Vampire Survivors vinner BAFTAs prestigefyllda Bästa spel-pris

Robot
Vampire Survivors vinner BAFTAs prestigefyllda Bästa spel-pris

Och flest vinster kammade God of War Ragnarök hem.

#Bafta, #God-of-war-ragnarök, #Vampire-survivors


Medlem

Lite oväntat ändå. Visst Vampire Survivors är bra, men att det var just detta som skulle slå God of War var ju inte in lågoddsare precis.

Medlem

HA!!! Inte för att vara den men... VA VA RE JA SA!!!!!

International
Man of Mystery

Lite tidigt va ? Är det inte 1'a april imorrn ?

Okej, det är bra, men inte SÅ bra.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Moderator | Testpilot

Välförtjänt. Spelet skapade en helt ny genre av spel och är superkul


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

HA!!! Inte för att vara den men... VA VA RE JA SA!!!!!

Vad sa du?!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Lite tidigt va ? Är det inte 1'a april imorrn ?

Okej, det är bra, men inte SÅ bra.

Hard disagree.
Det ÄR så bra.
Det säger mina 150 tummar i spelet iaf
En frisk fläkt, minst sagt.

Jag har iof inte kört nyaste GoW. Men förra var bra. Men inte SÅ bra. Så jag väntar på att det landar i reabacken.

Medlem

Tycker lite synd om horizon forbidden west. Blir lite overshadowed när det kommer till tekniska.
Just här såg jag att det vann i den kategorin, men i många andra goty-listor så blev de norpade även på det grafiska från spel som hade sämre grafik.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Evilof:

Hard disagree.
Det ÄR så bra.
Det säger mina 150 tummar i spelet iaf
En frisk fläkt, minst sagt.

Jag har iof inte kört nyaste GoW. Men förra var bra. Men inte SÅ bra. Så jag väntar på att det landar i reabacken.

Haha what, 150 timmar? Jag måste ha spelat för kort eller nånting, men när jag testade va det kul en stund men kändes som det blev exakt samma sak bara om och om igen? Eller blir spelet annorlunda om man fortsätter nöta eller vad är det som gjorde att du gillade det så länge?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Välförtjänt. Spelet skapade en helt ny genre av spel och är superkul

Är det inte en ganska rak kopia av ett annat spel (som också heter något med ...Survivors)?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Margy:

Är det inte en ganska rak kopia av ett annat spel (som också heter något med ...Survivors)?

Kanske är så. Vi säger "populariserade" istället då för att vara på den säkra sidan Hittar du spelet kan du ju länka.

EDIT: Här är spelet som inspirerade Vampire Survivors: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vkslrzm.Zom...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kanske är så. Vi säger "populariserade" istället då för att vara på den säkra sidan Hittar du spelet kan du ju länka.

EDIT: Här är spelet som inspirerade Vampire Survivors: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vkslrzm.Zom...

Jag ser att du redan hittat det

Jag fann denna intervju:

https://www.nme.com/features/gaming-features/vampire-survivor...

"Citing a game called Magic Survival as one of his inspirations, Galante originally just wanted to “try make my own version of the game just for fun”."

Medlem

Vampire Survivors är riktigt jävla bra, och det liknar alla jävla dual stick shooters (trots den funktionella skillnaden) som någonsin gjorts.

Spelar ingen roll, skitbra spel.


signatur

1338 - One Step Above

Gnällkuk

värdig vinnare tycker jag. ibland behöver man inte uppfinna hjulet på nytt eller vara en aaa-studio för att göra ett riktigt bra och beroendeframkallande spel.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kan någon hjälpa mig få igång det? Har det på game pass på PC, men det kraschar omedelbart när jag startar det. Har inte hittat något som hjälper på teh internets.

Medlem

Klart välförtjänt! Sänkt många timmar i det både på konsol och mobil.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Haha what, 150 timmar? Jag måste ha spelat för kort eller nånting, men när jag testade va det kul en stund men kändes som det blev exakt samma sak bara om och om igen? Eller blir spelet annorlunda om man fortsätter nöta eller vad är det som gjorde att du gillade det så länge?

Jag gillar loopen.
Sen blir banorna bara svårare och svårare. Samtidigt som ens stats blir bättre och man låser upp starkare hjältar. Och man blir bättre och bättre på att spela.

Sen finns achivements som låser upp saker i spelet, så det är kul att försöka göra dessa med. Finns en jäkla massa innehåll, och varje run tar ju en stund. Men är sådär lagom snack sized så man kan köra när man har en liten stund över.

Kombinerat med drösvis med hjältar och att man aldrig vet exakt vilka vapen man får.

Sen kanske några av timmarna är att spelet stått pausat. Men garanterat 100 aktiva timmar iaf.

Medlem

Man kan undra hur Vampire Survivors blev GOTY men inte vann för bästa brittiska spel?

Medlem
Skrivet av Evilof:

Jag gillar loopen.
Sen blir banorna bara svårare och svårare. Samtidigt som ens stats blir bättre och man låser upp starkare hjältar. Och man blir bättre och bättre på att spela.

Sen finns achivements som låser upp saker i spelet, så det är kul att försöka göra dessa med. Finns en jäkla massa innehåll, och varje run tar ju en stund. Men är sådär lagom snack sized så man kan köra när man har en liten stund över.

Kombinerat med drösvis med hjältar och att man aldrig vet exakt vilka vapen man får.

Sen kanske några av timmarna är att spelet stått pausat. Men garanterat 100 aktiva timmar iaf.

Okej, låter helt klart som att jag spelade för kort. Jag klarade nog inte ens första banan utan kändes mest som det bara blev mer och mer av samma i takt med att man överlevde längre. Kanske borde plocka upp och se om jag kan komma lite till och kanske fastnar jag om jag har tur

Medlem

Oj, säger lite samma sak vad gäller valet av Bästa Spel. Jag tyckte också att Vampire Survivors var riktigt kul och aggressivt beroendeframkallande. Det som gör mig mest imponerad är att de släppte det gratis på mobilversionen. Det finns inget pris som kan ge dem tillräckligt med kudos för det.
Därför kan jag inte säga att de inte gjort sig förtjänt av priser, men fanns det verkligen inget spel som var bättre? Jag är glad för deras skull, men det känns lite taskigt mot andra utvecklare som lagt SÅ mycket arbete på sina kreationer.

Medlem

Lol, och jag som tyckte spelet sög. Se där.

Inaktiv
1
Skriv svar