Snabbkollen – Lyssnar du på spelpoddar?

Medlem

Virtual strangers
Q2C VR Gamer
PSVR2 Without Parole
VR Crucast
Fragzone fredag
Är några jag brukar lyssna på medans jag jobbar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tid spenderad på att lyssna på en pod är tid förlorad att spela själv.
Lyssnar inte på poddar, och vet ärligt inte ens var jag skulle leta om jag mot förmodan någon gång skulle vilja. Absolut noll intresse.


signatur

I drank what?

Medlem

Lyssnar regelbundet på Fulkultur, Virtuellt-Veckan och Nördigt. Sedan blir det lite ströavsnitt av Kraftspelen när det är någon titel som intresserar mig.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Är det bara jag som är allergisk mot så väl poddar som ljudböcker? :/
Jag vet inte riktigt varför, men de engagerar mig *aldrig*, inte på något sätt.

Nej, jag är likadan. Försökte verkligen att komma in i en spelpodd för några år sedan då en barndomsvän gjorde den tillsammans med en annan, men det gick inte. Föredrar text helt klart.

Medlem

Glömde Official Xbox Podcast. Med Larry Hryb.

Redaktör
Skrivet av Cyloon:

Kontrollbehov

Samma. Riktigt bra pod.


signatur
Medlem

Den enda jag sporadiskt lyssnar på är podden "Inomhus" med Anton Magnusson, Nanna Johansson och Daniel Johansson. Dessvärre verkar den vara lagd på is för tillfället.

När jag googlade efter Daniels efternamn hittade jag förresten att han tillsammans med systern Nanna och Jonatan Unge också haft en spelpodd vid namn "Spela spel". Kanske är något att spana in!

Gen
Medlem

Nej, men mest pga. tidsbrist.

Medlem

Retrohour - bästa pod för retrogaming (enligt mig då) mycket underhållande och fantastiska gäster.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Medlem

Lyssnar inte ofta på poddar, men en retrospelpod fångade mitt intresse. Remember the game är en pod av en kanadensisk komiker som oftast sitter och diskuterar spel från förr med sina kompisar. Det blir mest mycket skitprat och insideskämt med communityn vilket passar mig, men jag förstår att det inte är lockande för alla.

Medlem

Tittade/lyssnade på "Totally Rad Show" runt 2007-2012. Efter de lade ner så dog mitt intresse för spelpoddar.

Medlem

Inte på många år nu.
Lyssnade på The Game Station / Co-Optional Podcast när Totalbiscuit levde.

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

När jag googlade efter Daniels efternamn hittade jag förresten att han tillsammans med systern Nanna och Jonatan Unge också haft en spelpodd vid namn "Spela spel". Kanske är något att spana in!

Spela spel var en väldigt trevlig podd. Tyvärr gick den under när Nanna och Unge gjorde slut.

Medlem

Game Maker's Notebook med Austin Wintory
Brain Structure med Hideo Kojima
Play,watch, Listen med Mike Bithell, Troy Baker och Alanah Pearce.
Det är spelpoddar med fokus på skaparprocessen

Medlem

Bättre med rörlig bild till. Ljugtub som gäller. Spelprat blir bara omöjligt att få en bra visual om vad de snackar om…

Medlem

Nördigt och spelljuntan

Nördigt saknar lite kompentens inom vissa grejer, folk som älskar saker fast dom kanske inte borde, och några individer jag inte tål, men som sällan är med. Kompetens kring film finns och mycket nyheter inom media tas. Sen rätt trevligt med en mer allmän pod om spel/serier/film.

Spelljuntan är okej, men tycker fan dom är rätt pretentiösa. Sen har dom rätt tråkiga segment med dagens fråga och såna saker. Gillar den ändå på nå vis

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Folk som älskar saker fast dom kanske inte borde

Av ren nyfikenhet, vad menar du med detta?

Medlem

Lyssnar på Speljuntan, Kontrollbehov, Giantbomb, Eurogamer podcast samt Xboxera och Xonebros ibland. Tyckte Tredje gång gillt var rätt bra också när den gick. Lyssnar nästan bara på podcast nu för tiden och nästan aldrig musik.

Inaktiv
Skrivet av PeTTs0n:

Så är det såklart. Känner bara att det är något jag missar när poddar stundtals hypas så hårt, och jag är lite nyfiken på hur ensam jag är om att inte fastna för konceptet överhuvudtaget.

Var likadan som du först.
Gäller att hitta precis rätt gäng och rätt ämne.

Jag ogillar de flesta svenska poddar.
Upplever att svenska podcasters är så livrädda att säga något kränkande att det blir jobbigt att lyssna på.
Man får inte skämta om något, och råkar de säga något vagt inom ett ämne som kan tas illa av någon enstaka person så ska man be om ursäkt och vara övertydlig med att man skämtar.

Jag började inte gilla podcasting förrän jag hittade precis rätt gäng. Sen efter det lossnade det.
Eftersom jag gillar rollspel (alltså med tärningar, penna och papper) fastnade jag för Glass Cannon.
Särskilt när de kör Delta Green. Hade inte garvat så mycket sen jag var 20.
Sen efter det hittade jag Rolling in the Mist (spelar City of Mist), sedan The Critshow (spelar Monster of the Week). Osv.

Medlem

Jag lyssnar på ett stort antal poddar och flera spelpoddar. Det är verkligen en format som passar mig.

Vad gäller spelpoddar så tenderar jag att fastna för folk som är genuint spelintresserade med lång erfarenhet av mediet. Dessa är aktuella för tillfället:

Fulkultur
En gång i tiden en officiell podd från Geeks (bolaget som äger FZ & Sweclockers) men idag en fristående podd med befintliga och gamla medarbetare på Geeks. Handlar inte bara om spel utan om film & serier också. Ca 1-2 avsnitt i månaden.

Virtuellt & Virtuellt-veckan
Virtuellt är Victor Leijonhufvuds nuvarande projekt. Extremt välarbetade poddar som inte kommer så ofta. Nu för tiden gör han Virtuellt veckan (varannan vecka) med FZ's fd chefredaktör Calle. Helt klart min favoritpodd av spelpoddarna. Har följt dessa herrar länge. De borde ta in Bennet så hade allt varit perfekt.

Speljuntan
Veckovis podd med större delen av gamla P3-spelgänget. Mycket bra, tyvärr gjorde dock Susanne Möller comeback nyligen. Alltid haft svårt för henne. Men totalt sett mycket bra.

Kontrollbehov
Veckovis podd med två grabbar (Robin & Isak). Robin är den som kan något och Isak glider mest med och snackar skit. Dynamiken funkar dock bra.

Noclip podcast
Noclip gör speljournalistikens bästa dokumentärer (youtube). Veckovis podd. Dessa herrar har ofta intressanta ingångar pga sin speciella relation till branschen.

The Games Press
Podd av People make Games, som bedriver grävande speljournalistik på youtube. Kommer väldigt sällan, men är ofta intressanta intervjuer med folk från branschen.

P3-Spel
Klassikern som tyvärr stympades kraftigt när Eddie Karabuda tog över för två år sedan. Går nu i graven och det kanske är för väl.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Räknas rollspels klubben 😋 det är ju ett spel


signatur

New life, New hope

Medlem

Lyssnade på P3 Spel ett tag i början

Medlem
Skrivet av Foxmulder:

Tittade/lyssnade på "Totally Rad Show" runt 2007-2012. Efter de lade ner så dog mitt intresse för spelpoddar.

TRS var skön när det begav sig, även om det kanske var mer av en mer generell geekpodd än en spelpodd, men ganska sjukt ändå att Dan Trachtenberg blivit en sådan framgångsrik regissör!

Giant Bombcast hörde jag på regelbundet från när de hette Arrow Pointing Down, helt tills Vinny, Alex, och Brad stack. RIP Ryan. Försökte därefter med Nextlander, men kunde inte fastna för det alls utan Gerstmann, och solo-Gerstmann är inte alls särskilt kul.

Rebel FM är väl den enda rena spelpodden som jag fortfarande lyssnar troget på, och har gjort det sedan de började med den 2008(?) när de fick sparken. Tror jag kommer komma in lite i en depression om de väljer att lägga ner 😅

International
Man of Mystery
Skrivet av Sapiens:

Inte på många år nu.
Lyssnade på The Game Station / Co-Optional Podcast när Totalbiscuit levde.

Ja, DET var en guldpodd det! Otroligt trist att han gick bort så ung


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Foxmulder:

Av ren nyfikenhet, vad menar du med detta?

En extrem kärlek till Marvel-grejer bara för att det är just Marvel. Spelar ingen roll hur bra/dålig film/serien är.
Han är dock ärlig med det Som exempel

Medlem

Gamers with Jobs
Triple Click
Kraftspelen

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

En extrem kärlek till Marvel-grejer bara för att det är just Marvel. Spelar ingen roll hur bra/dålig film/serien är.
Han är dock ärlig med det Som exempel

Aaaah okay, då är jag med!

Medlem

Brukade lyssna på JapanPodden för några år sen. Idag blir det mest musik.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

12
Skriv svar