Den stora tråden om Diablo IV

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har de verkligen en taunt som tar aggro? Vet att de har shouts, men någon av dem går att använda som taunt också?

Challenging Shout ger taunt mot alla fiender i närheten och även fortify för barbaren i 8 sekunder

https://diablo.fandom.com/wiki/Challenging_Shout

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Challenging Shout ger taunt mot alla fiender i närheten och även fortify för barbaren i 8 sekunder

https://diablo.fandom.com/wiki/Challenging_Shout

Så vart är min Holy Präst som kan heala denna tank? Fan va nice de hade varit med 5manna dungeons med tank, dps och en healer i Diablo 😂


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Så vart är min Holy Präst som kan heala denna tank? Fan va nice de hade varit med 5manna dungeons med tank, dps och en healer i Diablo 😂

Det kommer säkert en crusader/paladin i första expansion

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kalliban:

Challenging Shout ger taunt mot alla fiender i närheten och även fortify för barbaren i 8 sekunder

https://diablo.fandom.com/wiki/Challenging_Shout

Aaaaaaaaaaaaah


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Fragtjuv

Nu jävlar börjar det närma sig på allvar! Recension idag och early access på fredag! Min Barbarian Bleed Build kommer dominera slagfältet...typ.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Val o kval, jag vet att Baba kommer bli stark i endgame, men Rogue och Sorc kommer göra första gubbe levellingen enklare med bättre mobility och sånt, lutar åt Sorc. för jag gillar ranged, och Rogue's ranged skills kändes inge bra.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Oklart ifall jag ska uppgradera till early access för ska på bröllop ihelg, vill dock gärna vara med från startstart. : ' )
Rogue tror jag blir min första gubbe och main, gillar att vara mekanisk och ''trixa'' när jag slåss.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Barbarian har ju bokstavligt talat taunt, så det kanske kan vara nåt Annars går det ju att köra tank med warebear druid, eller varför inte en necro med summons eller blood osv.

Okej tack för svar!
Lutar mot druid just nu.

Medlem

Ska laga till lite egg fried rice med extra chili så jag kan känna hettan när Early Access börjar


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Fragtjuv

Vilken svårighetsgrad ska ni börja på?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Vilken svårighetsgrad ska ni börja på?

Jag har tänkt börja på veteran. Körde samma i betan/server slam och det gick bra.

Ska börja med en mage. Stod mellan mage och druid. Körde mage nu under server slam och kommer fortsätta med den 🙂

Medlem
Skrivet av jaicoas:

Jag har tänkt börja på veteran. Körde samma i betan/server slam och det gick bra.

Ska börja med en mage. Stod mellan mage och druid. Körde mage nu under server slam och kommer fortsätta med den 🙂

Inte specifikt den bara, alla karaktärer har nollställts. 😉

Moderator | Testpilot
Skrivet av Joe Swallows:

Vilken svårighetsgrad ska ni börja på?

World tier II. Vill ha lite extra utmaning och mer XP & guld. Druid blir nog min första klass faktiskt!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Vilken svårighetsgrad ska ni börja på?

T2. I betan beskrev de T1 som för nya spelare och T2 för de som spelat Diablo-spel tidigare. Jag tolkade det typ som Easy och Normal. Och så låser man upp svårare nivåer när man klarat kampanjen en gång sen.

Fragtjuv
Skrivet av uberpwnage2.0:

World tier II. Vill ha lite extra utmaning och mer XP & guld. Druid blir nog min första klass faktiskt!

Jag är mest inne på det också och jag tror inte att det blir för svårt för min del.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

T1 ska tydligen vara bättre för folk som bryr sig om speed-leveling. Men jag kommer köra på t2 för roligare med lite utmaning och mer guld sitter alltid fint


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Moderator | Testpilot
Skrivet av Joe Swallows:

Jag är mest inne på det också och jag tror inte att det blir för svårt för min del.

Skrivet av tyvar1:

T1 ska tydligen vara bättre för folk som bryr sig om speed-leveling. Men jag kommer köra på t2 för roligare med lite utmaning och mer guld sitter alltid fint

Jo precis. Även om man får mer XP så dör fiender så mycket snabbare att det jämnar ut sig. Möjligen att T2 skulle vara bättre i långa loppte när man låst upp alla lilith-statyer och annat, men efter kampanjen är avklarad kan man ju skippa den helt och hållet för nya karaktärer så... Eh.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av tyvar1:

T1 ska tydligen vara bättre för folk som bryr sig om speed-leveling. Men jag kommer köra på t2 för roligare med lite utmaning och mer guld sitter alltid fint

Intressant! Det kanske kan vara nåt att ha i åtanke om man vill levla upp fler karaktärer längre fram, exempelvis inför säsong 1

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Intressant! Det kanske kan vara nåt att ha i åtanke om man vill levla upp fler karaktärer längre fram, exempelvis inför säsong 1

Vet dock inte om det stämmer efter man har fått alla statyer (ger stats till dig och dina Alts) men första playthrough ska tydligen T1 vara snabbare för XP 👍


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Någon av er med PS5 och deluxe edition som inte kan ladda ner än? För mig är bara gamla server-slam-betan nedladdningsbar.

Fragtjuv
Skrivet av Fishyfajita:

Någon av er med PS5 och deluxe edition som inte kan ladda ner än? För mig är bara gamla server-slam-betan nedladdningsbar.

Jag får felmeddelande när jag försöker fjärrinstallera till min Xbox.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Fishyfajita:

Någon av er med PS5 och deluxe edition som inte kan ladda ner än? För mig är bara gamla server-slam-betan nedladdningsbar.

Klickar du på de tre prickarna till höger om spelets titel i butiken så kan du välja produkt. Jag fick välja deluxe där och sen ladda ner.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Fishyfajita:

Någon av er med PS5 och deluxe edition som inte kan ladda ner än? För mig är bara gamla server-slam-betan nedladdningsbar.

Jag kan inte heller fast jag väljer deluxe edition försökte via PS Appen på ios, ska testa direkt på konsolen lite senare.

Gen
Medlem
Skrivet av tyvar1:

T1 ska tydligen vara bättre för folk som bryr sig om speed-leveling. Men jag kommer köra på t2 för roligare med lite utmaning och mer guld sitter alltid fint

Håller med att det var märkbar skillnad mellan standard och lite tuffare. Körde standard i öppna betan och det var lite väl lätt (iofs var Lightning Sorc OP och hade inte nerfats än).

Inaktiv
Skrivet av Fishyfajita:

Någon av er med PS5 och deluxe edition som inte kan ladda ner än? För mig är bara gamla server-slam-betan nedladdningsbar.

Laddade ner i natt utan problem. Ser ut så här för mig.
Enda skillnaden är att jag har Ultimate.

Avstängd

Verkar vara samma spel som tidigare endast ny story och bättre grafik. Hade hoppats på en massa nytt efter så många år. Förstår inte varför så många är så hypade för samma spel igen efter så många år.

Får hoppas att nästa Diablo om 5-10år blir unikt och en massa nytt och inte bara en ny story och bättre grafik.

Men endå kul att spela om det kommer gratis på Game Pass och Xcloud när Microsoft köpt Activision Blizzard. Inget som jag skulle slänga ut dyra pengar på.

Medlem

Får se med tiden om d4 kommer ha lika lång livslängd som d2 haft eller fortfarande har samt d3.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av jontebula:

Verkar vara samma spel som tidigare endast ny story och bättre grafik. Hade hoppats på en massa nytt efter så många år. Förstår inte varför så många är så hypade för samma spel igen efter så många år.

Får hoppas att nästa Diablo om 5-10år blir unikt och en massa nytt och inte bara en ny story och bättre grafik.

Men endå kul att spela om det kommer gratis på Game Pass och Xcloud när Microsoft köpt Activision Blizzard. Inget som jag skulle slänga ut dyra pengar på.

Det hade du förstått om du testade betan vilket du inte gjort vad det verkar som,,,,

Moderator | Testpilot
Skrivet av jontebula:

Verkar vara samma spel som tidigare endast ny story och bättre grafik. Hade hoppats på en massa nytt efter så många år. Förstår inte varför så många är så hypade för samma spel igen efter så många år.

Får hoppas att nästa Diablo om 5-10år blir unikt och en massa nytt och inte bara en ny story och bättre grafik.

Men endå kul att spela om det kommer gratis på Game Pass och Xcloud när Microsoft köpt Activision Blizzard. Inget som jag skulle slänga ut dyra pengar på.

Skrivet av Gaara:

Det hade du förstått om du testade betan vilket du inte gjort vad det verkar som,,,,

Om vi ska vara ärliga så är det inte mycket nytt i detta paket. Öppen värld är coolt, men man gör ju för det mesta samma saker. Istället för en linjär gång är det öppna vyer istället.

Folk gillar spelet, men om det är något folk gett kritik för är det att det inte finns tillräckligt mycket nyheter - helst när föregående del kom för över 10 år sedan. ARPG-genren har utvecklats mycket sedan dess med coola saker som Diablo IV saknar.

Diablo IV har dock en väldigt, väldigt bra grund/bas att bygga på. Så förhoppningsvis får mycket godsaker via nya säsonger och expansioner.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

ARPG-genren har utvecklats mycket sedan dess med coola saker som Diablo IV saknar.

Diablo IV har dock en väldigt, väldigt bra grund/bas att bygga på. Så förhoppningsvis får mycket godsaker via nya säsonger och expansioner.

Jag som hållit mig lite borta från lågbudgetalternativen, vilka är dessa coola saker? Genuint intresserad.

Skriv svar