Se Sony demonstrera Playstation Arc

Medlem
Skrivet av gryzor:
Skrivet av xector:
Skrivet av Joavels:
Skrivet av Fearnox:

YEY, reterd controls for everyone! hardcore gaming är döende :s

"Hardcoregaming" har aldrig funnits på en consol.

lol, klart hardcore finns på konsol. Tex då nes kom ut och man satt och spelade megaman och allt annat, inte satt man framför en dator inte.
Dessutom finns det nu också, med ps3an och dylikt.

Djee! Spela megaman, zelda, smb och iceclimber -- jävligt HARDCORE! Haha

Haha är ändå mer hardcore än MW2, BC2, CS osv
Megaman är då svårare än va MW2 är

Medlem
Skrivet av whOOps:

Det han gör vid 2:38 är lite halvfräsigt. Lycka till med att klara av det Microsoft.

du menar måla? dom klara redan av det 1985

Medlem
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av whOOps:

Det han gör vid 2:38 är lite halvfräsigt. Lycka till med att klara av det Microsoft.

du menar måla? dom klara redan av det 1985

Nä inte måla... Det han gör precis efter när han slänger upp svärdet så att det gör en spinn.

Medlem
Skrivet av Herbert:
Skrivet av Cedric:

Ser väldigt mycket bättre ut än Nintendos, den verkar ju reagera direkt på vad man gör och ha hyfsad precision i motsats till Nintendos kontroll.

Menar du att Wiimoten inte reagerar snabbt? Av vad jag läst ska båda reagera lika snabbt.

Dessutom ger Wiimoten mer frihet än Arcen. Arcen måste alltid ha fri sikt till kameran. Kommer något i vägen bryts förbindelsen vilket inte händer med Wiimoten. Spelar man äventyrsspel med svärd & sitter i soffan & drar ner svärdet långt ner kan soffbordet vara i vägen.

Hur högt soffbord har du egentligen?

Medlem

PS3-spelare behöver en dildo, medans Xbox-spelare kör på riktigt

Medlem

fortfarande inga riktiga spelbilder, samma sekvenser som man visade på e3. tror inte sony fixar det här, dom kommer inte att ha spelen som föräldrar och barn vill ha, det har nintendo. kommer säkert att bli lite som buzz, en spelserie som funkar riktigt bra men inget mer.
Tror mer på natal isåfall...om nu microsoft verkligen fokuserat så pass mycket på spelen som man säger...

Medlem
Skrivet av MakkeK:

dom kommer inte att ha spelen som föräldrar och barn vill ha, det har nintendo.

Tro mig, en äkta gamer vill inte ens beblanda sig med dessa skitspel som finns på Wii. Dom är riktade till barnfamiljer, och dom kan lika bra stanna kvar där. Skjut-spel har stor potential med en sån här kontroll, något som Wii har brist på, vilket är väldigt synd.

Här kan vi se kontrollen in action i Resident Evil 5
http://www.youtube.com/watch?v=oLhS0kPR3Bo

Jag tror starkt på detta, inte bara för att kontrollen är bättre än Wiimote, utan för att spelen på PS3 är mer lockande. Heavy Rain som troligen kommer få stöd för detta kommer bli hur grymt som helst

Medlem

Jag är säker på att det kommer kännas så likt att vifta omkring ett flera kilo tungt svärd eller vad fan man nu kan tänkas hålla i.

Usch å blä, hoppas dom hittar på nånting vettigt med skiten.

Medlem

Natal känns mer innovativt men jag tror Arc kommer funka bättre i praktiken pga av bättre precision och respons. Huruvida något system överhuvudtaget kommer sälja beror nog enbart på spelen som kommer.

Medlem

Natal är redan misslyckat för att den inte kommer vara tillräckligt precis. Arc är framtiden och kommer dela spelen i två kategorier, de som kör motion och de som kör classic.

Vad menar ni med att hardcore inte existerar på konsol? Vill se den som påstår detta möta mig i Tekken Tag.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Herbert:

Spelar du ett äventyrsspel där man svingar svärd så använder du inte sensorbaren alltså avbryts inte någon förbindelse. Vilket den kan göra i Arcens fall då hela kontrollen är ständigt beroende av kameran.

Samma "dragfunktionen" och tilt finns redan i sixaxis, och lär även finnas med i Arc, och lär även där vara oberoende av en kamera. Det kameran används till är att hitta vart Arcen befinner sig i rummet, precis som sensorbaren till Wii, men i Arcens fall så är de högre precision, 60FPS för att vara exakt.

Många tycks tro att kameran känner av rörelserna via den lysande bollen, men den lysande bollen är bara för att läsa av vart kontrollen är, så att den även kan känna av i mörkret, för kameran funkar inge vidare i mörker. Alla rörelser du gör med handen känns av i kontrollern, precis som i Wiimoten.

Samma funktion som Wiimoten har själv har Sixaxis ja, dvs accelerometer (inte gyro utan en mätare som känner av g-krafter åt olika håll) vilket är rätt oprecist och kan vara lite slött och så. Motion Plus däremot gav kontrollen gyro vilket förbättrar det hela något enormt (eller vet inte om det är gyro de adderat men jävlar så bra det funkar iaf). Säger inget om hur bra Arcen funkar då den troligen är som Wiimote med Motion Plus, ville bara påpeka att Sixaxis precis som en ensam Wiimote ligger en bit efter

Sensorbaren funkar ju inte riktigt heller till att känna av vars kontrollen finns i rummet. Där kommer de två kontrollerna ha helt olika fördelar. Arc kan känna av rörelser i höjdled och sidled vilket Wiimote även med M+ kan ha svårt med, men istället kan man sikta med riktigt bra precision med Wiimote (lägre FPS ger inte lägre precision bara för att klargöra att 60FPS inte säger ett dyft om det).

Tror det kommer bli lite fel, Wiimote är PERFEKT till FPS-spel där man kan sikta riktigt riktigt bra (se bara på Metroid), medan Arc kan användas till spexigare saker då man måste ta ut rörelserna mer och erbjuder lite mer roligheter så sett. De borde byta kontroller med varandra

Medlem

Nintendo visa sin kontroller för första gången 2005. Det ps3 gör är att förbättra gammal teknik och gör bättre. Dom kommer alldrig att kun tävla mot nintendo på kontrollerväg.

Vi har sett vad kontrollen kunde erbjuda och hur speltillverkarna har kunnat utnyttja det i 4 år (2006).

Vilken sorts spel har slagit igenom på wii om inte partyspel för hela familjen. Visst det finns metroid och annat men partyspel finns det störst utbud på. När ps3 släpper sin arc så kommer det säkert finns ett par häftiga svärd och fps spel till det men jag tror att speltillverkarna kommer fortfarande inte kommer att kunna utnyttja kontrollen potential till annat än party spel till ps3:an.

Medlem

Jag tycker det ser riktigt intressant ut med den grymma precisionen! Verkar vara en fin inlevelse. Har aldrig fastnat för Wii riktigt eftersom styrningen där är för diffus helt enkelt.

Har dock inte testat Motion plus men de flesta Wii-spel är ju byggda för standardkontrollen ändå. Med Arc kan alla spel utnyttja precisionen redan från början. Det blir skillnaden mot Wii och "vifta slött åt höger = knapp A" osv.

Medlem

Kan tänka mig att Arc kommer kunna användas till att ha händer i en visuell värld, also att plocka upp saker i 3d så sträckar man ut armen och samma gör 3d gubben ingame och sen trycker på en knapp för att ta tag, kan användas för saker, dörrar, handtag lås ect, kombinera detta med fallout3s lösning för att ta sig in lås så kan man få rätt intressant lösningar. sikta kan bli mer innovativt, men nåt jag tror och hoppas är att dom gamla knapparna finns kvar så man fortfarande kan styra som vanligt men detta blir ett komplement och inte en helt ny lösning så som wii är.

dock så har man inte ps3, men funkar detta bra så kan jag tänka mig att köpa en framöver.

Medlem
Skrivet av gryzor:
Skrivet av xector:
Skrivet av Joavels:
Skrivet av Fearnox:

YEY, reterd controls for everyone! hardcore gaming är döende :s

"Hardcoregaming" har aldrig funnits på en consol.

lol, klart hardcore finns på konsol. Tex då nes kom ut och man satt och spelade megaman och allt annat, inte satt man framför en dator inte.
Dessutom finns det nu också, med ps3an och dylikt.

Djee! Spela megaman, zelda, smb och iceclimber -- jävligt HARDCORE! Haha

En hardcore gamer äger alla format up to date och spelar dom flesta spel, om man tror man är hardcore gamer för man lirar på Pc är man lurad, då är man bara helt enkelt en Pc gamer.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

ser kommanteraen om wiikontrollen att man sitter ner o svingar svärd?.. om jag nu hade haft en wii hade jag fan aldrig suttit ner o spelat me dom kontrollerna, ser bara sjukt löjligt ut haha, själv så e jag ps3 fan och jag ser fram emot detta ,kmr nog bli awesome

Medlem

Lampan fungerar som en mocap punkt o då e de inte så konstigt att trackern e bättre än wiimoten. Den här grejen o Natal e bara löjligt, vanliga handkontroller ska de vara. Låt nintendo köra sitt race för dom får iaf ut nåt av de.

Medlem
Skrivet av Robbyh:

hmm, det jag är grymt interesserad av är att kunna gå in på att ta sönder kontolern, kolla vad som får den att ticka, å sen göra en motioncontroller glove

det vore grymt roligt att kunna göra spel som man kan använda sina händer för att styra saker,

Exemplevis RUSE spelet på en ps3, man styr det med hjälp utav sina händer i luften, vore något hologram aktig..

Hört talas om Natal till 360?
Där använder du dina händer eller vad du vill som kontroll...

Skrivet av pazu:

Natal är redan misslyckat för att den inte kommer vara tillräckligt precis. Arc är framtiden och kommer dela spelen i två kategorier, de som kör motion och de som kör classic.

Jag skulle nog inte uttala mig om Natal innan det är släppt, då det är baserat på nyare teknik och har möjlighet till ständiga uppgraderingar av mjukvaran.
Sen skulle jag inte kalla en kopia av Wii-s kontroll från 2005 för framtiden, den är visserligen förbättrad men erbjuder inget nytt (Wii HD?). Oavsett om Natal fungerar bra eller ej så är det snarast framtiden, skippa kontrollen helt (i vissa spel), en vidareutveckling av konceptet och iinte bara en kopia.

Dock så återstår det att se vilken av metoderna som blir "framtiden", eller om de alla kommer att bli en partygrej som inte överlever till nästa generation. Frågan är ju vad Nintendo kommer att satsa på nästa generation, full frihet som i Natal, eller mer skabbiga Wii-tillbehör som drar in mycket pengar.

Medlem

lols Sony har lagt Wii remote i kopierings maskinen och tyckte på svart.

Hardcore gaming har funnits på konsol men den dog för bra tag sen

12
Skriv svar