Diskutera - Vilket spel har varit din största positiva överraskning?

Robot
Diskutera - Vilket spel har varit din största positiva överraskning?

Såna där upplevelser som tagit dig på sängen.

#diskutera, #hi-fi-rush


Medlem

Jag har aldrig blivit positivt överraskad...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Största vet jag inte riktigt, men senaste är när jag i somras tog mig an Mass Effect-serien för första gången. Gick in med någorlunda höga förväntningar efter allt jag hade hört men blev ändå nästintill golvad spelen!
Att bli så kolossalt investerad som jag blev hade jag inte räknat med som vid 28.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Medlem

Har hänt flera gånger att jag blivit riktigt golvad. Men jag tror nog world of warcraft betan var nog det som satte djupast spår och spelet i sig introducerade nya vänner som jag än idag har kontakt och umgås med.

Medlem

Blev väldigt positivt överraskad av Subnautica

Medlem

Return of the Obra Dinn, vilket spel alltså.

Medlem

Slime Ranch - Aldrig varit med om något mysigare och lugnande spel.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Batman: Arkham Asylum för min del helt klart. Hade inte läst eller visste någonting om spelet innan jag såg ett demo till PS3 på storen. Laddade ner det och blev helt golvad över hur jävla bra det var! Hela spelet var ju inte sämre sen.

Releasehästryttare

Sanctum 2, blev kär nästan direkt!

Medlem

Nya Microsoft Flight Simulator när man insåg att man kunde flyga över hela världen och varenda kvadrat meter som man flög över så ut som i verkligheten.

Medlem

Första Prey (2006). Skaffade det helt utan förväntningar och det slutade med en komplett genomspelning av kampanjen under en och samma kväll, hur bra som helst. Samma sak med det första Outlast, kunde bara inte sluta.


signatur

Constants and variables

Medlem
Skrivet av hest:

Blev väldigt positivt överraskad av Subnautica

Samma här, jag tänkte "det här kan nog vara småmysigt, jag testar" och blev helt hänförd (och vettskrämd). Minns att jag hade en vän på besök när jag precis börjat spela det och vi hade planerat att göra andra saker men det slutade med att vi bara satt och turades om att spela Subnautica in på småtimmarna.

Skribent

Sifu!

Även om jag läste på nog och förhandsbokade deluxe versionen för att kunna spela några dagar tidigare blev jag fullkomligt blåst av stolen. Någonstans i mitt inre hade jag drömt om spelet som skulle den rätt dassiga beat em up-genren och göra något inspirerande, en dröm som Sloclap verkligen infriade. Att dra igång det andra kapitlet med nattklubben bara föra att sopa golvet med samtliga besökare blir bara mer underhållande ju bättre du blir!

Sen har vi Red Dead Redemption och det egna lägret.
Kunde starta spelet bara för att hugga lite ved, koka kaffe och surra med någon av gängmedlemmarna bara tack vare den höga mysfaktorn.

Medlem

När man spelade quake 2 för första gången. Hade ingen aning om spelet när det släpptes. Såg på när brossan startade upp spelet jag var helt tagen. Hade spelat mycket doom 95, wolfenstein 3d och quake innan dess hos en polare.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Tinykin och Guardians of the Galaxy på senare tid.

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Nya Microsoft Flight Simulator när man insåg att man kunde flyga över hela världen och varenda kvadrat meter som man flög över så ut som i verkligheten.

Det spelet fick mig att köpa Xbox. Ett mästerverk.

Medlem

Blir sällan överaskad över hur bra spel är utan snarare överaskad att det var ju inte "så" dåligt. Som lutrad gamling har jag slutat att bli Hypad av spel och bygger inte upp för stora förväntningar. Föväntar mig nästan besvikelse men hoppas ju på det bästa förstås. är ju inte helt genom cynisk. inte än...

Medlem

Elden Ring. Trodde verkligen inte jag skulle gilla eller ens kunna klara ett "souls" spel, men för 17 vilken resa det blev

Medlem

Silver från 1999, Minns att jag tyckte kontrollerna var helt banbrytande.

Medlem

Horizon Forbidden West

Medlem

Hotline Miami. Ett litet indiespel spel som alltid varit billigt på Steams reor. Hade inte bekantat mig med det desto mer när jag köpte det på rea men det hade ju fått bra omdömen. Fastnade direkt när jag skulle testa lite.

Medlem

I ungdomens år köpte jag Morrowind på måfå i spelbutiken utan att veta riktigt vad jag gav mig in på. Magi

Skribent

Disney Dreamlight Valley, trodde spelet skulle vara en ytlig cash grab med en hemsk MTX-modell. Men spelet kan genuint ses som ett Animal Crossings med Disney-tema.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Red Orchestra 2.

Köpte det nåt år efter releasen och visste knappt vad det var. Men jag gillar ju andra världskriget och det såg bra ut så jag slog till. Snacka om detta spel var som skräddarsytt för mig. Rått, brutalt, realistiskt och svårt. Nästan för svårt till en början. Blev som helt besatt av det. Intressant också att det utspelade sig på östfronten vilket var ovanligt. Det hade en rå krigskänsla som gick att ta på. Och att spela med "native" röster gjorde sitt till för känslan när saker skreks på ryska och tyska. Verkligen ett unikt spel med många detaljer som gjorde ett fantastisk helhet. Visst var det lite opolerat på sina ställen men what the hell, det störde inte så mycket. Sen kom Rising Storm som var lika kungligt det.

Medlem

Half-Life Alyx

Att ha väntat och hoppats på någon form av uppföljare till HL1 och HL2 från 99 resp 04 så länge och från ingenstans kommer en trailer 2020 på Half-Life Alyx som dessutom visade sig vara det bästa VR spelet till dags dato (enligt mig)
Blev ett inköp av ett index med detsamma och nu funderar jag på att köpa ett igen bara för att återuppleva city 17 =D

Disco elysium. De va något jag aldrig trott jag skulle uppskatta så pass mycket jag gjorde eller gör snarare.
Det och, alla skrik inte på mig samtidigt. elden ring. Jag hade låga förväntningar då jag inte någonsin lyckats uppskatta ett souls spel.

Medlem

X-COM Apocalypse.

Sommaren jag skulle fylla 13 (1997) hade jag skrapat ihop pengar för att köpa något rymd-strategi-spel som fått fett betyg i senaste PC-Gamer. Till min stora besvikelse var det slut så fick med mig ovan nämnda spel hem istället. Jag ville ha något hem för att släcka det uppbyggda spelsuget och det också fått bra betyg - möjligen bättre? Hade noll förväntningar och var mest besviken - men satan i gatan vad jag har varvat det spelet. Hade inte spelat de tidigare så visste knappt vad jag hade att vänta mig. Köpte det igen på Steam för några år sen och spelade igenom det igen.

Nu senast är det nog Mass Effect 2. Hade varit borta från spelandet ett tag och är inte så intresserad av fps men testade det pga fina betyg. Spelade inte länge innan jag började om från ettan och sen var jag fast. Blivit ett par omspelningar sedan dess.

Medlem

Nu nyligen var det The Case Of The Golden Idol som överraskade. Hade knappt hört något om det här spelet alls trots att det släpptes förra året, men råkade se någon som jämförde det med Return of the Obra Dinn... så då var jag ju tvungen att testa.

Spelet är dock helt underbart. Kul annorlunda story, och själva gameplayet är innovativt och orginellt. Visst påminner konceptet om Obra Dinn, där man ska hitta information utifrån en situation och sedan dra en deduktiv slutsats om vad som precis har hänt. Dock så gör Golden Idol det i form av ett 2D peka-och-klicka adventure vilket gör spelet bra mycket mer lättillgängligt än Obra Dinn i min mening. Det betyder inte att spelet är lättare dock - man måste fortfarande tänka så det knakar för att lösa mysterierna/pusslen, men det går klara spelet utan att skriva ner en massa info vid sidan av vilket är svårt i Obra Dinn.

Hade jag spelat detta när det kom ut hade det lätt varit ett av mina top 5 spel förra året. Förstår inte varför det pratas så lite om detta spelet!

Medlem

Stardew Valley.

Köpte det på måfå då jag alltid varit ett stort fan av friends of mineral town (gba). Installerade och började lira på fredagkvällen. Helt plötsligt var klockan 05.30 lördag morgon..

Skriv svar