Den stora Diablo II: Resurrected-tråden

Avstängd
Skrivet av Zerox_no1:

Klart det är irriterande men det förstoras upp något enormt. 😂

Nutidens gamers är så otroligt bortskämda och allt ska minsan fungera 100% felfritt dygnet runt sekunden från att det släpps tills servarna stängs ner. Minsta lilla problem så är det ”tumme ner”-reviews och gråt om refund 😅

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Nutidens gamers är så otroligt bortskämda och allt ska minsan fungera 100% felfritt dygnet runt sekunden från att det släpps tills servarna stängs ner. Minsta lilla problem så är det ”tumme ner”-reviews och gråt om refund 😅

Minsta "lilla" problem är att servarna är nere ofta? Det är ju ett enormt problem!

Avstängd
Skrivet av Keima:

Minsta "lilla" problem är att servarna är nere ofta? Det är ju ett enormt problem!

Snackade generellt om allt det gnälls om i alla spel hela tiden. Skrev aldrig något om specifikt nuvarande serverproblem

Medlem
Skrivet av Nerox:

Har personligen inte märkt av kösystemet, då ska det påpekas att jag spelar mest kvällar och nätter (17-06).

Samma här.

Vi två måste va i minoritet, för det känns som 80% av alla inlägg i tråden handlar om servrarna.

Tråden borde heta:
Den stora tråden om Diablo II:s servrar


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Samma här.

Vi två måste va i minoritet, för det känns som 80% av alla inlägg i tråden handlar om servrarna.

Tråden borde heta:
Den stora tråden om Diablo II:s servrar

Får väl se sig själv som lycklig lottad då, hade faktiskt kö när jag kom hem från jobbet i lördags, då var klockan halv sex på morgonen. Visserligen var det endast plata två i kön så väntan var inte direkt lång så inget problem egentligen. Börjat farma the pit i act 1 hell, , men haft rätt oflyt med dropps dock.

Medlem
Offline
Skrivet av Keima:

Minsta "lilla" problem är att servarna är nere ofta? Det är ju ett enormt problem!

Spelat offline en del och måste säga att på ett sätt är det banne mig roligare.
Stressen blir betydligt mindre än med randoms som bara springer omkring. Nu har jag inte spelat med kompisar i ungefär samma tempo. Kan tänka mig det blir roligare då, så länge alla är på ungefär samma nivå.

Medlem
Skrivet av ThaSchakal:

Spelat offline en del och måste säga att på ett sätt är det banne mig roligare.
Stressen blir betydligt mindre än med randoms som bara springer omkring. Nu har jag inte spelat med kompisar i ungefär samma tempo. Kan tänka mig det blir roligare då, så länge alla är på ungefär samma nivå.

En sak som stör mig online (spelade aldrig D2 när det släpptes), när man lirar i grupp så är ju all loot öppen för alla, har inte fått ett enda item på någon av mina grupp-spelningar på battle.net så slutar med att man farmar ensam, online, hade lika gärna kunnat lira offline.

Medlem
Skrivet av wololo:

En sak som stör mig online (spelade aldrig D2 när det släpptes), när man lirar i grupp så är ju all loot öppen för alla, har inte fått ett enda item på någon av mina grupp-spelningar på battle.net så slutar med att man farmar ensam, online, hade lika gärna kunnat lira offline.

Menar du så här

CarbotAnimations har gjort en hel serie med videos som börjar från början:
https://www.youtube.com/watch?v=LIYfqBHiVRs&list=PL0QrZvg7QIg...

För närvarande är det dessutom 25% rabatt på D2R om man nu väntat på det, även Prime Evil Collection rabatt

Medlem

Diablo II: Resurrected Patch 2.4 Highlights | Coming Soon
https://news.blizzard.com/en-us/diablo2/23746135/diablo-ii-re...
"We’ll continue monitoring the community’s opinion and preference on this front as we approach PTR for Patch 2.4 early next year."

Nyhet på Swec: https://www.sweclockers.com/forum/post/19394594

Streamen med MrLlamaSC och med utvecklarna Robert, Adam och Matthew om kommande uppdatering:

Eftertexterna, med MrLlamaSC, [POST DISCUSSION] The D2R Developer Update Stream hosted by MrLlamaSC
Som är lika lång, det verkar som att man vill förbättra redan årets bästa spel

Medlem

Har väntat några patchar nu, men fortfarande inget mus o tangentbordsstöd för ps5.... för helvete skandal. Vill inte köpa det en gång till, vägrar.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Någon annan som är taggad för nya patchen? Tycker blizzard har gjort ett bra jobb att balansera skillsen. Runorden är dock lite tråkiga och vad de har gjort med set items kommer inte göra någon skillnad.

Medlem

Jag ser fram emot att levla enbart 1 gubbe för en gångs skull när laddern öppnar med den nya patchen, och det blir karaktären jag spelade spelet med för allra första gången när jag fattade 0 vad spelet gick ut på. En martial arts assassin. Kanske med lite blade sköld ifall den synergerar bra. Skills som aldrig varit bra förrut!

Medlem

Nu har de kommit fram till datum när det släpps, även lite information om vilka hinder som påträffats som förklarar förseningen.
Diablo II: Resurrected 2.4 & Ladder Update - March 24th
"2.4 is currently planned for an April 14 release—Ladder will follow two weeks later on April 28."
https://us.forums.blizzard.com/en/d2r/t/diablo-ii-resurrected...

Sen om man vill se mrllamasc gå igenom länken
D2R LADDER/2.4 DATES ANNOUNCED https://youtu.be/zVz9CLh0NbY

Medlem

2.4 är ju släppt sen närmare två veckor tillbaka där en del är förändrat och på fredag kommer Ladder med bland annat nya runewords:
Diablo II: Resurrected Patch 2.4 | Now Live
https://news.blizzard.com/en-us/diablo2/23788293/diablo-ii-re...

Overview of immunities in the new level 85 zones (2.4)
https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/s9w26y/overview_of_i...

Fixat buggar till 2.4 också
https://us.forums.blizzard.com/en/d2r/t/diablo-ii-resurrected...

MrLlamaSC går igenom dessa: Diablo 2 Resurrected | Patch 2.4.1.2 Bug Fixes + Crazy Surprise

Medlem

Rätt bra farming guide

Text format

Medlem

Ny patch på onsdag och mf boost på 50% mellan 30 juni och 4 juli.
https://news.blizzard.com/en-us/diablo2/23814050/diablo-ii-re...

Halleluja!

"Fixed an issue where Deckard Cain was not able to identify items in the Horadric Cube. Now he will do so when the Cube is in your main inventory."

"Added a new "Loot to Cube" skill for controllers in the general skills menu. Using this skill on an item will pick it up and place it in your Horadric Cube, if there is space."

Moderator | Testpilot

Har hoppat in i spelet nu igen och måste säga att jag har kul Likt våran recension som gärna hade sett lite mer moderniseringar hade jag sett att vissa saker som stamina och att ens försvar "nollas" när man springer hade kunnat försvinna.

Annars? Superkul!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har hoppat in i spelet nu igen och måste säga att jag har kul Likt våran recension som gärna hade sett lite mer moderniseringar hade jag sett att vissa saker som stamina och att ens försvar "nollas" när man springer hade kunnat försvinna.

Annars? Superkul!

Bästa ändringen de gjort är Terrorzones vilket gör att du kan levla till 99 på annat sätt än köra Baal, Diablo, Nihlathak. När du kör på hög lv nog så kan du även hitta all loot där oxå.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gaara:

Bästa ändringen de gjort är Terrorzones vilket gör att du kan levla till 99 på annat sätt än köra Baal, Diablo, Nihlathak. När du kör på hög lv nog så kan du även hitta all loot där oxå.

Sett Terrorzones men inte riktigt fattat vad det innebär. Vad är det för något?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Sett Terrorzones men inte riktigt fattat vad det innebär. Vad är det för något?

När du klarat Baal på Hell så öppnas Terror Zones upp. Det är en zon i spelet som blir terroriserad med högre levlade fiender (din level + 2 om jag minns rätt) som ändras varje timme. Detta för att man ska slippa bara köra de höglevlade bossarna som annars var det enda sättet att få nog med xp för att nå 99. Samt har man chansen att få Sunder Charms. Dessa knäcker immuniteten mot olika element på fiender som gör att nästan alla klasser kan farma vart som helst.

Det är riktigt roligt. Kan aldrig gå tillbaka till originalet.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Sett Terrorzones men inte riktigt fattat vad det innebär. Vad är det för något?

Spelet anpassar monsterlv till den som skapade spelet, så är du lv 91 så blir Terrorzone monster typ lv 91 så även itemlv höjs.
Jag hittade Windforce från någe elitepack i act1 hell precis utanför stan. Det hade aldrig vart möjligt utan Terrorzone till exempel.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

När du klarat Baal på Hell så öppnas Terror Zones upp. Det är en zon i spelet som blir terroriserad med högre levlade fiender (din level + 2 om jag minns rätt) som ändras varje timme. Detta för att man ska slippa bara köra de höglevlade bossarna som annars var det enda sättet att få nog med xp för att nå 99. Samt har man chansen att få Sunder Charms. Dessa knäcker immuniteten mot olika element på fiender som gör att nästan alla klasser kan farma vart som helst.

Det är riktigt roligt. Kan aldrig gå tillbaka till originalet.

Sunder charms är väl bara för Ladder games eller har de ändrat nu? Spelar inte längre så inte uppdaterad på det.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Sunder charms är väl bara för Ladder games eller har de ändrat nu? Spelar inte längre så inte uppdaterad på det.

Det var endast förra säsongen som det var exklusivt för ladder. Numera finns det både på SP och non-ladder.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Det var endast förra säsongen som det var exklusivt för ladder. Numera finns det både på SP och non-ladder.

Ah okej najs, man kanske skulle köra någon kväll, orkade inte köra ladder o fixa dem. Har dock planer på att donera alla items i något Free items game o deleta alla gubbar, lägga ner d2-spelandet, nått mina mål nu. Blir det diablo igen så blir det väl diablo4 isf

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ah okej najs, man kanske skulle köra någon kväll, orkade inte köra ladder o fixa dem. Har dock planer på att donera alla items i något Free items game o deleta alla gubbar, lägga ner d2-spelandet, nått mina mål nu. Blir det diablo igen så blir det väl diablo4 isf

Skönt att du känner att du nått dina mål, men synd att du slutar. Finns alltid mer att göra/farma! Med anledning av begränsad speltid har jag nu valt att spela non-ladder istället. Det är faktiskt ganska roligt och det finns även en ganska stor spelarbas där. Sen att man får vänta på alla nyheter från laddern gör inget då jag ändå inte hunnit farma allt.


signatur

Submission is for the weak

Moderator | Testpilot

Hoppat in igen efter att ha blivit klar med Diablo IV-betan. Ska fortsätta levla min Paladin, som givet är en "Hammerdin".

Måste säga att det var svårt (och till viss del fortfarande är) att träffa hammarna. Märkte dock att det träffade om man stod precis nedanför en fiende.

Har folket något annat knep på hur man ska använda den?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hoppat in igen efter att ha blivit klar med Diablo IV-betan. Ska fortsätta levla min Paladin, som givet är en "Hammerdin".

Måste säga att det var svårt (och till viss del fortfarande är) att träffa hammarna. Märkte dock att det träffade om man stod precis nedanför en fiende.

Har folket något annat knep på hur man ska använda den?

Ja visst Hammerdin har inte mycket problem med immunity på fiender men sjukt frustrerande när hammarna missar ja. Själv körde jag bara Fist of heaven build i slutet, där varje spell träffar där man klickar. Men som vanligt med D2 är olika builds bra på olika zoner, typ i cowlevel känns hammerdin bra då monstren går in i dina flygande hammare.

Knep har jag inget direkt mer än som du säger stå precis under en fiende verkar träffa någelunda annars är väl monster som går in i dig bra.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gaara:

Ja visst Hammerdin har inte mycket problem med immunity på fiender men sjukt frustrerande när hammarna missar ja. Själv körde jag bara Fist of heaven build i slutet, där varje spell träffar där man klickar. Men som vanligt med D2 är olika builds bra på olika zoner, typ i cowlevel känns hammerdin bra då monstren går in i dina flygande hammare.

Knep har jag inget direkt mer än som du säger stå precis under en fiende verkar träffa någelunda annars är väl monster som går in i dig bra.

Haha får se om jag pallar med det. Man står ju riktigt farligt till när man ska vara så nära och måste vara precis nedanför fienden för att träffa också.

Får se hur länge det håller. I värsta fall får jag använda en respec

Gällande Paladin; har du någon koll på hur bra holy fire och de andra aurorna är längre in i spelet? Kan man klara sig i Nightmare och Hell med Holy Shock eller vad den heter?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Haha får se om jag pallar med det. Man står ju riktigt farligt till när man ska vara så nära och måste vara precis nedanför fienden för att träffa också.

Får se hur länge det håller. I värsta fall får jag använda en respec

Gällande Paladin; har du någon koll på hur bra holy fire och de andra aurorna är längre in i spelet? Kan man klara sig i Nightmare och Hell med Holy Shock eller vad den heter?

Ingen aning men jag tvivlar på de är så speciellt bra.

Bästa sidan för tips är nog här:

https://maxroll.gg/d2/category/guides

Medlem

Har aldrig spelat något spel i diabloserien förutom ett gammalt PC-gamer demo på 1:an när det begav sig.

Men blev lite sugen när jag såg trailers för Diablo IV. Då jag aldrig hoppar in mitt i en serie utan vill uppleva dom från början så skaffade jag originalet på GoG för två veckor sedan och hade kul med det även om det var ganska så svårt jämfört med moderna diton.

Efter att ha klarat det med en Sorcerer så var det dags för uppföljaren och vad trevligt att det fanns en nyutgåva av 2:an med fräsig grafik och modern upplösning och allt.

Level 12 Necromancer med en egen skelettarme´ är väldans kul så här långt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skriv svar