Frictional Games jobbar på ett SOMA-liknande spel

Robot
Frictional Games jobbar på ett SOMA-liknande spel

Sci-fi, skräck och filosofiska teman.

#Frictional-games, #Soma


Redaktör
Ponny

Ja! Jag säger ja! Soma är förmodligen det spelet som stannat kvar hos mig längre än något annat spel. Trots att jag tycker så himla mycket om det har jag "bara" spelat det en enda gång (gillar annars att spela om favoriter). Har en känsla av att det räcker så.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Medlem

Vore ett självklart köp, Soma var riktigt bra och rysligt på många sätt.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ja! Jag säger ja! Soma är förmodligen det spelet som stannat kvar hos mig längre än något annat spel. Trots att jag tycker så himla mycket om det har jag "bara" spelat det en enda gång (gillar annars att spela om favoriter). Har en känsla av att det räcker så.

Håller helt med. Jag är ingen jättefan av skräck eg. men hela spelet gav mig en existentiell kris. Storyn är på toppnivå och precis lagom långt också.

Medlem

Soma var lysande så detta är goda nyheter.

Medlem

JA! SOMA lämnade lite att önska på gameplayfronten, men rent narrativt var det fantastiskt! En intressant vinkel på den gamla filosofiska frågan om identitet.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Soma ligger fortfarande i topp bland mina lir överlag, hoppas verkligen på något i samma miljö!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Geeks Gaming

Instämmer i kören angående Soma, en riktig stark story!
Mer av den varan är aldrig fel!

Medlem

SOMA är helt klart ett av de bästa spelen jag någonsin har spelat, den storyn är inte att leka med.....helt fantastisk, vilken känsla. Hoppas Frictional Games gör något som är lika bra i framtiden!!! Helst i någon ny miljö som inte har med SOMA att göra.

Medlem

Soma är ett av de bästa spelen jag spelat.
Det utmärker sig inte speciellt på någon front, men allting tillsammans resulterade i något fantastiskt.

Jag hoppas på en liknande upplevelse igen 😊


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem

Förväntningarna är skyhöga. Just tankeställningen om gränsen mellan människa och maskin behandlades riktigt grundligt i SOMA så hoppas att de kör med en annan utgångspunkt den här gången.

1
Skriv svar