Efter nästan tre år har Cyberpunk 2077 nu ett "Väldigt positivt" Steam-omdöme

Medlem
Skrivet av Maysay:

Hur? Jag spelade igenom det och hade en bra upplevelse. Gillade uppdragen och hur miljön (staden) var uppbyggd. Helt ok karaktärer (förutom Johnny Silverhand). Hade vissa buggar men inget som förstörde mitt helhetsintryck. Spelade på PC.

Edit: spelet fick även 5/5 i betyg av FZ

Fast vad har det med saken att göra? The last of us är ett svinbra spel. Men det var helt trasigt på pc...

Nähe det var det inte för att jag har ett 4090 kort och min pc kostar 75000kr och det fungerade på den. Releasen var bra alla det inte fungerade för ljuger. Fz gav högt betyg så därför fungerar spelet jättebra.

Du skriver ju för faan själv att du hade buggar och om det har tagit 3 år innan steam recensionerna är mestadels positiva, och att sony plockade bort spelet för att det var så uselt så säger väl det nått??

Eller du tänker inte så? Nä du känner en ryss som är snäll därför ljuger nog Ukraina

Medlem
Skrivet av Ralf:

Fast vad har det med saken att göra? The last of us är ett svinbra spel. Men det var helt trasigt på pc...

Nähe det var det inte för att jag har ett 4090 kort och min pc kostar 75000kr och det fungerade på den. Releasen var bra alla det inte fungerade för ljuger. Fz gav högt betyg så därför fungerar spelet jättebra.

Du skriver ju för faan själv att du hade buggar och om det har tagit 3 år innan steam recensionerna är mestadels positiva, och att sony plockade bort spelet för att det var så uselt så säger väl det nått??

Eller du tänker inte så? Nä du känner en ryss som är snäll därför ljuger nog Ukraina

Det roliga är att du svarade mig med detta...

Skrivet av Ralf:

Är du så osäker att du måste ha bekräftelse på internet?
Men absolut du får tycka vad du vill, låt aldrig någon säga dig nått annat 😊

Nu verkar det ju vara du som anser att man inte kan ha en egen uppfattning om något och baserar ditt intryck på vad omgivningen tycker.

Jag har svarat dig. Vet inte riktigt vad mer jag kan göra.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Det roliga är att du svarade mig med detta...

Nu verkar det ju vara du som anser att man inte kan ha en egen uppfattning om något och baserar ditt intryck på vad omgivningen tycker.

Jag har svarat dig. Vet inte riktigt vad mer jag kan göra.

Jo du har rätt, förlåt jag trodde att vi diskuterade rent allmänt hur releasen hade varit.
Jag menade att releasen har varit usel rent generellt. Hade jag vetat att vi diskuterade hur den var för just dig så hade jag inte fortsatt diskussionen😊
Jättekul att spelet fungerade bra för dig och att du uppskattade det 😊

Medlem

Cyberpunk är ett rätt bra spel rent objektivt, trots sin fiskmås ai, skitdåliga bilkörning, urdåliga crafting, teleporterande poliser och alla buggar etc. Alla extravaganta lögner om vad spelet skulle vara.

Den enda livlinan det hängde kvar på var sin setting i min mening.
Sedan anser jag att man har all rätt att vara irriterad över ovan nämnda anledningar.

Det skadade definitivt mitt förtroende för cdpr rätt mycket, från att vara lovad ett rpg till en railshooter med stats.

I efterhand hade jag hellre sett att spelet utvecklades i några år till och levererade.

It's not a lake, it's an ocean

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av baxtex:

Fortfarande inte spelat det. Väntar nog några år tills det går att köpa med expansionen för en femtiolapp, verkar inte vara värt mer.

Tror det inte kommer hända. Den typ av spel som detta är också värt mer än 50 spänn, med tanke på hur mycket jobb som lagts ner i det. Det finns en uppsjö av spel på Steam där faktiska värdet är runt 50 kr och du är fri att jämföra dem spelen med cyberpunk2077 ( du kan kolla på Boo men; jäkla roligt med kompisar och värt 50 lappen det kostade).

Köpte spelet på sommarregn nu så skall se om. Man får tid att sätta sig någon dag nu.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Nej, men du verkar inte förstå att folk kanske tycker spelet är bra och blir arg pga detta. Spelet var bra när det släpptes.

Alltså, jo man får definitivt tycka vad man vill. Men att objektivt säga att spelet var bra när det släpptes, tar bort all trovärdighet. Spelet plockades ju tom bort från PS. Det lovades ganska mycket, som inte levererades.

Jag hoppas det mesta är löst nu och att jag kan njuta av spelet inom snar framtid.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Tror det inte kommer hända. Den typ av spel som detta är också värt mer än 50 spänn, med tanke på hur mycket jobb som lagts ner i det. Det finns en uppsjö av spel på Steam där faktiska värdet är runt 50 kr och du är fri att jämföra dem spelen med cyberpunk2077 ( du kan kolla på Boo men; jäkla roligt med kompisar och värt 50 lappen det kostade).

Köpte spelet på sommarregn nu så skall se om. Man får tid att sätta sig någon dag nu.

Witcher 3 brukar ju reas ut då och då för nån hundring.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Jo du har rätt, förlåt jag trodde att vi diskuterade rent allmänt hur releasen hade varit.
Jag menade att releasen har varit usel rent generellt. Hade jag vetat att vi diskuterade hur den var för just dig så hade jag inte fortsatt diskussionen😊
Jättekul att spelet fungerade bra för dig och att du uppskattade det 😊

Ja det där är tyvärr lite tråkigt med PC spelen nu förtiden. Har man en kraftfull dator för många tusen tusen lappar, så kan man brute forcea igenom spelen.

JAG hade inga problem att spela igenom det ifrån start till slut, men förstår personer med sämre hårdvara som har det.


signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus TUF RTX 4080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Medlem
Skrivet av baxtex:

Witcher 3 brukar ju reas ut då och då för nån hundring.

Sant, men är ändå dubbla kostnaden på 50. Men vågar påstå att witcher 3 är värt över 100 kr i dagens mått mätt också. Även om jag inte orkat ta mig an den titel än...

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Alltså, jo man får definitivt tycka vad man vill. Men att objektivt säga att spelet var bra när det släpptes, tar bort all trovärdighet. Spelet plockades ju tom bort från PS. Det lovades ganska mycket, som inte levererades.

Jag hoppas det mesta är löst nu och att jag kan njuta av spelet inom snar framtid.

Alla tolkar allt olika. Tror inte det är objetivt att bara utgå från recensioner på t.ex steam. Det plockades bort från Playstation pga att det gav Sony dålig publicitet. Tror det finns spel på deras store som är bra mycket sämre än Cyberpunk. De som är mest högljudda brukar ofta synas mest. Eftersom Cyberpunk var en så stor titel så lägger folk märke till detta, medans ingen bryr sig om spelet med 2st spelare. Men gör detta Cyberpunk till ett sämre spel?

Medlem

Jag väntar fortfarande på första dlct. Tycker att det tar för lång tid. Inte förräns den är ute är jag beredd på att iaf försöka spela spelet igen. Innan dess tycker jag att det är slöseri med tid. Hade nästan inga buggar själv på PS4 pro. Men mycket i spelet sög ändå förutom små buggar så var striderna bilkörning och npcs hjärndöda. Och mycket mer. Senast jag prövade spelet i våras så hade det bara delvis fixas på PS5. Men inte i närheten av ett AAA spel. Därför väntar jag på att det ska bli helt fixat

Medlem
Skrivet av baxtex:

Fortfarande inte spelat det. Väntar nog några år tills det går att köpa med expansionen för en femtiolapp, verkar inte vara värt mer.

Ja, då har man också chansen att hinna uppgradera hårdvaran tillräckligt för att det ska flyta lite också!

Medlem
Skrivet av Maysay:

Alla tolkar allt olika. Tror inte det är objetivt att bara utgå från recensioner på t.ex steam. Det plockades bort från Playstation pga att det gav Sony dålig publicitet. Tror det finns spel på deras store som är bra mycket sämre än Cyberpunk. De som är mest högljudda brukar ofta synas mest. Eftersom Cyberpunk var en så stor titel så lägger folk märke till detta, medans ingen bryr sig om spelet med 2st spelare. Men gör detta Cyberpunk till ett sämre spel?

Man kan rationalisera hur mycket man vill. När man väljer att släppa det på äldre konsol och det knappt går att få igång, så har man gjort något fel i planeringen. När man sedan har hypat upp spelet med kändis och videor, som det gjordes, så är det väl befogat.

Det GJORDE det till ett dåligt spel. Vet inte hur det är nu, men skall snart testa och hoppas på att det levererar.

12
Skriv svar