Har du (över 18) röstat?

Medlem
Har du (över 18) röstat?

har noll intresse av hur ni röstat, enbart nyfiken på OM ni har röstat (i riksdagsvalet, inte den här pollen).

Medlem

38 år, röstade första söndagen efter att förtidsröstningen öppnat. Ångrar det lite idag, det var i princip folkfest här. Skulle ju iofs ha kunnat rösta idag också men det blir ju bara mer krångligt för de rösträknare som råkar ut för det.

Medlem
Skrivet av Mattias.K:

38 år, röstade första söndagen efter att förtidsröstningen öppnat. Ångrar det lite idag, det var i princip folkfest här. Skulle ju iofs ha kunnat rösta idag också men det blir ju bara mer krångligt för de rösträknare som råkar ut för det.

Ja så länge du inte ska ändra din röst så är det ju rätt meningslöst att ställa sig i kö igen. Eller ångrar du själva valet du gjorde? Då skulle nog jag göra om det iallafall.

Medlem

Röstade idag. Hade planerat förtidsrösta men vid mina tre besök ringlade kön sig så lång att jag inte orkade stå där. Tänkte att om jag ska köa kan jag lika gärna göra det på valdagen. Vad händer...just det, obefintlig kö idag

Fragtjuv

Jag röstade idag eftersom jag tycker det känns lite speciellt att göra det just på valdagen. Jag ska strax ner på stammiskrogen och följa valvakan.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Röstade idag. Hade planerat förtidsrösta men vid mina tre besök ringlade kön sig så lång att jag inte orkade stå där. Tänkte att om jag ska köa kan jag lika gärna göra det på valdagen. Vad händer...just det, obefintlig kö idag

har röstat i alla val sedan 1998, i flera olika städer runtom i landet, och vallokalerna har alltid stått i princip tomma när jag varit där. samma sak idag. tidningarna skriver om att "köerna ringlar långa" osv. men det var inte en käft där. vet inte om det varit rena tillfälligheter, men det var väl lite därför jag ställde frågan här nu.

Medlem

Jag förtidsröstade förra helgen i riksdagsvalet. Och röstade i din poll idag.

Medlem

Röstade för ~10 minuter sedan. Var ingen kö alls; det var bara att gå in, rösta, gå ut. Totalt gick det på 3 minuter


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent

Står i kö till vallokalen i detta nu. Uppskattningsvis cirka 30 min kö.

Medlem

Jag har förtidsröstat. Håller valvaka med polare på lokala krogen.

Sjukt nervös.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Förtidsröstade i måndags. Tycker egentligen om att rösta på valdagen, känns lite högtidligt, men den här gången är jag i fel ände av landet och orkar inte krångla i fel vallokal.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag klickade på Avstå röst.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Förrförrförra valet köade jag rätt länge 30-60 min.

Det var sista gången jag röstade på valdagen. Däremot så hänger man ju på SVTs valvaka, troget!


signatur

IDKFA

Gnällkuk

Sjävklart, röstade vid lunch idag. Tog väl ca 20 min.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Ponny

Jajamän! Jag tågade ner till Mariefreds rådhus igår.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent

Vaknade, gick till vallokalen, röstade, köpte kaffe och korv. Som en redig göteborgare.

Edit: Korv är inte kopplat till eller en hint om vad jag röstar på.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Röstade på morgonen, var ingen kö alls men det är så det har varit tidigare val när jag röstat på valdagen. Vid ett tidigare val när jag förtidsröstade så fick jag däremot stå i kö.

Medlem

Förtidsröstade och kommer garanterat göra det igen. Det tog 10 minuter och jag kunde göra det påväg hem från jobbet. Det enda som skulle göra att jag röstar på valdagen igen är om jag av någon anledning inte kan bestämma mig och vill vänta ut debatter osv.

Edit: Det vore intressant med ett fjärde alternativ i omröstningen om läsarna inte planerar att rösta alls, även om jag hoppas att den siffran håller sig på 0%.

Medlem

Röstade tidigare idag innan lunch 5 minuter härifrån.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Swe_Downhill:

Förtidsröstade och kommer garanterat göra det igen. Det tog 10 minuter och jag kunde göra det påväg hem från jobbet. Det enda som skulle göra att jag röstar på valdagen igen är om jag av någon anledning inte kan bestämma mig och vill vänta ut debatter osv.

Edit: Det vore intressant med ett fjärde alternativ i omröstningen om läsarna inte planerar att rösta alls, även om jag hoppas att den siffran håller sig på 0%.

Det är väl det alternativet "Nej" är till för? Tredje alternativet är ju inte ännu men ska.

Medlem

Förtidsröstade förra veckan. Smidigt och snabbt.

Medlem

Om man inte röstar så får man inte klaga.

Jag vill klaga.

Medlem

Röstade tidigare under dagen. Typ fem minuter väntetid, så inget att klaga på där.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Det är väl det alternativet "Nej" är till för? Tredje alternativet är ju inte ännu men ska.

Edit: Du har rätt, de tre valalternativen som finns innefattar de olika valen man kan göra.

Medlem

Litar inte på förtidsröstning, stod i kö drygt 2 timmar. Vallokalen hade tre röstbås men hade ställt den avskärmade stationen för valsedlarna som en flaskhals för att komma in så i praktiken stod två röstbås konstant tomma. Sådant löser väl sig med tiden, inte hela världen att stå i kö vart fjärde år.

Medlem
Skrivet av matuttas:

Om man inte röstar så får man inte klaga.

Jag vill klaga.

Om man inte klagar så får man inte rösta

FM-guru
F.d. Sisyr

Röstade idag och slapp dessutom att köa. Trevligt!

Medlem

Ser till att rösta innan frukost, strax efter 8. Knappt någon på plats och man får det avklarat tidigt.

Medlem

Röstade vid lunch, var väl 6-7 personer före i kön bara. Tycker ändå det är lite mysigt att rösta på valdagen, nästan besviken att det var så få där.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Litar inte på förtidsröstning, stod i kö drygt 2 timmar. Vallokalen hade tre röstbås men hade ställt den avskärmade stationen för valsedlarna som en flaskhals för att komma in så i praktiken stod två röstbås konstant tomma. Sådant löser väl sig med tiden, inte hela världen att stå i kö vart fjärde år.

Litar inte på, på vilket sätt?

123
Skriv svar