Om GTA VI: "Eftersträvar perfektion, och dit kommer vi nå"

Robot
Om GTA VI: "Eftersträvar perfektion, och dit kommer vi nå"

Måste vara bekant och nytt på samma gång.

#grand-theft-auto-vi, #gta-vi


Medlem

Hoppas att det inte blir lika mycket bloat av OP fordon och vapen i multiplayer som det är i GTA V

Medlem

Hoppas fordonen har lite mer fysik som i GTA4.

Sen var det inte rykten om att GTA6 skulle vara ett mindre project mot GTA5. Trodde jag läste det nånstans.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Hoppas fordonen har lite mer fysik som i GTA4.

Sen var det inte rykten om att GTA6 skulle vara ett mindre project mot GTA5. Trodde jag läste det nånstans.

Tvärtom cirkulerar nya rykten om att detta ska vara dubbelt så stort.

Medlem

Själv är jag skeptisk till GTA 6.
Förr hade det utan tvekan varit ett givet köp med ett nytt spel i serien men dagens hetsande om att värna om den moderna publiken får mig att vara mindre intresserad av nya spel överlag.
Hoppas att recensioner visar på att mina farhågor inte besannats 🙏

Geeks Gaming

Mer eller mindre ta bort allt dom gjorde i online. Pay2win skräp. Låta oss sätta upp egna servrar och moddar. Vilket inte kommer hända.
Ge oss singleplayer dlc som gta 4.

Medlem

Dom gör väl smått mer och bättre av allt för varje release imao... bara att kolla vilket häststeg GTA V var mot de äldre, och för att inte nämna RDR2 som är ett av de bästa spelen som gjorts. Har höga förväntningar men för att dom ska nå perfektion behöver dom nog se över sina kontroller och finputsa dessa.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Tvärtom cirkulerar nya rykten om att detta ska vara dubbelt så stort.

Jepp! Enligt uppgifter från läckan är kartan dubbelt så stor som GTA V, och själva Vice City är lika stort som hela San Andreas. Hoppas verkligen det släpps nästa år.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Dom kommer nog nå målet att eftersträva perfektion.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

GTA 7 kommer ta det största steget. På grund av att de kommer kunna använda AI hos NPC. Spelet bygger på karaktärer och en levande värld. Med deras muskler kan de göra det bra.

Tror GTA VI kan bli lite mellanmjölk och vi har inte sett samma genombrott

Inaktiv

Kanske drömmer men jag hoppas på samma detaljrikedom som i RDR2 och mer.
Verklighetstrogna dödsanimationer, folk som krälar mot skydd efter ha blivit skjutna, snygg destruction, roliga random events, djuren har ett eget beteende och världen har sitt egna lilla ekosystem etc.
Hoppas man kan öppna bagaget och lägga saker där i och såna detaljer med.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Själv är jag skeptisk till GTA 6.
Förr hade det utan tvekan varit ett givet köp med ett nytt spel i serien men dagens hetsande om att värna om den moderna publiken får mig att vara mindre intresserad av nya spel överlag.
Hoppas att recensioner visar på att mina farhågor inte besannats 🙏

Jag är också lite orolig. Är ju rimligt att anta att utvecklingen startade innan GTA V så spelet har alltså utvecklats i snart 11-12 år...

Avstängd

Hoppas Microsoft köper Take Two och gör så GTA hamnar på Xcloud samt gör det exklusivt till Xbox. Då skulle många köpa Xbox för GTA.

Medlem

GTA V var ett stort neråt kliv mot GTA Iv mitt tycke. Sämre handling, karaktärer och konstigt nog fysiken.. kolla på crowbcats video om det. Spelade igenom GTA V en gång medans ja lira ut IV flertal gånger.

Eftersom RDR2 har släppts emellan hoppas jag de tagit in lite mekaniker därifrån. Vore trevligt att man kan ta hand om sin bil på en djupare mekanisk nivå och att man måste tanka etc.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Mer eller mindre ta bort allt dom gjorde i online. Pay2win skräp. Låta oss sätta upp egna servrar och moddar. Vilket inte kommer hända.
Ge oss singleplayer dlc som gta 4.

Tror det finns för mycket pengar i online delen tyvärr men drömma kan vi!

Medlem
Skrivet av jontebula:

Hoppas Microsoft köper Take Two och gör så GTA hamnar på Xcloud samt gör det exklusivt till Xbox. Då skulle många köpa Xbox för GTA.

Nej, hoppas MS köper upp alla världens spelföretag så bara du kan få spela det på ditt jäkla Xcloud, så som du tjatar om det varje gång i varje tråd...

Inaktiv
Skrivet av Bullen86:

Nej, hoppas MS köper upp alla världens spelföretag så bara du kan få spela det på ditt jäkla Xcloud, så som du tjatar om det varje gång i varje tråd...

Hahaha nån mer än jag som reagerat. 😁
Aldrig hört talas om xcloud ens förutom här.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Själv är jag skeptisk till GTA 6.
Förr hade det utan tvekan varit ett givet köp med ett nytt spel i serien men dagens hetsande om att värna om den moderna publiken får mig att vara mindre intresserad av nya spel överlag.
Hoppas att recensioner visar på att mina farhågor inte besannats 🙏

Förstår vad du anspelar på, tror jag, men rätta mig gärna om jag tar fel.

Ribban är högre nu för tiden att skapa innehåll som samtidigt är stötande men också acceptabelt. Det krävs mycket mer arbete, intelligens, och kunskap än tidigare när ribban låg betydligt lägre, och man kommer inte längre undan med att vara lat och ta genvägar som författare och skapa något smaklöst som mest rider på chockvärde och tilltalar edgelords.

Det är fullt möjligt att i dagens klimat kunna chockera i underhållning på ett sätt som gör alla nöjda, men som sagt, det krävs mer av skaparna för att det inte bara ska bli hatiskt mot vissa grupper.

Här tror jag faktiskt på Rockstar och deras förmåga att skapa en balansgång som tilltalar samtliga, förutom kanske de mest extrema på bägge sidor.

Medlem

Låter lovande. Jag har ingen större brådska med spelet, har precis börjat doppa fötterna lite i GTA5 Online delen. Det är ju helt urflippat iaf. Sen ska det bli intressant o se hur världen och storyn är, eftersom snubbarna bakom 5an sa att det blir svårt att utveckla 6an (för flera år sen) pga klimatet i USA (och världen) som rådde då under den tiden, och säkert nu. Var ju när Trump var president. Blir svårt att göra satir på det.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

GTA V var ett stort neråt kliv mot GTA Iv mitt tycke. Sämre handling, karaktärer och konstigt nog fysiken.. kolla på crowbcats video om det. Spelade igenom GTA V en gång medans ja lira ut IV flertal gånger.

Eftersom RDR2 har släppts emellan hoppas jag de tagit in lite mekaniker därifrån. Vore trevligt att man kan ta hand om sin bil på en djupare mekanisk nivå och att man måste tanka etc.

Nja tycker verkligen inte det är ett stort kliv neråt. Var mycket som var bra i 5an. Sen hoppas man, och det tror jag rockstar är smarta nog för, att dom tar läxorna dom lärt sig av 5an sen från 4an (och alla tidigare såklart) och typ gör ett riktigt bra spel. Att jämföra 4an och 5an är inte rättvist alls för story mässigt är dom typ helt olika.

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Nja tycker verkligen inte det är ett stort kliv neråt. Var mycket som var bra i 5an. Sen hoppas man, och det tror jag rockstar är smarta nog för, att dom tar läxorna dom lärt sig av 5an sen från 4an (och alla tidigare såklart) och typ gör ett riktigt bra spel. Att jämföra 4an och 5an är inte rättvist alls för story mässigt är dom typ helt olika.

Sök på Youtube gta 4 vs gta 5. Då ser du vilken enorm skillnad det är när det kommer till olika små och stora detaljer mellan spelen.

Vinnaren är förstås Gta 4 med mycket mer realistiska detaljer som gta 5 inte har. Bilarna i gta 4 beter sig mer verklighets troget mot gta 5 ans arcadiga stela bilar. Regnet är mycket mer natur troget i gta 4 mot gta 5 ans fjuttiga stänk som ser kasst ut. Pluss massa andra detaljer med som ser många gånger bättre ut i gta 4 mot gta 5.

KoP
Medlem
Skrivet av Guld:

Sök på Youtube gta 4 vs gta 5. Då ser du vilken enorm skillnad det är när det kommer till olika små och stora detaljer mellan spelen.

Vinnaren är förstås Gta 4 med mycket mer realistiska detaljer som gta 5 inte har. Bilarna i gta 4 beter sig mer verklighets troget mot gta 5 ans arcadiga stela bilar. Regnet är mycket mer natur troget i gta 4 mot gta 5 ans fjuttiga stänk som ser kasst ut. Pluss massa andra detaljer med som ser många gånger bättre ut i gta 4 mot gta 5.

Smaksak. GTA 4 är/var dock inte lika roligt med polarna i mp som GTA 5.

Startade GTA 4 för ett tag sedan bara för att få en flashback på hur det kändes och det känns bara segt och sluggish och fordonen känns som att man rattar runt betongblock. Var verkligen inte den känslan man ville få, men man har väl blivit "skadad" utav GTA 5 och det faktum att man personligen haft roligare i det än GTA 4.

Spel som GTA ska inte dras med allt för "realistisk" fordonsfysik enligt mitt personliga tycke, utan det ska vara lite urballat.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Förstår vad du anspelar på, tror jag, men rätta mig gärna om jag tar fel.

Ribban är högre nu för tiden att skapa innehåll som samtidigt är stötande men också acceptabelt. Det krävs mycket mer arbete, intelligens, och kunskap än tidigare när ribban låg betydligt lägre, och man kommer inte längre undan med att vara lat och ta genvägar som författare och skapa något smaklöst som mest rider på chockvärde och tilltalar edgelords.

Det är fullt möjligt att i dagens klimat kunna chockera i underhållning på ett sätt som gör alla nöjda, men som sagt, det krävs mer av skaparna för att det inte bara ska bli hatiskt mot vissa grupper.

Här tror jag faktiskt på Rockstar och deras förmåga att skapa en balansgång som tilltalar samtliga, förutom kanske de mest extrema på bägge sidor.

För det mesta är jag inte för one size fits all.
Oerhört svårt att skapa något som alla blir nöjda med.
Betydligt större risk att ingen blir helt nöjd.
Spel för alla måste inte betyda att alla spel är för samtliga. Alla har ju olika preferenser.
Jag gillar inte sportspel exempelvis så det skulle vara väldigt konstigt om utvecklare av sportspel inriktar sig mot mig som målgrupp.

Medlem

Jag ser fram emot kommande GTA.

Hoppas bara de fixar online delen bättre än som det är nu där alla kan fuska och sabba..

Medlem

Gta 5 har Trevor = 5an kommer alltid vara bäst.

Medlem

”Balansera på tunn tråd” är ett uttryck som inte existerar. Jag vet att FZ inte är DN, men det där gjorde ont att läsa.

Medlem
Skrivet av superapan:

”Balansera på tunn tråd” är ett uttryck som inte existerar. Jag vet att FZ inte är DN, men det där gjorde ont att läsa.

Det uttrycket började existera i samma stund som det skrevs 🙂


signatur

Spel under utveckling:
https://missingmildred.com/

Medlem

Det måste vara något allvarligt fel på mig men jag har testat alla GTA:spelen men gillar inte dom alls.
Så nu kan alla skälla så mycket dom orkar.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av jontebula:

Hoppas Microsoft köper Take Two och gör så GTA hamnar på Xcloud samt gör det exklusivt till Xbox. Då skulle många köpa Xbox för GTA.

så roligt ska vi inte ha

Medlem
Skrivet av JohannesID:

Det uttrycket började existera i samma stund som det skrevs 🙂

Absolut, men vad betyder det? Att klyva ett vedträ med slö yxa är ytterligare ett jag precis hittade på, och kan betyda precis vad som helst.

Så om spelet balanserar på slak lina, eller att det hänger i en skör tråd - något av dom är det, men betydelsen är helt väsensskild. Arbetar man med det skrivna språket är det rätt vettigt att uttrycka sig så läsaren förstår.

12
Skriv svar