För första gången på 3 år faller Activisions aktiva spelarbas under 100 miljoner

Robot
För första gången på 3 år faller Activisions aktiva spelarbas under 100 miljoner

94 miljoner är ändå väldigt många miljoner.

#activision


Medlem

Som man bäddar får man ligga. De har varit värdelösa och matat oss med samma skit år in och år ut. Det var på tiden att detta reflekteras i försäljningen. Folk är helt enkelt trötta på att bli matade med samma grej hela tiden. När förbättrade de Cod eller något annat spel på sin portfölj? De har mjölkat och mjölkat, och nu är det slutmjölkat!

Medlem

Väldigt rimligt.


signatur

subterranean homesick alien

Avstängd

Ja det har ju varit en global pandemi i 3 år så rätt logiskt på något sätt.

Avstängd
Skrivet av Seneca:

Som man bäddar får man ligga. De har varit värdelösa och matat oss med samma skit år in och år ut. Det var på tiden att detta reflekteras i försäljningen. Folk är helt enkelt trötta på att bli matade med samma grej hela tiden. När förbättrade de Cod eller något annat spel på sin portfölj? De har mjölkat och mjölkat, och nu är det slutmjölkat!

De kan ju alltid bli bättre Den som lever får se.

Medlem

Så nu kommer det en MW2, som är en remake av ett gammalt spel, eller? Sedan kommer de att släppa nya versioner av Warzone, eller släpper de helt nya spel (som egentligen är lika stora filmmässigt som en av deras normala uppdateringar) och tvingar folk betala liret på nytt?

Skall erkänna att jag inte är helt med på tåget.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Så nu kommer det en MW2, som är en remake av ett gammalt spel, eller? Sedan kommer de att släppa nya versioner av Warzone, eller släpper de helt nya spel (som egentligen är lika stora filmmässigt som en av deras normala uppdateringar) och tvingar folk betala liret på nytt?

Skall erkänna att jag inte är helt med på tåget.

MW2 2022 är väl inte en remake av MW2 från 2009?
MW 2019 var i alla fall inte en remake av cod 4 utan det var ett nytt spel med egen story. Man kan säga att de rebootat Modern warfare serien. Så MW2 2022 kommer nog vara en fortsättning av storyn i MW 2019.

Jag tycker att MW2019 samt black ops cold war har haft rätt roliga kampanjer har ej spelar det senaste "ww2" spelet. Men de är för dyra för mig eftersom jag bara spelar dom för kampanj så hamnar cod på Gamepass vore det perfekt för min del.

Medlem

Då är det alltså inte "ett måste spel" som Sony påstår. 😉🤣

Medlem
Skrivet av Seneca:

Som man bäddar får man ligga. De har varit värdelösa och matat oss med samma skit år in och år ut. Det var på tiden att detta reflekteras i försäljningen. Folk är helt enkelt trötta på att bli matade med samma grej hela tiden. När förbättrade de Cod eller något annat spel på sin portfölj? De har mjölkat och mjölkat, och nu är det slutmjölkat!

Tycker dom inte verkar helt värdelösa, med tanke på försäljningen innan och antal spelare. 😁

Tror dom lyckades rätt bra med Warzone också. Modern Warfare var riktigt bra tycker jag. Sen att Warzone blivit sämre på senare tid säger jag inget om, men var riktigt bra i början. Vilket måånga andra tycker.

1
Skriv svar