Netflix-premiär! Resident Evil är här

Medlem

Serien var helt okay. Lance Reddick som Wesker var ju något som jag tyckte var helt vettigt. Bra skådespelare, kändes mycket mer trovärdig som en virolog istället för den konstiga blonda bodybuildern från spelen.

Kändes bara som att det var mer tonårsdrama än något annat, dock. Ingen aning om vad dessa blockmongon pratar om.. "blackwash" och rasism för att dem har bytt ut en enda karaktär?

Geeks Gaming

Jag kommer nog se den lite, som de andra iterationerna.

Hela grejen med Lance fattar jag inte att det blivit sånt liv över.

Kom igen, försök casta efter denna mallen utan att det blir cringe

Ska man ha en chans att få till något sorts trovärdigt skådespel få man ju casta rätt.

Lance är ju en bra skådespelare som passar handlingen.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu har jag inte sett serien, men är det inte bara så att Albert Wesker är mörkhyad i denna serien istället för vit som han traditionellt sett alltid varit? Det är inte på något sätt rasism.

Film, spel och böcker får olika nyversioner genom åren där man testar lite olika saker. Representation är viktigt för många av oss. Hade man tagit Black Panther-karaktären och gjort honom vit är det en sak då det är djupt odlat i hans backstory och karaktär att han är mörkhyad med tanke på var han kommer ifrån och vad han gör i sina historier.

Wesker kan vara vilken färg som helst och det ändrar inte något om honom alls.

Lance Riddick är f.ö en grym skådis och verkar vara det som folk hyllar mest.

Det är ju ändå störande om man ska vara trogen karaktärerna, storyn och spelen. Men det verkar ju inte serien lyckas med särskilt bra ändå och det kanske aldrig var tanken. Men visst har vi sett en ren aktivism inom både spel och film senaste åren pga. hysterin, och det blir så malplacerat när man inte väljer rätt personer för rollerna, utan istället fokuserar på att vi ska ha minst XYZ i vårt material så vi inte blir stämplade av överkänsliga människor som läser för mycket mellan raderna.

Moderator | Testpilot
Skrivet av heady89:

Det är ju ändå störande om man ska vara trogen karaktärerna, storyn och spelen. Men det verkar ju inte serien lyckas med särskilt bra ändå och det kanske aldrig var tanken. Men visst har vi sett en ren aktivism inom både spel och film senaste åren pga. hysterin, och det blir så malplacerat när man inte väljer rätt personer för rollerna, utan istället fokuserar på att vi ska ha minst XYZ i vårt material så vi inte blir stämplade av överkänsliga människor som läser för mycket mellan raderna.

Jag tycker snarare det är konstigt att folk blir upprörd. Det spelar verkligen ingen roll för Albert Wesker som karaktär vad han har för färg på huden för det har aldrig spelat in i hans historia överhuvudtaget.

Igen, hade det handlar om att man "whitewashar" T'Challa/Black Panther i Marvel-universumet är det en helt annan sak just för att hela hans identitet handlar om hans hudfärg, ursprungsland osv. För Wesker är det inte viktigt på något sätt och således gör det hela hysterin och gnället om "blackwashing" helt onödigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

phi
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag tycker snarare det är konstigt att folk blir upprörd. Det spelar verkligen ingen roll för Albert Wesker som karaktär vad han har för färg på huden för det har aldrig spelat in i hans historia överhuvudtaget.

Igen, hade det handlar om att man "whitewashar" T'Challa/Black Panther i Marvel-universumet är det en helt annan sak just för att hela hans identitet handlar om hans hudfärg, urspringsland osv. För Wesker är det inte viktigt på något sätt och således gör det hela hysterin och gnället om "blackwashing" helt onödigt.

Hur ser du på karaktärer från fantasyvärldar som t.ex. Witcher, The Wheel of Time och Lord of the Rings m.fl där de nya adaptionerna i serieformat fullkomligt struntar i källmaterialet med väletablerade karaktärer och väldigt tydliga folkslag, etniciteter, kulturer etc och istället byter ut eller lägger till saker som inte passar källmaterialet för att skapa en form av mångfald och inkludering?

Jag är helt för mångfald och inkludering men när man börjar ersätta väletablerade karaktärers bakgrund och etnicitet eller lägger till svarta alver, svarta och skägglösa dvärgkvinnor osv så blir det ganska snabbt väldigt malplacerat och påtvingat. Då handlar det enligt mig inte längre om mångfald eller inkludering utan istället om en ganska osmaklig jakt på wokepoäng på bekostnad av minoriteter.

Moderator | Testpilot
Skrivet av phi:

Hur ser du på karaktärer från fantasyvärldar som t.ex. Witcher, The Wheel of Time och Lord of the Rings m.fl där de nya adaptionerna i serieformat fullkomligt struntar i källmaterialet med väletablerade karaktärer och väldigt tydliga folkslag, etniciteter, kulturer etc och istället byter ut eller lägger till saker som inte passar källmaterialet för att skapa en form av mångfald och inkludering?

Jag är helt för mångfald och inkludering men när man börjar ersätta väletablerade karaktärers bakgrund och etnicitet eller lägger till svarta alver, svarta och skägglösa dvärgkvinnor osv så blir det ganska snabbt väldigt malplacerat och påtvingat. Då handlar det enligt mig inte längre om mångfald eller inkludering utan istället om en ganska osmaklig jakt på wokepoäng på bekostnad av minoriteter.

Jag hänvisar bara till mitt Black Panther exempel.

Mörkhyade alver bryr jag mig ärligt inte om överhuvudtaget då det inte är lika viktigt för deras bakgrund som för Black Panther. Alver har alltid varit vita i Sagan om Ringen, men det är inte djupodlat i deras story att de måste vara det.

Sagan om Ringen är dessutom nu för tiden, likt Star Wars, mycket större än den härliga gamla gubben och hur han valde att skriva det på 50-talet. Jag ser inget fel med att man gör lite små ändringar så dagens demografi ska kunna känna igen sig, känna sig representerad, och kunna tycka om serien.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag tycker snarare det är konstigt att folk blir upprörd. Det spelar verkligen ingen roll för Albert Wesker som karaktär vad han har för färg på huden för det har aldrig spelat in i hans historia överhuvudtaget.

Igen, hade det handlar om att man "whitewashar" T'Challa/Black Panther i Marvel-universumet är det en helt annan sak just för att hela hans identitet handlar om hans hudfärg, urspringsland osv. För Wesker är det inte viktigt på något sätt och således gör det hela hysterin och gnället om "blackwashing" helt onödigt.

Det är väl ändå en självklarhet att utseendet är en stor del i hur man identifierar en fiktiv figur? Många har en stark relation till Albert Weskers utseende vilket man får respektera. Jag tror absolut inte att en majoritet av fansen bryr sig om hudfärgen är viktig för Weskers identitet och historia eller ej. Folk vill känna igen sina favoritkaraktärer i största möjliga mån och då är utseendet en stor del.

Jag skulle helt klart bli upprörd om dom gjorde en film av Twenty Thousand Leagues Under the Seas och Nemo spelades av någon som absolut inte ser ut att vara av indisk härkomst. Även om det går att argumentera att det inte är viktigt för berättelsen i sin helhet.

Om man vänder på frågan, varför ska man göra ändringar som inte påverkar berättelsen? Vad menar du hade gått förlorat om man hade valt en skådespelare som var mer lik Weskers utseende i spelen?


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag tycker snarare det är konstigt att folk blir upprörd. Det spelar verkligen ingen roll för Albert Wesker som karaktär vad han har för färg på huden för det har aldrig spelat in i hans historia överhuvudtaget.

Igen, hade det handlar om att man "whitewashar" T'Challa/Black Panther i Marvel-universumet är det en helt annan sak just för att hela hans identitet handlar om hans hudfärg, urspringsland osv. För Wesker är det inte viktigt på något sätt och således gör det hela hysterin och gnället om "blackwashing" helt onödigt.

En karaktär är väl sin helhet eller ? Vad är det för trams att påstå något annat, ska Leon vara dvärg härnäst ? Ja menar längden har ju aldrig spelat någon framträdande roll ? Det är ett löjligt argument för att försöka få folk att framstå som rasister bara för att man ogillar valet eller hade önskat större respekt av källan. Han är säkert en bra skådespelare, men han är inte alls lik Albert Wesker som vi känt honom, låt folk vara pissed, det är helt förståeligt.

Medlem
Skrivet av heady89:

En karaktär är väl sin helhet eller ? Vad är det för trams att påstå något annat, ska Leon vara dvärg härnäst ? Ja menar längden har ju aldrig spelat någon framträdande roll ? Det är ett löjligt argument för att försöka få folk att framstå som rasister bara för att man ogillar valet eller hade önskat större respekt av källan. Han är säkert en bra skådespelare, men han är inte alls lik Albert Wesker som vi känt honom, låt folk vara pissed, det är helt förståeligt.

Den som initialt nämnde rasism i denna tråden menade ju på att det är rasism för att karaktären spelas av en svart man istället för en vit, det är väl bättre att att lämna rasism utanför diskussionen då rasism är något annat. Det handlar om inkludering och det är bara att vänja sig och förbise hudfärg, det kommer fortsätta vara så här och det är jag glad för.

Medlem

Klämde alla RE-filmer och gillade dom fast dom hade sina brister. Gillade narrativet och Milla Jovovich. Kommer naturligtvis att se om Netflix serie fungerar.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Svengben:

Klämde alla RE-filmer och gillade dom fast dom hade sina brister. Gillade narrativet och Milla Jovovich. Kommer naturligtvis att se om Netflix serie fungerar.

Jag har aldrig sett dem faktiskt. Är de mer fokus på action eller är det blandat med skräck?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av heady89:

Det är ju ändå störande om man ska vara trogen karaktärerna, storyn och spelen. Men det verkar ju inte serien lyckas med särskilt bra ändå och det kanske aldrig var tanken. Men visst har vi sett en ren aktivism inom både spel och film senaste åren pga. hysterin, och det blir så malplacerat när man inte väljer rätt personer för rollerna, utan istället fokuserar på att vi ska ha minst XYZ i vårt material så vi inte blir stämplade av överkänsliga människor som läser för mycket mellan raderna.

Den här "rena aktivismen" du talar om har förekommit inom film i årtionden, där det i början främst handlade om "whitewashing" (https://en.wikipedia.org/wiki/Whitewashing_in_film). Verkar dock överlag som att denna form av "washing" är accepterad, då jag inte kan minnas att någon blev upprörd över Liam Neeson som arab (Ra’s al Ghul) i "Batman Begins", Johnny Depp som indian i "The Lone Ranger", Scarlett Johansson som japanska i "Ghost in the Shell", Tilda Swinton som asiatiska "The Ancient One" i "Doctor Strange etc. Det blir därmed lite motsägelsefullt om en person anser sig vara emot "blackwashing", men samtidigt accepterar "whitewashing", särskilt då om argumentationen enbart handlar om att vara trogen källmaterialet. Mer troligt i dessa fall att "trogen källmaterialet" enbart är ett svepskäl, där det bakomliggande hatet mot "blackwashing" hittas i personliga fördomar mot aktörens/aktrisens ursprung.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Moderator | Testpilot
Skrivet av matt76:

Den här "rena aktivismen" du talar om har förekommit inom film i årtionden, där det i början främst handlade om "whitewashing" (https://en.wikipedia.org/wiki/Whitewashing_in_film). Verkar dock överlag som att denna form av "washing" är accepterad, då jag inte kan minnas att någon blev upprörd över Liam Neeson som arab (Ra’s al Ghul) i "Batman Begins", Johnny Depp som indian i "The Lone Ranger", Scarlett Johansson som japanska i "Ghost in the Shell", Tilda Swinton som asiatiska "The Ancient One" i "Doctor Strange etc. Det blir därmed lite motsägelsefullt om en person anser sig vara emot "blackwashing", men samtidigt accepterar "whitewashing", särskilt då om argumentationen enbart handlar om att vara trogen källmaterialet. Mer troligt i dessa fall att "trogen källmaterialet" enbart är ett svepskäl, där det bakomliggande hatet mot "blackwashing" hittas i personliga fördomar mot aktörens/aktrisens ursprung.

Det ska sägas att det var otroligt mycket gnäll om Ghost in the Shell och Scarlet Johanson, i väst. I öst däremot, bland annat ursprungslandet Japan, förstod de inte riktigt problemet. Även fast det är baserast på en skapelse från Japana så antog de bara att "Okej de gör en Ghost in the Shell i USA, givet kommer de välja en vit kvinna för det passar deras demografi bättre".

Skaparen själv sa också: " the inspiration for the world of the film is not specifically Asian, nor is the ethnicity of the "shell" of the main character, specifically Japanese."

Om bara fler hade kunnat vara lika öppna.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av phi:

Hur ser du på karaktärer från fantasyvärldar som t.ex. Witcher, The Wheel of Time och Lord of the Rings m.fl där de nya adaptionerna i serieformat fullkomligt struntar i källmaterialet med väletablerade karaktärer och väldigt tydliga folkslag, etniciteter, kulturer etc och istället byter ut eller lägger till saker som inte passar källmaterialet för att skapa en form av mångfald och inkludering?

Jag är helt för mångfald och inkludering men när man börjar ersätta väletablerade karaktärers bakgrund och etnicitet eller lägger till svarta alver, svarta och skägglösa dvärgkvinnor osv så blir det ganska snabbt väldigt malplacerat och påtvingat. Då handlar det enligt mig inte längre om mångfald eller inkludering utan istället om en ganska osmaklig jakt på wokepoäng på bekostnad av minoriteter.

Skrivet av Sarky:

Det är väl ändå en självklarhet att utseendet är en stor del i hur man identifierar en fiktiv figur? Många har en stark relation till Albert Weskers utseende vilket man får respektera. Jag tror absolut inte att en majoritet av fansen bryr sig om hudfärgen är viktig för Weskers identitet och historia eller ej. Folk vill känna igen sina favoritkaraktärer i största möjliga mån och då är utseendet en stor del.

Jag skulle helt klart bli upprörd om dom gjorde en film av Twenty Thousand Leagues Under the Seas och Nemo spelades av någon som absolut inte ser ut att vara av indisk härkomst. Även om det går att argumentera att det inte är viktigt för berättelsen i sin helhet.

Om man vänder på frågan, varför ska man göra ändringar som inte påverkar berättelsen? Vad menar du hade gått förlorat om man hade valt en skådespelare som var mer lik Weskers utseende i spelen?

Ja, det var ju detta jag syftade på.

Just Lord of the Rings blir ju rent av löjligt, där alver alltid beskrivits som ljushyade.

Wheel of Time var ett praktexempel på hur nästan skrattretande det blir när de försöker klämma in allting som är poppis just nu på en gång, utan någon som helst hänsyn till källmaterialet. Plötsligt blir 50 % av karaktärerna indier? Huvudpersoner blir plötsligt lesbiska? Den karaktär som mest av alla i hela bokserien (10 000 sidor) utmålas som stenhård och nästan aldrig visar känslor får ett helt avsnitt där han skriker ut sina känslor?

Check på allt woke.

Om man nu vill vara mer inkluderande, vilket jag är helt klar för, är det väl mer lämpligt att skriva nytt material där människor av alla hudfärger kan vara delaktiga? Snarare än att helt random ändra på karaktärer från befintligt material?

Medlem

Jag undrar hur en remake på Blade skulle bli.

Medlem
Sett 4 avsnitt

Definitivt tonårsdrama med tillhörande plot holes. Men än så länge vill jag se mer. Serien har inte flippat ut helt än som tex "raised by wolves" eller westworld.

Bästa skådespelarprestationerna kommer ju från birollerna och antagonisten som växt fram. Än så länge.

3.8 av 10 är inte rättvisande. Skulle nog sätta 7 av 10 på det jag sett än så länge.

Medlem
Skrivet av phi:

Hur ser du på karaktärer från fantasyvärldar som t.ex. Witcher, The Wheel of Time och Lord of the Rings m.fl där de nya adaptionerna i serieformat fullkomligt struntar i källmaterialet med väletablerade karaktärer och väldigt tydliga folkslag, etniciteter, kulturer etc och istället byter ut eller lägger till saker som inte passar källmaterialet för att skapa en form av mångfald och inkludering?

Jag är helt för mångfald och inkludering men när man börjar ersätta väletablerade karaktärers bakgrund och etnicitet eller lägger till svarta alver, svarta och skägglösa dvärgkvinnor osv så blir det ganska snabbt väldigt malplacerat och påtvingat. Då handlar det enligt mig inte längre om mångfald eller inkludering utan istället om en ganska osmaklig jakt på wokepoäng på bekostnad av minoriteter.

Blir det? På vilket sätt tillför det någonting att alver endast är vita? Det är ju inte heller direkt någon hemlighet att många av de äldre generationernas författare och skapare var rasister. Jag ser egentligen ingen logisk anledning till varför det inte skulle kunna finnas svarta alver. Varför har alver utvecklat långa öron? Finns det en vetenskaplig förklaring till det? Varför är alla alver supervita när de framför allt bor i vackra regnskogar och inte i kalla nordiska landskap med brist på solljus?

Jag förstår resonemanget du för, och jag förstår att man inte vill urvattna det som finns skrivet i en värld. Men många världar som vi har byggt upp tidigare har stora problem som kommer med att de skapades av människor. Många väljer idag olika sätt att tackla detta förflutna på.

I tidigare skapelser har vi fokuserat oerhört mycket på vita karaktärer medan hiskeliga mängder talangfulla svarta skådespelare har skyfflats under mattan. Det anses vara kontroversiellt och man vill inte "uppröra någon." Nu har man alltså börjat att använda olika metoder för att göra något annorlunda och jag ser personligen inte några problem i att exempelvis ersätta en karaktärs hudfärg ifall den karaktärens hudfärg i sig inte har något värde. Hitta en skådis som levererar en ton du är ute efter, den som känns bäst kan få rollen. Att en svart skådespelare får rollen innebär inte att den vita varianten försvinner.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av lasselason:

Den som initialt nämnde rasism i denna tråden menade ju på att det är rasism för att karaktären spelas av en svart man istället för en vit, det är väl bättre att att lämna rasism utanför diskussionen då rasism är något annat. Det handlar om inkludering och det är bara att vänja sig och förbise hudfärg, det kommer fortsätta vara så här och det är jag glad för.

Ja svartmålning precis som vitmålning är definitivt rasistiskt. Varför inte skapa nya karaktärer som är mörkhyade istället för att ändra på väletablerade omtyckta karaktärer?

Medlem

Nog det sämsta skräp jag sett på väldigt länge, hade inte ens varit bra om de tagit bort Resident Evil i titeln. Huvudpersonerna har IQ -5 så man sitter bara och blir irrterad, och de har ändrat allt på så märkliga sätt.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag tycker snarare det är konstigt att folk blir upprörd. Det spelar verkligen ingen roll för Albert Wesker som karaktär vad han har för färg på huden för det har aldrig spelat in i hans historia överhuvudtaget.

Igen, hade det handlar om att man "whitewashar" T'Challa/Black Panther i Marvel-universumet är det en helt annan sak just för att hela hans identitet handlar om hans hudfärg, ursprungsland osv. För Wesker är det inte viktigt på något sätt och således gör det hela hysterin och gnället om "blackwashing" helt onödigt.

Nu hoppar jag i i diskussionen mitt i kanske.
Det spelar väll visst roll hur Wesker ser ut.
Han har alltid sett ut på ett visst sätt som dom fleata som spelat resident evil tänker.
Jag blir inte speciellt upprörd för jag vet att det är skitserie endå men det är verkligen att förstöra och det verkar vara en agenda och det finns dom som upprörs av detta och inget fel med det, vi ska ju acceptera allas åsikter.

Det är ett sånt troligt daltande idag så man inser inte för att inte trampa nån på tårna så trampar man andra på tårna istället Så då är det bäst att hålla sig så nöra källmatrialet som möjligt. Då borde folk vara nöjda (säkert inte alla endå)

Med det sagt jag har inget emot svarta eller att det finns svarta alver eller andra karaktörer.
Wesker har alltid varit vit. Ska man frångå det då kan man ändra namnen, ja ändra namnet på hela serien vore väll bäst.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

phi
Medlem
Skrivet av Hullken:

Wheel of Time var ett praktexempel på hur nästan skrattretande det blir...

Ja, sen är det är ju intressant hur Emond's Field och Two Rivers i böckerna beskrivs som väldigt homogena och isolerade från resten av världen och hur folk därifrån har ett distinkt utseende men i serien så har de lika mycket mångfald som vilken svensk segregerad förort som helst med femtioelva etniciteter.

Medlem
Skrivet av Cane:

Ja svartmålning precis som vitmålning är definitivt rasistiskt. Varför inte skapa nya karaktärer som är mörkhyade istället för att ändra på väletablerade omtyckta karaktärer?

Nej, svartmålning och vitmålning har inget med rasism att göra.

Enligt SAOL:
svart|­måla verb ~de ~t • mest bildl. skildra på ett negativt sätt, förtala
vit|­måla verb ~de ~t • vit­måla huset el. måla huset vitt

Rasism definieras för övrigt så här enligt SAOL:
ras·­ism [‑is´m] substantiv ~en ~er • å­skådning som hävdar att människor med o­lika yttre egenskaper har o­lika värde

När det gäller nyproduktioner av existerande verk har producenten ofta rätten på sin sida att tolka denna på sitt sätt, precis som det gjorts olika versioner av "Romeo & Julia" genom historien, där både karaktärernas omgivning, ursprung, hudfärg kan ändras. Det har inget med rasism att göra.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Man kan ju direkt se vilka som är upprörda vita män på forumet som vanligt i alla fall. Yikes.

Moderator | Testpilot

Jag känner att alla som har velat säga sitt har fått göra det. Låser trådern nu så kan vi ta spelhelg


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar