Sätt DITT betyg på Star Wars Jedi: Survivor

Robot
Sätt DITT betyg på Star Wars Jedi: Survivor

Har hyllats, men också prestanda-kritiserats.

#betyg, #star-wars-jedi-survivor


Moderator | Testpilot

Blev en 2:a. De tekniska problemen på PC är inte acceptabla för fem öre. Är en ny patch på G, men är tveksam till att det kommer gå fort för dem att komma till en lösning.

Otroligt besviken faktiskt. Såg verkligen fram emot det här spelet men krascher, fps-tapp och allmänt hackande när man rör sig är heeeelt åt skogen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag tycker spelet fungerar ypperligt efter senaste patchen men visst är det dippar här och där. EA pro för 150 kr var värt kan jag säga..


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Blir säkert bra om två år, skulle bli extra sugen om de stänger av kraven för origin i steam med, då lär jag köpa det.

Medlem

Spelet körs under 720p på PS5 i performance mode..... Är det konsolerna som inte klarar av spelet eller är det utvecklarna som försöker trycka in saker som moderna konsoler inte klarar av?

För att ett spel 2023 på som körs under 720p det är ju riktigt dåligt och det kan inte ens hålla stabila 60fps utan svävar mellan 45 och 60.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Kanske skulle hållt sig till source


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Fick bli en tvåa för tillfället. Spelet i sig är egentligen riktigt kul, men det är i ett så bedrövligt tekniskt skick att det drar ner hela upplevelsen något enormt. Försökte köra lite mer idag efter den senaste patchen på PS5, men nä, det får va tills de har gjort betydligt mer.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Jag vet inte om jag har haft tur men har bara stött på en liten bug på pc. Snart klarat spelet och tycker det har varit väldigt kul!

Blir en 4a, riktigt bra combat och ok story. Hade gärna haft lite mer variation eller fler olika attacker i varje stance.

Medlem

Spelar med ray tracing på, ser väldigt bra ut. Men har en del krascher ibland + irriterande dippar i framerate. But the game is just to much fun!

*blir stabilare utan ray tracing på men jag är för grafik nörd

Medlem

Blev en svag 3a för min del. Såg fram emot detta som fan, var mycket pepp men ogillade den öppna världen (förvånansvärt nog). Den linjära stilen från 1an fungerar bättre för denna typen av begränsade spel. Sen alla prestandaproblem på PS5, även om man kör performance mode, grafik som inte var mycket att hänga i granen 2023 samt otaliga krascher och en story som kunde lämnade mycket att önska.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Spelet körs under 720p på PS5 i performance mode..... Är det konsolerna som inte klarar av spelet eller är det utvecklarna som försöker trycka in saker som moderna konsoler inte klarar av?

För att ett spel 2023 på som körs under 720p det är ju riktigt dåligt och det kan inte ens hålla stabila 60fps utan svävar mellan 45 och 60.

Dålig optimering i kombination med ray tracing inställningar som konsolerna generellt har svårt att klara av.

I de första testerna av PC-versionen som DF gjorde, kan man se att grafikkorten och processorerna nyttjades otroligt illa. Där prestandan verkade främst begränsas av usel CPU-hantering.

Om det är liknande på konsol är det inte konstigt om man bara får 720p 45-60fps. Lite konstigt dock att det inte går att stänga av ray tracing alls på konsolerna, det borde hjälpa en del åtminstone.

Pinsamt hur man kan släppa en så ofärdig produkt.

2/5
(utöver kass prestanda, verkar spelmekaniken och gameplayet mediokert jämfört med 20år äldre Jedi Outcast & Academy)

Medlem

Spelade precis klart spelet på Xbox Series X,
Klarade mig undan från alla buggar, det blev någon bugg här och där på cut-scenes men annars smärtfritt.
Men detta är ett klassiskt exemple på hur man gör en efterföljare. Lägg samma dryck i koppen, men istället för en 33cl så uppgraderar vi till en liter.
Samma koncept, bra story, mycket bredare med sido-uppdrag och en mer öppen värld som var väldigt eftersökt i Jedi Order.

4/5.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Blev en 2:a. De tekniska problemen på PC är inte acceptabla för fem öre. Är en ny patch på G, men är tveksam till att det kommer gå fort för dem att komma till en lösning.

Otroligt besviken faktiskt. Såg verkligen fram emot det här spelet men krascher, fps-tapp och allmänt hackande när man rör sig är heeeelt åt skogen.

Så det är inte lagat ännu?

Kanske blir att skaffa det på Xbox.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Det bästa spelet jag spelat hittills i år... synd bara att det är problem med spelet men förhoppningsvis så fixar dom till dom. Har haft två hard crashes på mitt Eggsbox SX. Men spelet är ändå beroendeframkallande och roligt att spela.

Medlem

En stark 4a, riktigt roligt spel och flyter på fin fint på xboxen.

Medlem

4/5

Prestandan som ju tyvärr är ett problem. Genomsnitt på typ 55 på dom flesta ställen. Högre på andra. Spelet i sig gillar jag skarpt.
Hade det kunnat hålla sig till iaf 70 utan ett drop under, så hade jag varit nöjd.
Men jag har bara haft FPS problem. Inga glitchar eller buggar för min del

Medlem
Skrivet av Sapiens:

I de första testerna av PC-versionen som DF gjorde[/url], kan man se att grafikkorten och processorerna nyttjades otroligt illa.

Min CPU ligger runt 45% och GPU runt 60%. Så inget används särskilt högt

Medlem

Solkar 4/5 på Xbox Series x drygt halvvägs in i kampanjen tror jag.

Medlem

Har inte lirat ännu. Väntar på att det ska fungera på PC.

Moderator | Testpilot
Skrivet av lonian:

Så det är inte lagat ännu?

Kanske blir att skaffa det på Xbox.

Nix. Men en ny patch är på G nu i veckan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

3/5 Då räknar jag inte in prestanda, buggar eller krascher. Den öppna världen är skoj och striderna är utmanande, men att dom fortsätter bygga världen som någon form av Metroid-kopia där man måsta ta till absurd akrobatik och mariohoppande för att ta sig fram slöar ned spelet oerhört, krossar inlevelsen och tillför inget förutom frustration. Låt Jedi-parkouren vara ett alternativ, inte ett krav för att ta sig fram.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Prestandan var okej på ps5. Hade en hel del dips särskilt nära vatten. Kraschade även rätt ofta.
Annars gillade jag det. Fighterna kunde vara lite roligare, blev rätt enformigt till slut. Sen gillade jag inte riktigt sista biten av storyn. Kändes krystat och onödigt.

Medlem

Köpte spelet till PlayStatation 5 och har lirat 21 timmar. Shit vilket bra spel alltså.. Jag är så jäkla hooked på spelet. Gav det en 5a.

Skrivet av SID 6.7:

3/5 Då räknar jag inte in prestanda, buggar eller krascher. Den öppna världen är skoj och striderna är utmanande, men att dom fortsätter bygga världen som någon form av Metroid-kopia där man måsta ta till absurd akrobatik och mariohoppande för att ta sig fram slöar ned spelet oerhört, krossar inlevelsen och tillför inget förutom frustration. Låt Jedi-parkouren vara ett alternativ, inte ett krav för att ta sig fram.

Själv gillar jag akrobatiken och plattformandet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Spelar på PS5, gillar det verkligen men prestandan är katastrof, 60fps-läget är horribelt verkligen så fort världen blir det minsta lilla öppna. Det är dock snyggt och bra annars och jag sitter där varje kväll och ska "bara köra lite till...."

Medlem

Spelat 19 timmar på PS5:an och njuter. Märker av att fps inte är stabil, men har varit allmänt väldigt spelbart och bara krashat 1 gång. Ett fåtal buggar men inget som direkt stör. Är väldigt vackert spel många gånger, trevligt plattforms-spel, helt galet bra ljussabel-spel och sköna och utmanande strider. Storyn är bra och det är mycket att utforska. Bra variation än så länge och lutar mot att jag ger spelet en 5/5. En star wars-nörd här som inte kunnat blivit nöjdare.

Medlem

2a
En stor besvikelse efter så lång tid under utveckling.

Medlem

Får en 4 av 5 av mig. Utan prestandaproblem hade det blivit en 5:a. Stör mig personligen inte nämnvärt på det, men det är klart att ett spel inte ska prestera så dåligt på dyr PC-hårdvara.

Fantastiskt spel för övrigt. Solid story, karaktärer som griper tag i en, och ett belönande och varierande stridssystem. Gillar parkour-pusslen som blir mer komplicerade i och med att sina Jedi-krafter återkommer.

Måste också nämna anpassningen av Cal:s utseende. Det var riktigt roligt att kunna skräddarsy sin egen Cal Kestis. Även BD-1:s utseende hade ju massor av olika kombinationer, även om jag bara ändrade på färgen på honom av en rädsla att tappa bort hans personlighet om jag ändrade för mycket

Medlem

4 och jag kör det på Series X, skulle bli en 5 men då de har gjort en force tier omöjlig att göra så drar det ner betyget.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

4 och jag kör det på Series X, skulle bli en 5 men då de har gjort en force tier omöjlig att göra så drar det ner betyget.

Jag vet vilken du syftar på. Efter ca 50 försök gav jag upp och den får vara oklarad. Att en force tear som är så dumt svår inte har en checkpoint halvvägs är bortom korkat.


signatur

I drank what?

Medlem

Riktigt trevligt! Njuter i fulla drag!

12
Skriv svar