Här är 2022 års tio bästa moddar

Robot
Medlem

Entropy: Zero 2 ser ju riktigt nice ut. Måste provas.

Medlem

Tre Half-life moddar på listan. HL going strong.

Medlem

Min årets mod är nog Half life 2 VR eller Resident evil VR moddarna

Half life 2 var jävligt bra i VR. Spelet kändes som gjort för VR


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Min årets mod är nog Half life 2 VR eller Resident evil VR moddarna

Half life 2 var jävligt bra i VR. Spelet kändes som gjort för VR

Du klarade av att orka med sektionen med svävaren med andra ord?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Trevligt!
Blir att installera Entropy: Zero 2 ikväll. Hade ingen aning om denna modd.

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Du klarade av att orka med sektionen med svävaren med andra ord?

Jadå. Men den kändes även fast jag anser mig själv ha rätt starka VR legs.

Fick avbryta spelomgången med svävaren en gång för att inte må dåligt.
Men efter det gick allt smidigt. 🙂👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Installerade Entropy: Zero 2 och det funkar fint men det är en sak som är störande. Jag kör 4K och texten är mikroskopisk.
Det är väldigt svårt att höra vad combines säger då dom har raspig walkie-talki röst så behövs text för egen del.
Någon som vet hur man ändrar storleken på texten?

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Installerade Entropy: Zero 2 och det funkar fint men det är en sak som är störande. Jag kör 4K och texten är mikroskopisk.
Det är väldigt svårt att höra vad combines säger då dom har raspig walkie-talki röst så behövs text för egen del.
Någon som vet hur man ändrar storleken på texten?

Hittade delvis lösningen. Nu är undertexten stor.
Fontstorlek går att ändra i filen "clientscheme.res" med notepad. Vet inte exakt vilken av font-texterna som är undertexten så ändrade alla rader med "small" och "very small" text till storlek 80 men orkar man ändra en i taget kan man klura ut vilken den är.

Filen finns i C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\EntropyZero2\entropyzero2\resource

Ta backup på filen innan!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Half life 2 var jävligt bra i VR. Spelet kändes som gjort för VR

Skrivet av Molotov:

Fick avbryta spelomgången med svävaren en gång för att inte må dåligt.

.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Yes?
Hade du nått att tillägga?
Har du kört banan med svävaren så förstår du nog vad jag pratar om


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Yes?
Hade du nått att tillägga?
Har du kört banan med svävaren så förstår du nog vad jag pratar om

Det var bara att tuta och köra...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det var bara att tuta och köra...

Ja det var det 🤷‍♂️


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det var det 🤷‍♂️

Fast ” Spelet kändes som gjort för VR” skrev du. Tror svävaruppdraget hade gjorts annorlunda ifall det var gjort för vr.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Fast ” Spelet kändes som gjort för VR” skrev du. Tror svävaruppdraget hade gjorts annorlunda ifall det var gjort för vr.

Ööh jaha?
Ja vad skulle man göra då, ro med en roddbåt? 😂
Har du spelat half life 2 överhuvudtaget?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ööh jaha?

??

Citat:

Ja vad skulle man göra då, ro med en roddbåt? 😂

Vem vet men troligtvis hade inte uppdraget varit uppbyggt på samma sätt om spelet var gjort för vr från början.

Citat:

Har du spelat half life 2 överhuvudtaget?

Det har jag gjort.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

??
Vem vet men troligtvis hade inte uppdraget varit uppbyggt på samma sätt om spelet var gjort för vr från början.
Det har jag gjort.

Vadå uppdraget varit annorlunda?
Alltså det är en modd av HL2
Och fordonen är anpassade så bra det går, vilket är väldigt bra. Det märker man när man kör Buggyn.
Man kan också tex ställa in så När man krockar och fordonen far på sniskan så är fortfarande synfältet rakt och själva fordonet snurrar runt, om du förstår hur jag menar.

Fordon i VR är inget nytt annars, om det är det du tänker
Bonelab är ett VR spel där man kör en gocart bla på liknande sätt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vadå uppdraget varit annorlunda?
Alltså det är en modd av HL2

Ja det är ju det som är grejen. Jag tror inte att uppdraget hade varit med från början ifall spelet designats för VR från start. Men jag antar att jag och hipshot tolkade dig för bokstavligt.

Citat:

Och fordonen är anpassade så bra det går, vilket är väldigt bra. Det märker man när man kör Buggyn.
Man kan också tex ställa in så När man krockar och fordonen far på sniskan så är fortfarande synfältet rakt och själva fordonet snurrar runt, om du förstår hur jag menar.

Okej låter ju som de gjort så bra de kan i alla fall. Får väl ge det en chans när jag väl fått igång min VR igen. Men då blir det alyx först. Bör jag skaffa andra handkontroller eller funkar original vive till spel som dessa?

Påbörjade faktiskt en genomspelning av Black mesa (typ half life 1) i dagarna så dröjer nog inte så länge.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Ja det är ju det som är grejen. Jag tror inte att uppdraget hade varit med från början ifall spelet designats för VR från start. Men jag antar att jag och hipshot tolkade dig för bokstavligt.

Ja alltså jag menade såklart att modden är så bra så det känns som om half life 2 var som gjort för VR.
Inte att half life 2 från början gjordes för att spelas i VR. Även fast det gick på sått och vis redan i början av Oculus DK eran. Man har även kunnat köra det med Garrymod i VR men inget av dessa är lika bra som HL2 VR mod.
Modden fungerar som ett eget spel med en egen steam page. Man behöver inte ha vanliga hl2 installerat, räcker med att hl2 finns på Steam kontot som man kör modden på.

Citat:

Okej låter ju som de gjort så bra de kan i alla fall. Får väl ge det en chans när jag väl fått igång min VR igen. Men då blir det alyx först. Bör jag skaffa andra handkontroller eller funkar original vive till spel som dessa?

Inga egna erfarenheter. Det lär fungera men jag kan inte tänka mig att det blir lika bra som att klra med Valve Index kontroller tex.
Kör du SteamVR lighthouse så skaffa Index kontroller.
Personligen hade jag skippat Vive helt och kört Pico 4 eller ev Quest 2 ist.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Det är en underbar mod, spela det, glöm inte första delen också.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inga egna erfarenheter. Det lär fungera men jag kan inte tänka mig att det blir lika bra som att klra med Valve Index kontroller tex.
Kör du SteamVR lighthouse så skaffa Index kontroller.
Personligen hade jag skippat Vive helt och kört Pico 4 eller ev Quest 2 ist.

ok får testa, index kontrollerna va lite väl dyra för min smak. Äger redan en trådlös vive så kör helst med den ett tag till problemet är att datorn i vardagsrummet där jag kör vr har ett rätt kasst grafikkort och det är svårt att hitta ett bättre 75w kort

1
Skriv svar