The Settlers: New Allies

Robot
The Settlers: New Allies

Johan Olander har spelat nya The Settlers så att du slipper.

#the-settlers-new-allies


Medlem

Det är ju bara att konstatera att Ubisoft inte har den blekaste aning om vad det var som gjorde de första spelen i serien så bra. Man har fått många försök på sig nu att hitta tillbaka till rötterna och det har fallit pladask varenda gång. Trist såklart, men Settlers 2 håller än idag. Kanske är dags för en ny genomspelning, var ett tag sedan nu.

Medlem

Nä fy fan va trist😣

Medlem

Hur kan de misslyckas så totalt?

Medlem

Herregud detta är ju brutalt

Medlem

Settlers som försöker imitera age of empires?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Länge sen jag har läst en sågning av den här kalibern. Vad håller Ubisoft på med?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Oj det trodde jag inte! Va synd

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Det är ju bara att konstatera att Ubisoft inte har den blekaste aning om vad det var som gjorde de första spelen i serien så bra. Man har fått många försök på sig nu att hitta tillbaka till rötterna och det har fallit pladask varenda gång. Trist såklart, men Settlers 2 håller än idag. Kanske är dags för en ny genomspelning, var ett tag sedan nu.

Jag förstår inte hur dom missar gång på gång. Gör bara en lite moderniserad version av Setters 2 så kommer alla fans vara nöjda.
Det hade i alla fall jag varit.


signatur

PSN: OAKTHYR

Testpilot

Oj, ingen aning om vad detta är för spel men det var länge sedan jag såg en etta på FZ.

Medlem
Citat:

inte som genrestandarden säger: placera ut och byggare fyller på med resurser efter hand.

Är detta verkligen genrestandarden? Kanske bara jag som inte spelar tillräckligt med strategispel, men de senaste jag spelat har inte följt den standarden, vad jag kan minnas.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Är detta verkligen genrestandarden? Kanske bara jag som inte spelar tillräckligt med strategispel, men de senaste jag spelat har inte följt den standarden, vad jag kan minnas.

Settlersstandarden ska det nog vara

Skribent
Skrivet av Majorkraft:

Settlersstandarden ska det nog vara

Stadsbyggarstandarden är det jag menar.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Det är väl här man ska påminna folk att det finns remastered-versioner av Settlers 2 och 3. Prima skoj som funkar på moderna datorer, i 4K om man vill det. Gjorde jag förra året, oj vilken nostalgi-tripp. Utvecklarna till detta spel borde ha gjort något sånt med.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Hur kan de misslyckas så totalt?

Skrivet av Pjotor:

Länge sen jag har läst en sågning av den här kalibern. Vad håller Ubisoft på med?

Skrivet av OAKTHYR:

Jag förstår inte hur dom missar gång på gång. Gör bara en lite moderniserad version av Setters 2 så kommer alla fans vara nöjda.
Det hade i alla fall jag varit.

Alltså, Ubi försöker tjäna pengar på settlers utan att behöva lägga för mycket pengar på att utveckla just settlers. Och troligen lägger man en del av budgeten på helt fel saker, inte med fokus på spelet i sig, utan på kringsaker som ingen bryr sig om, som ingen frågat om, som de måste göra för det kan dra in mer pengar i efterhand.

Sök er till indiespel, skit i Ubis settlers, de kan helt enkelt inte göra denna spelserie. Settlers 2, den gamla remastern eller Settlers 3 och 4 är bra nog. Själv gillar jag Settlers 4 väldigt mycket.

Skrivet av magma:

Settlers som försöker imitera age of empires?

Redan med Settlers 5 försökte de göra detta, någon sorts Aoe/wc3 version av Settlers, det var dåligt då och troligen än sämre nu. Settlers som grund duger inte för Ubi, de kan helt enkelt inte hålla sig och sedan är det massa ambitiösa speldesigners som säger att de kan leverera detta åt Ubi.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent

Trodde inte det skulle bli världsbra, men inte så här katastrofalt....

Synd på en älskad serie.


signatur

"Writer and Fighter"

FM-guru
F.d. Sisyr

Att de ska envisas med att dra denna serie i smutsen hela tiden...

Ett lyckat koncept finns ju redan där, i föregångarna. "Don't fix what isn't broken" och så vidare. Förstår inte hur tankegångarna går när man landar i detta.

Inaktiv

Det finns hopp. En av de sparkade(?) ledande utvecklarna från originalet ska släppa ett nytt spel som liknar settlers:
https://store.steampowered.com/app/2155180/Pioneers_of_Pagoni...

Där har man inget grid-byggande tack gode gud.

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Det är väl här man ska påminna folk att det finns remastered-versioner av Settlers 2 och 3. Prima skoj som funkar på moderna datorer, i 4K om man vill det. Gjorde jag förra året, oj vilken nostalgi-tripp. Utvecklarna till detta spel borde ha gjort något sånt med.

Du menar 10:th anniversary edition? Är personligen inget fan av 3D-grafiken. Däremot så finns det en fanskapad mod till Settlers 2 Gold edition som tar mycket av förbättringarna i Anniversary men behåller den söta pixelgrafiken.

Settlers 2: Return to the Roots heter det och kan hittas här: https://www.siedler25.org/index.php?lang=en

Medlem

fan va synd, jag som var så sugen


signatur

//monster

Medlem

Du har övertalat mig det blir ett köp direkt

Medlem

En recension av Olander! Trevligt, trevligt!

Medlem

Bra recension av vad verkar vara ett dåligt spel!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Väldigt synd. Jag var aldrig en expert på att spela Settlers (tror inte jag har klarat ut ett enda av spelen för att vara ärlig) men 3:an var min absoluta favvo och gav mig många timmars nöje.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Du menar 10:th anniversary edition? Är personligen inget fan av 3D-grafiken. Däremot så finns det en fanskapad mod till Settlers 2 Gold edition som tar mycket av förbättringarna i Anniversary men behåller den söta pixelgrafiken.

Settlers 2: Return to the Roots heter det och kan hittas här: https://www.siedler25.org/index.php?lang=en

Nej nej nej. Inge sånt jäkla åbäke. History Edition ska det heta. Det är den gamla grafiken, men uppskalat i antingen FullHD eller 4K och stöd för Win10. Tror jag betalade 25kr på Uplay för tvåan o 50kr för trean under en rea.

Medlem

Haha vilket skräp det verkar vara!


signatur

Meep!

Medlem

Good news! De gamla settlers spelen finns på GoG för en "billig" Peng!

Medlem

Hoppades det skulle bli lite bättre efter öppna betan då de la det på is. Men verkar inte som det varit några särskilda förbättringar trots allt. Väldigt trist, älskade settlers spelen när jag var yngre.

Medlem

Men vad tråkigt...
Hade dock detta på känn.

Det får bli några timmar till i Anno 1800 istället!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Attans, det som såg aningen lovande ut. Stackars utvecklare som jobbat "hårt" med det här.

12
Skriv svar