Se första gameplay-trailern från Dead Space-remaken

Robot
Se första gameplay-trailern från Dead Space-remaken
Medlem

Riktigt mysigt :)!

Skribent

Även om jag personligen inte är något stort fan av skräckspel ska det bli intressant att se hur den här remaken står sig mot The Callisto Protocol - kul att dom släpps relativt nära varandra!

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Även om jag personligen inte är något stort fan av skräckspel ska det bli intressant att se hur den här remaken står sig mot The Callisto Protocol - kul att dom släpps relativt nära varandra!

Hur kan du inte gilla skräckspel ? lol

Skribent
Skrivet av SWEBarb:

Hur kan du inte gilla skräckspel ? lol

Haha, ja - säg det. Jag älskar skräckfilm, men det är något som tar emot när det gäller att ta sig an ett skräckspel - svår att säga vad det är

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Haha, ja - säg det. Jag älskar skräckfilm, men det är något som tar emot när det gäller att ta sig an ett skräckspel - svår att säga vad det är

Rädsla kallas det


signatur

Jag gör ofta ingenting, tills jag gör allt i sista sekund.

Redaktör
Skrivet av Jonas Vågström:

Haha, ja - säg det. Jag älskar skräckfilm, men det är något som tar emot när det gäller att ta sig an ett skräckspel - svår att säga vad det är

Se upp, annars stämplas du som redaktionens räddhare efter Calle. Eller RedRädd som det heter.

Edit: för sent.


signatur
Skribent
Skrivet av Tomas Helenius:

Se upp, annars stämplas du som redaktionens räddhare efter Calle. Eller RedRädd som det heter.

Edit: för sent.
<Uppladdad bildlänk>

Haha, nooo - och då har Calle ändå spelat lite RE7 i VR, det vete katten om jag skulle klara av 😅

Redaktör
Skrivet av Jonas Vågström:

Haha, nooo - och då har Calle ändå spelat lite RE7 i VR, det vete katten om jag skulle klara av 😅

Vi kanske vet snart...


signatur
Skribent
Skrivet av Jonas Vågström:

Haha, nooo - och då har Calle ändå spelat lite RE7 i VR, det vete katten om jag skulle klara av 😅

Svagsås!


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Jonas Vågström:

Haha, nooo - och då har Calle ändå spelat lite RE7 i VR, det vete katten om jag skulle klara av 😅

Vågström? Snarare "Vågar-inte-alls-ström."

YES! Där satt den!

//från en annan som inte klarar av skräckspel.

Skribent
Skrivet av Tomas Helenius:

Vi kanske vet snart...

Skrivet av Johan Lorentzon:

Svagsås!

Skrivet av Jonny Myrén:

Vågström? Snarare "Vågar-inte-alls-ström."

YES! Där satt den!

//från en annan som inte klarar av skräckspel.

Misstänker att jag kommer få ångra att jag mig in i den härkommentarstråden…. 😅

Medlem

Har alltid gillat skräckspel, men haft lite problem med nerverna när jag inte spelar på dagen 😅 På äldre dagar har jag löst det med att börja spela utan musiken!

eld
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Se upp, annars stämplas du som redaktionens räddhare efter Calle. Eller RedRädd som det heter.

Edit: för sent.
<Uppladdad bildlänk>

Medlem

Synd att VR version bara är att glömma iom att det görs i Frostbite.
Större chans med calisto protocol son är UE


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ase
Medlem

Hoppas de fixar kontrollerna var totalt ospelbart på pc.
jädra konsollspel helt enkelt, köpte det men stod ej ut att spela det pga kontrollerna

Medlem
Skrivet av Ase:

Hoppas de fixar kontrollerna var totalt ospelbart på pc.
jädra konsollspel helt enkelt, köpte det men stod ej ut att spela det pga kontrollerna

Det kom i en tid då PC var i något av en svacka med mycket konsolifiering och dåliga eller icke-existerande PC-versioner. Men det var då.

Medlem

Varför får ja feelingen att detta kommer vara "meh" för? Känns som att gameplay känslan kommer vara rätt kass.. o inte nog tillfredsställande. Hoppas ja har fel!

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Varför får ja feelingen att detta kommer vara "meh" för? Känns som att gameplay känslan kommer vara rätt kass.. o inte nog tillfredsställande. Hoppas ja har fel!

Jag kände verkligen ett ”meh” av den trailern. Original har jag varvat flertalet gånger då det är ett av mina favoritspel genom tiderna. Men det här gav mig inte alls någon känsla av att vilja spela remaken. Får avvakta och se.

Originalets trailer ger mig fortfarande kårar.
https://youtu.be/RYaJCmJgb9A

Medlem

Kul att Limited Run Games kommer med specialutgåva för spelet!

The Collector’s Edition includes:

A Standard Edition copy of Dead Space for PlayStation 5, Xbox Series X|S or PC
4” metal Marker statue
Marker enamel pin
SteelBook®
Lithograph Print
Ishimura Patch
4 mini posters
Wearable, light-up Issac helmet
The contents of this physical collector’s edition are all included inside a premium collector’s box. Pricing for all platforms is $274.99

Medlem

Gillade Dead Space 1 men kommer nog inte köpa det igen, kommer definitivt köpa Callisto Protocol.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Dantrew:

Jag kände verkligen ett ”meh” av den trailern. Original har jag varvat flertalet gånger då det är ett av mina favoritspel genom tiderna. Men det här gav mig inte alls någon känsla av att vilja spela remaken. Får avvakta och se.

Originalets trailer ger mig fortfarande kårar.
https://youtu.be/RYaJCmJgb9A

Håller med. Originalet är och kommer alltid vara Event Horizon på steroider.

Tror inte att det går att återskapa med hjälp av bättre teknologi helt enkelt

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Haha, nooo - och då har Calle ändå spelat lite RE7 i VR, det vete katten om jag skulle klara av 😅

Körde ett par timmar på en omspelningsrunda jag håller på med ibland på RE7 på psvret igår.
Faan dom kalla kårar chockarna man får ibland av det spelet asså...
Det slår t.o.m dead space originalet hårt på fingrarna.
Efter ett par timmar måste jag stänga av. Sen dröjer det ett par veckor innan jag ger mig in i huset igen. Och så håller det på. Haha

Medlem

Remaken jag aldrig önskat! Hade hoppats på uppföljare, men kommer sluka den ändå. En av absolut favoriter när det gäller gaming; perfekt kombination av skräck och action (sticker ut huvudet och säger att det slår RE franchise 😄😄)

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Körde ett par timmar på en omspelningsrunda jag håller på med ibland på RE7 på psvret igår.
Faan dom kalla kårar chockarna man får ibland av det spelet asså...
Det slår t.o.m dead space originalet hårt på fingrarna.
Efter ett par timmar måste jag stänga av. Sen dröjer det ett par veckor innan jag ger mig in i huset igen. Och så håller det på. Haha

Spelar också Re7 i VR.
Blev en liten paus iom HL2VR ovh Bonelab släppen. Men jag tycker inte Re7 är så läskigt som jag fått uppfattningen av allt man hört.
Visst är det lite creepy men ja jag vet inte.
Är ju riktigt grisigt dock
Spelar på PC med Praydogs VR mod


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Körde ett par timmar på en omspelningsrunda jag håller på med ibland på RE7 på psvret igår.
Faan dom kalla kårar chockarna man får ibland av det spelet asså...
Det slår t.o.m dead space originalet hårt på fingrarna.
Efter ett par timmar måste jag stänga av. Sen dröjer det ett par veckor innan jag ger mig in i huset igen. Och så håller det på. Haha

Pratar du om VR nu?

Är Resident evil 7 spelbart i VR? Warpar man eller går man som i ett vanligt spel när man ska röra sig framåt?


signatur

Memento Mori

KoP
Medlem

Tycker det ser ser ut som första versionen utav spelet. Kan säkert vara värt att skaffa om man inte har spelat det sen innan, men för oss som tagit sig igenom samtliga 3 spel i serien.. nja.

Medlem
Skrivet av KoP:

Tycker det ser ser ut som första versionen utav spelet. Kan säkert vara värt att skaffa om man inte har spelat det sen innan, men för oss som tagit sig igenom samtliga 3 spel i serien.. nja.

Det kan ju omöjligen se ut som spelet för 15 år sen Det har hänt mycket i grafikvärlden på 15 år.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Pratar du om VR nu?

Är Resident evil 7 spelbart i VR? Warpar man eller går man som i ett vanligt spel när man ska röra sig framåt?

Man går som vanligt.
Re7 har alltid fungerat i VR på PSVR. Man spelar spelet med vanlig kontroll.

På PC använder man en VR mod och där kör man med rörelsekontroller, så man kan sikta fritt bla.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

KoP
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Det kan ju omöjligen se ut som spelet för 15 år sen Det har hänt mycket i grafikvärlden på 15 år.

Nu har jag inte spelat igenom det igen sedan jag klarade av spelet, så det är möjligt att jag lever på minnet av att det såg väldigt bra ut då.

12
Skriv svar