Diablo IV har fått ytterligare en lanseringstrailer

Inaktiv
Skrivet av Joewson:

Temamässigt passar det även om smaken är som baken

Textmässigt* kanske

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Textmässigt* kanske

Inleder ju inlägget med att betona texten och textens tema och låtens lågmälda ton passar vad Blizzard försöker framföra. Trailern har inte fokus på hjälten utan fokus ligger på Lilith och trots hennes stora roll i lore så har vi fått ganska lite information i spelen (bortsett från ett par statyer, ett par böcker och vi har mött Lilith som Uber i D2 i en isolerad arena). Jag tycker själv att fokuset är helt rätt och fokuset på hjälten med valfri hårdrockslåt hade varit förutsägbart och krystat. Tonen och temat på D4 ska vara ännu mörkare än i D3 och där dog ändå 90% av mänskligheten på Sanctuary.

Medlem

Ingen gåshud här inte. Håller med om musiken.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Många åsikter men texten till Billie Eilish låt är ändå ganska passande. Att köra en valfri hårdrockslåt hade inte passat ändå. Vi möter Lilith, hon som inte står på någon sida och som avskyr stället hon själv skapat.

Det är väl ingen som ville ha en hårdrockslåt heller? Dom skulle kört på något episkt/mörkt/stämningsfullt som vi vet Blizzard kan göra grymt bra och inte en poplåt.

Jämför med denna t ex som enligt mig låter väldigt mycket bättre:

eller varför inte i stil med deras reveal och datum-trailers, sjukt mycket bättre musik:

Men hur som haver, smaken är delad som sagt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Musik som inte klaffar med trailern brukar vara ett tecken på en utvecklare som är frånkopplad från sina fans.
Hoppas detta inte är fallet.

Exakt. Lite oroväckande tondövt rent av.

En trailer ska bygga hype, det hade räckt med lite sköna klassiska Diablo:eska gitarrstråk i moll.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av Fezk:

Det är väl ingen som ville ha en hårdrockslåt heller? Dom skulle kört på något episkt/mörkt/stämningsfullt som vi vet Blizzard kan göra grymt bra och inte en poplåt.

Känns som han blev kränkt i förväg för att han inte gillar rock och randomly antog att vi hellre ville ha rock.
Internet är roligt ibland.

Jag hade föredragit någon olycksbådande domedagsorkester med mycket stråkar eller något.
Eller varför inte någon ondskefull chanting till och med.
Mongolisk throatsinging hade säkert kunnat funka också. Haha

Medlem
Skrivet av Joewson:

Temamässigt passar det även om smaken är som baken

Sant, verkar passa riktigt bra..

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Känns som han blev kränkt i förväg för att han inte gillar rock och randomly antog att vi hellre ville ha rock.
Internet är roligt ibland.

Jag hade föredragit någon olycksbådande domedagsorkester med mycket stråkar eller något.
Eller varför inte någon ondskefull chanting till och med.
Mongolisk throatsinging hade säkert kunnat funka också. Haha

Domedagsorkester eller chanting, vad innovativt. Det passar (nästan i samtliga trailers från Blizzard) och är väl ungefär det jag också hade förväntat mig men tänker inte såga nytänk längs med knäna heller. Uppfriskande med något nytt kan jag tycka. Sen är det väl inte helt oväntat med en kvinnlig artist som får chansen om man nu ska vara lite konspiratorisk med tanke på senaste årens storm kring Activision Blizzard.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Det är väl ingen som ville ha en hårdrockslåt heller? Dom skulle kört på något episkt/mörkt/stämningsfullt som vi vet Blizzard kan göra grymt bra och inte en poplåt.

Jämför med denna t ex som enligt mig låter väldigt mycket bättre:

https://www.youtube.com/watch?v=eAIEDm4sUxA

eller varför inte i stil med deras reveal och datum-trailers, sjukt mycket bättre musik:

https://www.youtube.com/watch?v=9bRWIdOMfro&t=0s

https://www.youtube.com/watch?v=Ro26B394ZBM&t=0s

Men hur som haver, smaken är delad som sagt.

Håller helt med dig att det passar och det är bara kolla på trailern till Shadowlands som sålde in expansionen extremt väl trots att slutprodukten inte höll måttet. Trailers kan Blizzard och mallen som Blizzard använt tidigare fungerar, alltid. De är extremt duktiga på det. Därför tycker jag det var intressant att se något nytt, det är ändå bara en trailer på två minuter för ett spel som ska hålla flera hundra timmar

Medlem
Skrivet av Joewson:

Håller helt med dig att det passar och det är bara kolla på trailern till Shadowlands som sålde in expansionen extremt väl trots att slutprodukten inte höll måttet. Trailers kan Blizzard och mallen som Blizzard använt tidigare fungerar, alltid. De är extremt duktiga på det. Därför tycker jag det var intressant att se något nytt, det är ändå bara en trailer på två minuter för ett spel som ska hålla flera hundra timmar

Ne självklart är det bara en trailer i slutändan och det är nog ingen som ligger sömnlös för man inte var så förtjust i musikvalet hehe. Men jag uppskattar ändå bra trailers och en trailer kan, som du nämner med Shadowlands, skapa en viss hype för ett spel som man annars kanske inte hade.

Men tycker bara det är trist/märkligt att dom inte utnyttjar den skicklighet dom har när det kommer till musiken i deras senaste två trailers. Men ja, dom ville väl testa på något annorlunda(av någon anledning) och för vissa föll det helt enkelt inte i smaken, inklusive mig själv. Det betyder fortfarande dock inte att jag ville ha en hårdrockslåt. ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Håller med angående musiken. Avbokade spelet. Blev så avtänd.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Många åsikter men texten till Billie Eilish låt är ändå ganska passande. Att köra en valfri hårdrockslåt hade inte passat ändå. Vi möter Lilith, hon som inte står på någon sida och som avskyr stället hon själv skapat.

”You should see me in a crown
I'm gonna run this nothing town
Watch me make 'em bow
One by one by one
One by one by
You should see me in a crown
Your silence is my favorite sound
Watch me make 'em bow
One by one by one
One by one by one”

Temamässigt passar det även om smaken är som baken

Handlade inte så mycket om texten. Det var det jag menade med att Lasse Stefanz kunde spelat BFG Division. Tonen på musiken i sig är felet. Man tänker inte radiopop när man ser något episkt. Jag menar kolla bara på Diablo 3s trailer. Samma kvalitet på visuella med rätt ackompanjerad musik. Tror också att det är vad många tycker är synd. Att super talanger hos blizzard blir petade för att göra reklam för en mainstream artist.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Handlade inte så mycket om texten. Det var det jag menade med att Lasse Stefanz kunde spelat BFG Division. Tonen på musiken i sig är felet. Man tänker inte radiopop när man ser något episkt. Jag menar kolla bara på Diablo 3s trailer. Samma kvalitet på visuella med rätt ackompanjerad musik. Tror också att det är vad många tycker är synd. Att super talanger hos blizzard blir petade för att göra reklam för en mainstream artist. https://youtu.be/M2TpNQhfkp4

Den mallen är Blizzard bäst i klassen på och jag tycker det är helt rätt att de vågade prova något nytt. Så illa var det inte både i ton och text även om Blizzards standardmall är bättre (och nej, just Billie är inte någon speciell för mig). Mallen har ju ändå Blizzard kört i snart 30 år nu

12
Skriv svar