Mer ursinnigt gameplay från WH40K: Space Marine 2

Robot
Mer ursinnigt gameplay från WH40K: Space Marine 2
Medlem

skön stämning!

Medlem

Den där Collector's Edition var lagom köttig, man blir ju lite sugen alltså!

Medlem

Ser kul ut. Jag hade kul med första spelet, trots att jag inte kan något om Warhammers lore.

Geeks Gaming

Ett givet köp för min del. Älskade ettan fast de inte direkt va mycket lore i spelet.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Den där Collector's Edition var lagom köttig, man blir ju lite sugen alltså!

Ja det är riktig villhöver på den alltså, satan va cool.

Medlem

Ja jävlar


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

XENOS!

Clive känns inte lika auktoritär som Mark Strong var men det får duga.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Burn the heretic. Kill the mutant. Purge the unclean!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Day one köp eftersom jag älskade ettan och spelar den även idag då och då.

Medlem

Ser ändå fett nice ut! Köp!

Medlem
Skrivet av DieZe:

Ja det är riktig villhöver på den alltså, satan va cool.

Ja som fan, inte tillgänglig i EU än dock verkar det som så man får hålla ögonen öppna, annars hade jag nog redan slagit till!

Medlem

Peppad som bara den men varför överanvänder man Ultramarines när det finns så många andra chapters som förtjänar att lyftas fram

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Peppad som bara den men varför överanvänder man Ultramarines när det finns så många andra chapters som förtjänar att lyftas fram

För att dem är riktigt jävla badass?

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Peppad som bara den men varför överanvänder man Ultramarines när det finns så många andra chapters som förtjänar att lyftas fram

Nej. Ultramarines är bäst, och därför måste de ALLTID vara val nr.1

Sen skulle jag inte kalla dem överanvända, de används som huvudchapter i Space Marine och.... ja, i stort sett inget annat i datorspelsvärlden.

DoW (hela serien) = Hittepå chapter Blood Ravens.
Space Hulk (FPS): Dark Angels.
Space Hulk (turn based): Blood Angels.
Battle Sector: Blood Angels.
Chaos Gate: Grey Knights.
Space Crusade: Imperial Fists.
Gladius: Ultramarines.
Armageddon: Ultramarines, Salamanders och Blood Angels

Så överanvända är väl lite att ta i


signatur

I drank what?

Medlem

Alltså, det är inte konstigt att AAA-spel är smått tragiska sorgebarn vid släpp idag, när man vågar visa upp dyligt skräp i total ryck-fps och skabbiga animationer. Jag är ledsen att behöva skriva så negativt, men för bövelen, dags att få in stoltheten i att leverera en bra produkt igen. Sådan här ryck-fest är fan inte okej någonstans och de BORDE skämmas -- men gör det tyvärr inte :'(


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Redaktör
Ponny

Good ol' köttigt fun. Mer behöver man ibland inte.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av gryzor:

Alltså, det är inte konstigt att AAA-spel är smått tragiska sorgebarn vid släpp idag, när man vågar visa upp dyligt skräp i total ryck-fps och skabbiga animationer. Jag är ledsen att behöva skriva så negativt, men för bövelen, dags att få in stoltheten i att leverera en bra produkt igen. Sådan här ryck-fest är fan inte okej någonstans och de BORDE skämmas -- men gör det tyvärr inte :'(

Var f-n rycker det??? Ser då inte något sånt. Dessutom skulle jag nog säga att hittills ser det ut att vara en av dom mer lovande spelen i år trots sin enkelhet. Sånt här älskar jag. Bara kötta

Fasen inte lätt att göra någon nöjd idag. Inte ens när en studio faktiskt lyckas visa upp något intressant.


signatur

Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080

Medlem
Skrivet av Melldorwin:

Var f-n rycker det??? Ser då inte något sånt. Dessutom skulle jag nog säga att hittills ser det ut att vara en av dom mer lovande spelen i år trots sin enkelhet. Sånt här älskar jag. Bara kötta

Fasen inte lätt att göra någon nöjd idag. Inte ens när en studio faktiskt lyckas visa upp något intressant.

Jag gissar bara nu, men tittar man på våra registreringsdatum gissar jag att jag är en bitter gammal gubbe och du är en positiv ung lovande man. I mina trötta ögon ser det här helt horribelt ut eftersom det saknas flyt. Jag trodde först det kunde vara något "tillfälligt fel" eftersom du skrev sådär, så startade upp det igen och körde det i 720p60fps och jämförde med valfritt spel på youtube i 720p60fps. Det RYCKER... det ska inte rycka. Handlar inte om att göra någon nöjd, handlar om att leverera en polerad produkt värd pengarna och inte assetflippa Warhammer-universumet med trikondära optimeringar. Sorry, min åsikt kvarstår. Gör om, gör rätt.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av gryzor:

Jag gissar bara nu, men tittar man på våra registreringsdatum gissar jag att jag är en bitter gammal gubbe och du är en positiv ung lovande man. I mina trötta ögon ser det här helt horribelt ut eftersom det saknas flyt. Jag trodde först det kunde vara något "tillfälligt fel" eftersom du skrev sådär, så startade upp det igen och körde det i 720p60fps och jämförde med valfritt spel på youtube i 720p60fps. Det RYCKER... det ska inte rycka. Handlar inte om att göra någon nöjd, handlar om att leverera en polerad produkt värd pengarna och inte assetflippa Warhammer-universumet med trikondära optimeringar. Sorry, min åsikt kvarstår. Gör om, gör rätt.

Jag är både äldre och surare än dig, garanterat. Jag såg inga ryck, bara underbar, underbar slakt.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Nej. Ultramarines är bäst, och därför måste de ALLTID vara val nr.1

Sen skulle jag inte kalla dem överanvända, de används som huvudchapter i Space Marine och.... ja, i stort sett inget annat i datorspelsvärlden.

DoW (hela serien) = Hittepå chapter Blood Ravens.
Space Hulk (FPS): Dark Angels.
Space Hulk (turn based): Blood Angels.
Battle Sector: Blood Angels.
Chaos Gate: Grey Knights.
Space Crusade: Imperial Fists.
Gladius: Ultramarines.
Armageddon: Ultramarines, Salamanders och Blood Angels

Så överanvända är väl lite att ta i

Tycker det blir lite fel här, Ultramarines är ju posterboys för 40k och ja jag vet att andra chapters har varit det vid några tillfällen och releaser av nya editions. Men jag håller med om att det hade varit kul att se andra chapters och inte "chapter lagom", personligen hade Iron Hands varit riktigt läckert eller varför inte Dark Angels för att promota Lion?

Sen att säga hittepå chapter när 40k bokstavligt talat bygger på att man ska komma med egna chapters/legioner känns lite väl aggressivt. Särskilt med Blood Ravens som är canon i högsta grad.

Skrivet av gryzor:

Jag gissar bara nu, men tittar man på våra registreringsdatum gissar jag att jag är en bitter gammal gubbe och du är en positiv ung lovande man. I mina trötta ögon ser det här helt horribelt ut eftersom det saknas flyt. Jag trodde först det kunde vara något "tillfälligt fel" eftersom du skrev sådär, så startade upp det igen och körde det i 720p60fps och jämförde med valfritt spel på youtube i 720p60fps. Det RYCKER... det ska inte rycka. Handlar inte om att göra någon nöjd, handlar om att leverera en polerad produkt värd pengarna och inte assetflippa Warhammer-universumet med trikondära optimeringar. Sorry, min åsikt kvarstår. Gör om, gör rätt.

Känns som du klagar bara för att, för trailern visar att spelet flyter på fint sen om det speglar produkten är förvisso en annan femma.

Medlem

Första spelet var riktigt bra och tvåan ser lovande ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag ser fram emot spelet, älskade ettan. Med det sagt vill jag tillägga att ni som tycker att trailern flyter på som den ska inte vet vad ni ska titta efter, eller så är ni vana vid konsol och 30 bilder per sekund.

Trailern dippar GARANTERAT under 30 (troligen till 15-20) fps vid flertalet tillfällen, en del animationer är inte färdiga och avbryts strax innan de är klara, dessutom verkar slowmotion-sekvenserna helt värdelösa och bara tar från flytet i gameplay (jämfört med ex. Batman: Arkham Asylum eller vilket spel i serien det nu var som jag gillade mest.)

Det här är ingenting som kommer att stoppa mig från att köpa spelet, men att säga att detta är något som inte förkommer i trailern är bara faktamässigt fel.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Tycker det blir lite fel här, Ultramarines är ju posterboys för 40k och ja jag vet att andra chapters har varit det vid några tillfällen och releaser av nya editions. Men jag håller med om att det hade varit kul att se andra chapters och inte "chapter lagom", personligen hade Iron Hands varit riktigt läckert eller varför inte Dark Angels för att promota Lion?

Sen att säga hittepå chapter när 40k bokstavligt talat bygger på att man ska komma med egna chapters/legioner känns lite väl aggressivt. Särskilt med Blood Ravens som är canon i högsta grad.

AFAIK så var inte Blood Ravens canon innan DoW, det var det jag menade med hittepå.

Sedan missade du den viktiga delen där jag skrev "Sen skulle jag inte kalla dem överanvända, de används som huvudchapter i Space Marine och.... ja, i stort sett inget annat i datorspelsvärlden."


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Nej. Ultramarines är bäst, och därför måste de ALLTID vara val nr.1

Sen skulle jag inte kalla dem överanvända, de används som huvudchapter i Space Marine och.... ja, i stort sett inget annat i datorspelsvärlden.

DoW (hela serien) = Hittepå chapter Blood Ravens.
Space Hulk (FPS): Dark Angels.
Space Hulk (turn based): Blood Angels.
Battle Sector: Blood Angels.
Chaos Gate: Grey Knights.
Space Crusade: Imperial Fists.
Gladius: Ultramarines.
Armageddon: Ultramarines, Salamanders och Blood Angels

Så överanvända är väl lite att ta i

Lägger till några klassiska spel.
Space Crusade: Ultramarines, Blood Angels, Imperial Fist.
Final Liberation: Blood Angels
Chaos Gate (orignalet): Ultramarines

Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Lägger till några klassiska spel.
Space Crusade: Ultramarines, Blood Angels, Imperial Fist.
Final Liberation: Blood Angels
Chaos Gate (orignalet): Ultramarines

Tack. Hade redan med Space Crusade och vad jag minns så ja, man kan spela alla 3 men Imperial Fist är de som har huvudrollen.


signatur

I drank what?

Medlem

Titus låter inte som Titus.

Medlem
Skrivet av gryzor:

Jag gissar bara nu, men tittar man på våra registreringsdatum gissar jag att jag är en bitter gammal gubbe och du är en positiv ung lovande man. I mina trötta ögon ser det här helt horribelt ut eftersom det saknas flyt. Jag trodde först det kunde vara något "tillfälligt fel" eftersom du skrev sådär, så startade upp det igen och körde det i 720p60fps och jämförde med valfritt spel på youtube i 720p60fps. Det RYCKER... det ska inte rycka. Handlar inte om att göra någon nöjd, handlar om att leverera en polerad produkt värd pengarna och inte assetflippa Warhammer-universumet med trikondära optimeringar. Sorry, min åsikt kvarstår. Gör om, gör rätt.

Jag är en bitter 41 åring =)=)


signatur

Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080

Medlem
Skrivet av Melldorwin:

Jag är en bitter 41 åring =)=)

Jag är supersur o grinig 42-åring. Ser asbra ut!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag är supersur o grinig 42-åring. Ser asbra ut!

Håller med


signatur

Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080

12
Skriv svar