Henry Cavill är involverad i en serie-adaption av Warhammer 40.000 på Amazon

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ohh, det här kan bli bra.
Hoppas bara att Henry kan stå emot de mörka krafterna som med all säkerhet kommer att försöka förvrida och förstöra hans vision.

Chaos kommer alltid att försöka förstöra för Angels of death!

Jag tror det kan bli grymt! Det är en cool lore till 40k och tekniken att göra trovärdiga Space Marines och stora saker som Tyranider, Dreadnaughts osv har aldrig varit bättre.

Medlem

Blir äntigen den där Eisenhorn serien av som det skrevs om för några år sedan, eller är han involverad i ett nytt projekt?
Eisenhorn serien kommer nog inte ha så många späjs marins, så kanske vore kul om han kommer göra en annan serie med våra favorit astartes etc

Medlem
Skrivet av neocon:

Tror inte han kommer tolerera att serien inte följer källmaterialet.

Kommer han ha ett val om hans chef(er) säger emot?

Medlem
Skrivet av Raid25:

Kommer han ha ett val om hans chef(er) säger emot?

Kan säkert bli en del kompromisser som vi får hoppas inte leder till något riktigt illa.
Hade varit trevligt att få se något som följer Henrys vision helhjärtat.

Medlem

Undra hur långtid det är innan vi ser honom som karaktärer i nya spel som Witcher och Warhammer.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Kommer han ha ett val om hans chef(er) säger emot?

Ja, för han ska även vara exekutiv producent.

Medlem

Så någon annan ska spela Stålmannen? Riktigt dåligt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Det vore kul att lära känna lite mer om 40k. Jag har haft det lite i periferin och tyckt det verkar kul, men vad är bästa sättet att komma in i Warhammer 40k loren på ett enkelt sätt? Film, bok, spel, spel?

Medlem

Nu undrar man ju på riktigt vad tusan det är som händer.

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Det vore kul att lära känna lite mer om 40k. Jag har haft det lite i periferin och tyckt det verkar kul, men vad är bästa sättet att komma in i Warhammer 40k loren på ett enkelt sätt? Film, bok, spel, spel?

Om det är ren kunskap om W40K-världen du är ute efter finns det en del bra youtube-vids länkade i den här tråden, annars finns det böcker som är skrivna på ett sätt som gör att även icke-fans kan njuta av världen och är samtidigt ett mer naturligt sätt få lite mer kunskap. Många rekommenderar Eisenhorn-böckerna, och där håller jag med

Du kan också finna W40K-spel i den genren du gillar för att absorbera ännu lite mer kunnskap. Det tråkigaste, för mig åtminstone, är att sitta och läsa regelböckerna till bordsspelet, men det vet jag att det finns många som gillar.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Om det är ren kunskap om W40K-världen du är ute efter finns det en del bra youtube-vids länkade i den här tråden, annars finns det böcker som är skrivna på ett sätt som gör att även icke-fans kan njuta av världen och är samtidigt ett mer naturligt sätt få lite mer kunskap. Många rekommenderar Eisenhorn-böckerna, och där håller jag med

Du kan också finna W40K-spel i den genren du gillar för att absorbera ännu lite mer kunnskap. Det tråkigaste, för mig åtminstone, är att sitta och läsa regelböckerna till bordsspelet, men det vet jag att det finns många som gillar.

Tack, jag lägger till Eisenhorn i min läslista. Vilka spel skulle du rekommendera? Jag har spelat Dawn of War 1 och 2 men kommer inte ihåg någon story. Värt att spela om?

Medlem
Skrivet av Ender:

Nu undrar man ju på riktigt vad tusan det är som händer.

Han kanske kräver för mycket i lön ?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Han kanske kräver för mycket i lön ?

Vet inte vad, men någonting verkar ju vara off. Det enda som är säkert är att han lär casha in bra efter att officiellt ha hoppat av en pågående serie gör att göra Superman...som sen blir inställd. Jag börjar mer tro på att han valde att själv lämna efter att han inte gillade riktningen serien tog från böckerna, men det lär väl säsong 3 visa sanningshalten i.

Medlem

Har inte höga förväntningar när Amazon är inblandade.
Wokehammer 40k? Hoppas inte.

Medlem
Skrivet av Ender:

Vet inte vad, men någonting verkar ju vara off. Det enda som är säkert är att han lär casha in bra efter att officiellt ha hoppat av en pågående serie gör att göra Superman...som sen blir inställd. Jag börjar mer tro på att han valde att själv lämna efter att han inte gillade riktningen serien tog från böckerna, men det lär väl säsong 3 visa sanningshalten i.

Ja han hoppade av Witcher för han inte gillade utvecklingen eller riktningen den tog.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Som en Warhammer 40k fan i några årtionden, samt en Henry Cavill fan, så är detta riktigt trevliga nyheter. Får fira genom att fortsätta måla mina Space Marines!

Medlem
Skrivet av Ender:

Vet inte vad, men någonting verkar ju vara off. Det enda som är säkert är att han lär casha in bra efter att officiellt ha hoppat av en pågående serie gör att göra Superman...som sen blir inställd. Jag börjar mer tro på att han valde att själv lämna efter att han inte gillade riktningen serien tog från böckerna, men det lär väl säsong 3 visa sanningshalten i.

Förr eller senare kommer någon att tala om vad det handlar om.
SÅ vi får se vem som blir svartmålad.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Titta på dessa två, du kan tacka mig sen.

https://youtu.be/xCGKPRiJp84

https://youtu.be/Y6jnsX77TCU

Med detta sagt, sjuk respekt för herr Cavill. Ser verkligen fram emot detta!

Skrivet av Kago1316:

Det vore kul att lära känna lite mer om 40k. Jag har haft det lite i periferin och tyckt det verkar kul, men vad är bästa sättet att komma in i Warhammer 40k loren på ett enkelt sätt? Film, bok, spel, spel?

Jag citerar mitt eget inlägg från denna tråden, som du uppenbarligen missade

Skrivet av Kago1316:

Tack, jag lägger till Eisenhorn i min läslista. Vilka spel skulle du rekommendera? Jag har spelat Dawn of War 1 och 2 men kommer inte ihåg någon story. Värt att spela om?

Huvudstoryn är väldigt standard. Vill du "lära" dig mer så spela Dark Crusade, alla faktionerna. Där får du se bra på vad som driver de olika faktionerna.


signatur

I drank what?

Medlem
12
Skriv svar