Falskt alarm! Dead Space kommer INTE släppas till förra generationens konsoler

Robot
Falskt alarm! Dead Space kommer INTE släppas till förra generationens konsoler

Alla next-gen ägare kan pusta ut.

#dead-space, #ea


Medlem

Skönt, jag tycker det börjar bli dags att släppa taget om ps4 och Xbox One och fokusera resurserna mot ps5 och Xbox Series S/X.

Inaktiv
Skrivet av Catsmuggler:

Skönt, jag tycker det börjar bli dags att släppa taget om ps4 och Xbox One och fokusera resurserna mot ps5 och Xbox Series S/X.

Som fortfarande inte går att köpa och kostar skjortan när det väl finns något på lager.

Medlem

Goda nyheter


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Sluta kalla det för next-gen... Det är current-gen... Next-gen är nästa generation 🤣

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Som fortfarande inte går att köpa och kostar skjortan när det väl finns något på lager.

XSX finns i överflöde, däremot ps5....


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Som fortfarande inte går att köpa och kostar skjortan när det väl finns något på lager.

Mja, Xbox Series S/X finns i lager hos flertalet av de stora butikerna. PS5 är det precis som du säger, värre med. Men om man är på hugget går det att få tag i ett exemplar.

Med det sagt så tycker jag det är tråkigt att man inte kan knata in på valfri elektronikbutik och köpa en PS5 eller Xbox Series S/X.

Medlem

Det är väl rätt höga krav på pc har jag för mig.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Catsmuggler:

Mja, Xbox Series S/X finns i lager hos flertalet av de stora butikerna. PS5 är det precis som du säger, värre med. Men om man är på hugget går det att få tag i ett exemplar.

Med det sagt så tycker jag det är tråkigt att man inte kan knata in på valfri elektronikbutik och köpa en PS5 eller Xbox Series S/X.

Jag saknar tiden det fanns tvspels butiker i varje stad.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Har inte EA nämnt tidigare att spelet enbart är för "next-gen" (aka current-gen). Har ett vagt minne av att de sagt det. Så var ju uppenbart för mig i alla fall att detta var en miss från den där kanalen. Väldigt skönt att få extra bekräftat i alla fall, dags att lämna last-gen. Uppdaterade datorn just för detta spel.

Inaktiv
Skrivet av Catsmuggler:

Mja, Xbox Series S/X finns i lager hos flertalet av de stora butikerna. PS5 är det precis som du säger, värre med. Men om man är på hugget går det att få tag i ett exemplar.

Med det sagt så tycker jag det är tråkigt att man inte kan knata in på valfri elektronikbutik och köpa en PS5 eller Xbox Series S/X.

Jag håller med att det är trist för många att de gamla konsolerna "håller tillbaka" den grafiska utvecklingen av spel men samtidigt kan jag förstå utvecklare/utgivare att det är trevligt att som i Playstations fall släppa sin spel till en konsol som sålt 120 miljoner än bara till den som sålt i 21 miljoner exemplar.

Medlem

dom lär ju förlora rätt mycket pengar, så många ex har ju inte ps5 sålt än....

Medlem
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

dom lär ju förlora rätt mycket pengar, så många ex har ju inte ps5 sålt än....

Ja, Sony lär ju tappa intäkter på det. Kommer kanske göra läget än värre för dem.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Ja, Sony lär ju tappa intäkter på det. Kommer kanske göra läget än värre för dem.

Är läget dåligt för Sony så man måste sälja spel på PS4?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

120 miljoner marknaden vs 21 miljoner marknaden. Jag tror dom inte kommer kunna motstå att släppa till den stora massan. Men imponerande om dom var sånna utstickare som gjorde det dom kände för och bara släppte till värsting konsollerna

Medlem
Skrivet av Saurfange:

120 miljoner marknaden vs 21 miljoner marknaden. Jag tror dom inte kommer kunna motstå att släppa till den stora massan. Men imponerande om dom var sånna utstickare som gjorde det dom kände för och bara släppte till värsting konsollerna

Men det är väl EA som utvecklar så varken Sony eller Microsoft har väl något att göra med vilka plattformar spelet släpps till?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Saurfange:

120 miljoner marknaden vs 21 miljoner marknaden. Jag tror dom inte kommer kunna motstå att släppa till den stora massan. Men imponerande om dom var sånna utstickare som gjorde det dom kände för och bara släppte till värsting konsollerna

Ja varför inte släppa för xbox 360 och ps3 också

Folk håller kvar i dom gamla konsolerna för hårt.
Och att påstå PS5 inte finns att köpa.
Jag har tom lyckats köpa en ps5, på mediamarkt till retailpris och jag var inte speciellt aktivt sökande förutom 1-2 veckor innan jag fick tag i en. Förväntade mig öecerans 2023 typ :D.
Har inte ens spelat ett enda spel förutom gratisspelet som följde med 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mm de är ett dumt beslut. Nu kan man inte hacka på utvecklarna för att spelet inte flyter på utgången hårdvara

Medlem
Skrivet av Molotov:

Är läget dåligt för Sony så man måste sälja spel på PS4?

Varje tillfälle när man inte kan sälja är dåligt. Sony lär nog klara sig bra, men hörde ekonomi podd prata om japanska företag generellt, och Sony kom upp. Att inte kunna mätta marknaden med konsoler är inte bäst. Det har ju även tvingats höja en del priser...

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Varje tillfälle när man inte kan sälja är dåligt. Sony lär nog klara sig bra, men hörde ekonomi podd prata om japanska företag generellt, och Sony kom upp. Att inte kunna mätta marknaden med konsoler är inte bäst. Det har ju även tvingats höja en del priser...

Ok ja så kan man se det men lätet på ditt första inlägg av att det går dåligt för sony.
Iofs dåligt är en definition,.tror inte det går nån nöd på Sony Playstation, det är nog en guldgruva hos Sony.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Att man ens fortsätter släppa till last-gen... Ps4 har gjort sitt. Vem som helst kan få tag i en ps5. Så jävla svårt är det inte.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok ja så kan man se det men lätet på ditt första inlägg av att det går dåligt för sony.
Iofs dåligt är en definition,.tror inte det går nån nöd på Sony Playstation, det är nog en guldgruva hos Sony.

Man skall inte kolla för mycket på vad som vart. SEGA hade framgång med Mega Drive, men numera tillverkar de inte ens konsoler.
Sitter inte här föreslår Playstations bortgång; men en av Sonys många intäkter är "royalties" när saker släpps på deras format, som tex Playstation och blu-ray... (Finns det inte många Playstation så kommer således inte många spel säljas)

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Som fortfarande inte går att köpa och kostar skjortan när det väl finns något på lager.

Xbox series x tycker jag ser i lager hela tiden. Ps5 däremot…

Edit: Finns massvis med Xbox Series X, bara att köpa.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja varför inte släppa för xbox 360 och ps3 också

Vore kul att få en grafikjämförelse på ps3 och xbox 360 sedan mot originalet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Som fortfarande inte går att köpa och kostar skjortan när det väl finns något på lager.

Skrivet av magma:

XSX finns i överflöde, däremot ps5....

Skrivet av Catsmuggler:

Mja, Xbox Series S/X finns i lager hos flertalet av de stora butikerna. PS5 är det precis som du säger, värre med. Men om man är på hugget går det att få tag i ett exemplar.

Med det sagt så tycker jag det är tråkigt att man inte kan knata in på valfri elektronikbutik och köpa en PS5 eller Xbox Series S/X.

Bör inte vara ett problem så länge till:

"Total PS5 shipment figures as of June 30, 2022 reached 21.7 million units.

If Sony is able to reach its 18 million shipment figure for the current fiscal year it would put PS5 shipments at 37.3 million in March 2023. If the sources are correct that Sony plans to ship 30 million PS5 consoles in the 2023 fiscal year, it would put PS5 shipments at 67.3 million units in March 2024."

Det byggs väl en hel del nya fabriker och lågkonjunkturen bör ju sänka efterfrågan i allmänhet, så det borde finns utrymme för betydligt högre produktionskapacitet framöver.

Även om det sålts 120 Miljoner PS4 så lär det inte finnas så många aktiva användare på den konsolen.

Tråkigt att bygga spel som ska fungera på hårdvara som inte ens var så imponerande för 9 år sedan, när dem släpptes.

edit* Källa VGChartz

1
Skriv svar