Blood Bowl 3 - Pepeligan söker nya spelare

Tor
Medlem
Blood Bowl 3 - Pepeligan söker nya spelare

Gillar du amerikansk fotboll? (Nej? Det gör inte jag heller)
Gillar du fantasy?
Gillar du meningslöst våld?

Då ska du vara med i vår digitala Blood Bowl-liga som heter Pepeligan. Vi är en svensk liga, som tuffat på sen 2017 med ett stort fokus på community och att ha roligt tillsammans. Vi spelar en match per vecka på säsongsbas, en säsong är mellan 7-9 matcher beroende på spelarunderlag.

Vi använder oss just nu av spelet Blood bowl 2 men kommer att gå över till Blood Bowl 3 när det släpps den 23e februari. Allt du behöver är Blood bowl 3 på datorn så hjälper vi dig med resten, vi är flera erfarna spelare som kan lära ut grunderna i spelet vid behov också. Låter det intressant? Klart det gör!

Ansök till vår grupp på facebook för att gå med eller få mer information: https://www.facebook.com/groups/pepeligan/

Jag tänkte också passa på att bjuda på lite godis från vår hype master Adam. Vi ses på pitchen!

Medlem

Haha sjukt goa teasers (kollade alla!) Mög!

Medlem

Haha instämmer med ovan, sköna trailers

Jag gillar Blood Bowl, både på bordet och på datorn! Men tvivlar på att jag kommer spela tillräckligt och ofta nog för att kunna ansluta till någon liga.
Men när släppet kommer får vi väl se, håller det i tankarna.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Tor
Medlem

Vi försöker så gott vi kan, jag ska hälsa vår hype-maestro att det uppskattades och kan meddela att det har utlovats mer i upptrappningen inför släpp av Blood Bowl 3!

Skrivet av Davinchevo:

Haha sjukt goa teasers (kollade alla!) Mög!

Heeeej! Har du lite tid över i vår?

Skrivet av Soulless:

Haha instämmer med ovan, sköna trailers

Jag gillar Blood Bowl, både på bordet och på datorn! Men tvivlar på att jag kommer spela tillräckligt och ofta nog för att kunna ansluta till någon liga.
Men när släppet kommer får vi väl se, håller det i tankarna.

Du är så välkommen om du blir sugen, en match i veckan kör vi hos oss så det är inte övermäktigt 😉

Medlem

Hahaha, va tvungen att gå tillbaka och kolla alla igen! Skulle vilja höra mer "The adventures of arga skånska kommentatorn och Börje". 🤣

Tor
Medlem

Eftersom fransmännen inte klarar av att göra tillräckligt feta trailers så kommer här en hemmagjord trailer för Blood bowl 3 från Pepeligans hypekontor. Njut av en riktigt fet trailer så ses vi snart på pitchen!

Skrivet av Davinchevo:

Hahaha, va tvungen att gå tillbaka och kolla alla igen! Skulle vilja höra mer "The adventures of arga skånska kommentatorn och Börje". 🤣

Jag kan skvallra om att det är en del Börje-material på gång, hype-motorerna är startade inför släppet så det är bara en tidsfråga.

Tor
Medlem
Skrivet av Davinchevo:

Hahaha, va tvungen att gå tillbaka och kolla alla igen! Skulle vilja höra mer "The adventures of arga skånska kommentatorn och Börje". 🤣

Hade tydligen glömt en av de gamla godingarna, lite "HEURFSTONE", varsågod!

Tor
Medlem

Nu har vi en anmälningstråd uppe i gruppen för de som vill vara med när vi går över till Blood Bowl 3:
https://www.facebook.com/groups/pepeligan/

Medlem

Det är väl också en fråga på sitt sätt, men jag antar man måste regga via FB.

Tor
Medlem
Skrivet av Fulci:

Det är väl också en fråga på sitt sätt, men jag antar man måste regga via FB.

https://i.imgur.com/myRg5ZX.jpg

Tyvärr, när vi började så landade vi i det. Vi använder discord mycket när vi spelar men det funkade inte fullt så bra för matchbokningar tyvärr. Uppskattar dock den kryddiga memen och du är väldigt välkommen ifall du bestämmer dig för att registrera dig på facebook som Pepe Ligansson bara för att titta in och boka match en gång i veckan 😉

Medlem

De e så mycket meningslöst våld, blir ni liksom inte påverkade av våldet och utåtagerande liksom mot andra människor på gatan?
Detta e ju hemskt, tänk på alla stackars gröna filurer å sånt.

Funkar det som vanliga bordsspelet som man spela när man var finnig tonåring? Bara upphottat så det är digitalt med fräckare animeringar?

Tor
Medlem
Skrivet av delli:

De e så mycket meningslöst våld, blir ni liksom inte påverkade av våldet och utåtagerande liksom mot andra människor på gatan?
Detta e ju hemskt, tänk på alla stackars gröna filurer å sånt.

Funkar det som vanliga bordsspelet som man spela när man var finnig tonåring? Bara upphottat så det är digitalt med fräckare animeringar?

Det är ju baksidan, jag brukar reflexmässigt klippa till varenda ork och alv jag ser på gatan.

Ja det är samma sak som figurspelet, 3an går efter den senaste editionen som släpptes 2020.

Medlem

Mitt favoritlag som jag kört mest är Skaven, men provat på många olika. Ska kolla upp reglerna för 2020 utgåvan.

Tor
Medlem
Skrivet av Fulci:

Mitt favoritlag som jag kört mest är Skaven, men provat på många olika. Ska kolla upp reglerna för 2020 utgåvan.

Skaven är med från start i Blood bowl 3 😉 Det är 12 lag från start:

Black Orcs
Chaos Chosen
Chaos Renegades
Dark Elf
Dwarfs
Elven Union
Humans
Imperial Nobility
Nurgle
Old World Alliance
Orcs
Skaven

Det är planerat att utöka så det kommer fler efter hand. Den absolut största skillnaden är hur vissa skills fungerar, vilket främst påverkar hur du bygger dina gubbar, de vanligaste funkar dock precis som innan. Fördelen är att spelet hjälper dig hålla koll på det mesta om du råkar vara lite rostig 😉

Tor
Medlem

Då kör vi ännu en trailer som lyser upp lite i vintermörkret, luta er tillbaka och längta efter Pepeligans saltstänkta stränder

Tor
Medlem

Heey har du lite tid över i vår?

Tor
Medlem

Nu har hype-motorerna satts igång på fullt blås när det är releasevecka. Här är ytterligare en episod när det ska spelas lite wow classic med Lennart och Börje (spoilers: jävla skitspel).

Tor
Medlem

Lite spammigt kanske men hypeverkstaden är verkligen igång, nu är det dags för Blood Bowl 2 med Skåningen, Börje och Lennart.

1
Skriv svar