Julis bäst säljande spel i USA? Gratistiteln Multiversus

Robot
Julis bäst säljande spel i USA? Gratistiteln Multiversus

Sett till mängden stålar som dragits in.

#Multiversus


Medlem

Är det någon här som aktivt spelar detta? Tror inte jag hört en enda tjomme berätta att man spelat detta, ingen av mina typ 50 steam-vänner har spelat det på Steam heller förutom en som spelat typ 30 min.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Är det någon här som aktivt spelar detta? Tror inte jag hört en enda tjomme berätta att man spelat detta, ingen av mina typ 50 steam-vänner har spelat det på Steam heller förutom en som spelat typ 30 min.

Jag tror det är mycket populärt i USA.

Medlem
Skrivet av smuts:

Är det någon här som aktivt spelar detta? Tror inte jag hört en enda tjomme berätta att man spelat detta, ingen av mina typ 50 steam-vänner har spelat det på Steam heller förutom en som spelat typ 30 min.

Min son och hans polare spelar det en del. Han har dock inte fått lägga ett öre på det


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag tror det är mycket populärt i USA.

Var inte en sarkastisk rövhatt på Internet. Ingen gillar såna.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Var inte en sarkastisk rövhatt på Internet. Ingen gillar såna.

?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av smuts:

Var inte en sarkastisk rövhatt på Internet. Ingen gillar såna.

Jag var inte sarkastisk.

Medlem
Skrivet av smuts:

Var inte en sarkastisk rövhatt på Internet. Ingen gillar såna.

?


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Jag spelade i kanske 15 minuter och det räckte för mig. Upplevde det mest som rörigt. Grabbarna spelade ungefär lika länge men har inte det rört det nåt mer.
Kul med en massa härliga karaktärer men utöver det så var det ju inte mycket att hurra för tyvärr. I min mening.

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag var inte sarkastisk.

Då får du väl tänka lite innan du skriver eftersom du verkar svara på någon annan fråga än min. Det du skrev som ett svar var ju vad artikeln handlade om (redan känt), och inte alls vad jag frågade efter.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Häftiga karaktärer och mycket focus på 2v2.
Jag är lite sugen på att testa, men det är så mycket annat nu.
Riktigt bra att det finns alternativ och konkurrans för Smash bros också, speciellt ifall man vill ha substitut till Switch med intressanta karaktärer.

Sedan så är det rätt imponerande första försök, medans Smash bros är väl typ uppe i 5:e.
Det kan säkert optimeras och utvecklas över tid alltså.

Gillar också att breda ut utbudet för trevliga couch spel som Overcooked, Bomberman, Tricky towers med mer också.

Lite störigt för Nintendo bara att bland annat Steam Deck, Fenyx rising, Forbidden West och Multiversus är inne och petar i deras bubbla. Deras system är inte ett lika självklart val för den typen av spel/spelande längre.

NuZ
Testpilot
Skrivet av smuts:

Då får du väl tänka lite innan du skriver eftersom du verkar svara på någon annan fråga än min. Det du skrev som ett svar var ju vad artikeln handlade om (redan känt), och inte alls vad jag frågade efter.

Vart någonstans var hen en rövhatt? Du frågade om någon spelade det i en ton som ”vem spelar detta egentligen” och hen svepte in ett påstående att det är många som faktiskt spelar det på andra sidan Atlanten.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av smuts:

Då får du väl tänka lite innan du skriver eftersom du verkar svara på någon annan fråga än min. Det du skrev som ett svar var ju vad artikeln handlade om (redan känt), och inte alls vad jag frågade efter.

Då kanske artikeln har svar på din fråga?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Då kanske artikeln har svar på din fråga?

Nej, eftersom min fråga var om någon här spelar spelet, inte om några borta i USA spelar det för det har jag ju precis läst om.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

jls
Medlem

Jag har spelat ganska många timmar. Tycker det är riktigt skönt med ett spel där man kan gå in spela någon match och sen stänga av, men det funkar bara när man kan acceptera att man inte är världsmästare med karaktärerna.

Medlem
Skrivet av smuts:

Nej, eftersom min fråga var om någon här spelar spelet, inte om några borta i USA spelar det för det har jag ju precis läst om.

Definition av att göra en höna av en fjäder.

Medlem

Jag har spelat det en del med mina barn.
Tyvärr är det lite stört med åldersgräns.
För att spela online så måste man vara 18år, i alla fall förra veckan när jag installerade det.
På grabbens dator va det inga problem för då svarade man bara 18 på frågan man fick, men på Xboxen gick det inte alls.
och köra mot bottar ligger av någon anledning endast under online... så det enda man kan spela är om man är 4 pers på en skärm.
3 pers går inte utan det måste vara en full match. och eftersom bottar bara fanns på online och inte går att aktivera på lokalt spel så...
väldigt udda lösning, men spelet är väldigt tydligt i beta än så länge, så mina klagomål står endast med hur spelet ser ut just i detta nu, eller förra veckan för att vara tydlig.

Fighterna är så kul som jag tycker fightingspel är generellt. dvs i 20 minuter.
Gillar man nintendos smash, så ser jag ingen anledning att ogilla detta.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Jag har spelat det en del med mina barn.
Tyvärr är det lite stört med åldersgräns.
För att spela online så måste man vara 18år, i alla fall förra veckan när jag installerade det.
På grabbens dator va det inga problem för då svarade man bara 18 på frågan man fick, men på Xboxen gick det inte alls.
och köra mot bottar ligger av någon anledning endast under online... så det enda man kan spela är om man är 4 pers på en skärm.
3 pers går inte utan det måste vara en full match. och eftersom bottar bara fanns på online och inte går att aktivera på lokalt spel så...
väldigt udda lösning, men spelet är väldigt tydligt i beta än så länge, så mina klagomål står endast med hur spelet ser ut just i detta nu, eller förra veckan för att vara tydlig.

Fighterna är så kul som jag tycker fightingspel är generellt. dvs i 20 minuter.
Gillar man nintendos smash, så ser jag ingen anledning att ogilla detta.

Lite besvärligt att de låser bort på lite märkliga sätt, men spelet verkar vara balanserat för lag.
Alltså att spelarna har typ klasser som paras ihop med andra för att få en bra kombo av defensiv och offensiv.

Men att spela 1v1 eller 1v2 lokalt eller mot folk på ens vänner lista(orankat) borde ju vara ok. Blir väl lite trasigt då spelet inte är byggt på det sättet, men det borde vara okey bara de gör det tydligt. Jag menar alltså att man inte bör bedöma spelet för ett läge som spelet inte är optimerat för, lite som att spela Overwatch eller DOTA i 1V1, 1v2 eller liknande.

Medlem
Skrivet av smuts:

Nej, eftersom min fråga var om någon här spelar spelet, inte om några borta i USA spelar det för det har jag ju precis läst om.

Jag tror inte att många här har spelat spelet, det verkar som att Multiversus är större i USA. Så nu fick du svar.

Medlem
Skrivet av smuts:

Är det någon här som aktivt spelar detta? Tror inte jag hört en enda tjomme berätta att man spelat detta, ingen av mina typ 50 steam-vänner har spelat det på Steam heller förutom en som spelat typ 30 min.

Låter lite knepigt. Wakkah streamade ju detta tillochmed och vi hade ett litet tournament på streamen.

Har ett flertal av mina svenska/europeiska vänner som lirar detta också. Men de är ju inte alla 35+ i ålder heller och hatar inte allt som är nytt.

1
Skriv svar