Red Dead Redemption till PS4 och Switch nästa vecka

Robot
Red Dead Redemption till PS4 och Switch nästa vecka

Förhoppningar om en rejäl remake grusas.

#nyhetstips, #red-dead-redemption


Medlem
Medlem

RDR är inte 60fps på Xbox. Det är One X enhanced, vilket boostar upplösningen till 4K, men fortfarande i 30fps på både One och Series S/X.

Skribent

Alltså, de måste ju blivit en grej att INTE släppa spelet på PC? Om den de nu släpper till PS4 och Switch så kan ju inte ursäkten längre hålla att de tappat bort källkoden?? Eller??


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fast både switch och ps4 kan man ju spela utan problem på datorn / steam deck så jag är nöjd


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Dom vill inte. Dom har dött. Allt som är viktigt nu är GTA VI/online allt annat är inte viktigt för dom längre. Dom är inte ett riktigt spel företag längre bara en Zombie som går efter pengar. Ungefär som Blizzard i deras glansdagar då WoW gav dom en käft smäll med pengar påsen tills dom förlorade medvetandet.

Medlem

Kommer köpa på Switch, ska bli härligt med RDR bärbart.
Rockstars har dock blivit riktigt fula av sig...500 kronor och spelet ser inte ut att ha uppdaterats alls, plus inget multiplayer för undead (eller snarare minus ska man väl säga)

Medlem

Haha jag som köpte en xbox series x för cirka en vecka sedan, för att bland annat spela det här i 4K Aja, det är fler gamla xbox-spel som jag vill spela ändå så det gör inte så mycket.


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Inaktiv

Jag missade spelet totalt när det begav sig.
Hörde talas om det första gången när det var någon (här på FZ tror jag) som tipsade mig om att köpa Red Dead Redemption 2. Dock har jag inget att spela tvåan på men jag hittade att ettan fanns till Playstation 3. Men jag har inte köpt det än.

500 sek tycker jag dock inte är för dyrt för ett spel. Vet att det är många som klagar när äldre spel släpps igen och kostar nästan lika mycket som ett nytt spel men så snål tycker jag inte man ska vara när man får chansen att köpa det till en ny konsol.
Sen kanske jag också hade tyckt att det vore dyrt om jag redan ägde spelet sedan tidigare men o andra sidan så är det ingen som tvingar mig att köpa ett spel igen heller.

Avstängd

Vill inte Rockstar tjäna pengar längre?

Medlem
Skrivet av marsson90:

Haha jag som köpte en xbox series x för cirka en vecka sedan, för att bland annat spela det här i 4K Aja, det är fler gamla xbox-spel som jag vill spela ändå så det gör inte så mycket.

Då kan du ju köpa en xbox 360 kopia för typ 50 spänn och ha en superior version.

Skrivet av JohannaBjärred:

Vill inte Rockstar tjäna pengar längre?

Det var ju du som försvarade häromdagen i typ 20 kommentarer om hur take twos VD förtjänade sin 450 millar årslön...

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Vill inte Rockstar tjäna pengar längre?

GTA Online verkar ju räcka..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Kommer köpa på Switch, ska bli härligt med RDR bärbart.
Rockstars har dock blivit riktigt fula av sig...500 kronor och spelet ser inte ut att ha uppdaterats alls, plus inget multiplayer för undead (eller snarare minus ska man väl säga)

Samma här! Blir perfekt att spela bärbart! Blir dock att vänta på fysiska släppet för mig!

Avstängd
Skrivet av D1versity:

Då kan du ju köpa en xbox 360 kopia för typ 50 spänn och ha en superior version.
Det var ju du som försvarade häromdagen i typ 20 kommentarer om hur take twos VD förtjänade sin 450 millar årslön...

Och då vet du ju att det jag argumenterade för i den tråden inte hade nånting att göra med vilka affärsbeslut Rockstar tar.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Vill inte Rockstar tjäna pengar längre?

En billig port utan multiplayer sparar de åtminstone pengar på att göra.

Inaktiv
Skrivet av JohannaBjärred:

Vill inte Rockstar tjäna pengar längre?

Skrivet av JohannaBjärred:

Och då vet du ju att det jag argumenterade för inte hade nånting att göra med vilka affärsbeslut Rockstar tar.

Man tjänar väl mer pengar på att återsläppa ett spel än vad man gör om kunderna måste köpa det begagnat?
Även att begagnat egentligen är bättre för miljön.

Medlem

Som jag skrev tidigare typ. Dom är inte Rockstar längre dom är GTA online allt annat är inte viktigt för dom för fem öre. Vi ska var "glada" att dom gör något över huvud taget utanför GTA online och nästa.....

Medlem
Skrivet av marsson90:

Haha jag som köpte en xbox series x för cirka en vecka sedan, för att bland annat spela det här i 4K Aja, det är fler gamla xbox-spel som jag vill spela ändå så det gör inte så mycket.

På Switch kommer det spelas 720p 30fps handhållet och 1080p 30fps dockat. PS4 kommer vara likadan, men om du spelar på PS4 Pro eller PS5 kommer du kunna köra 4k 30fps.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Som jag skrev tidigare typ. Dom är inte Rockstar längre dom är GTA online allt annat är inte viktigt för dom för fem öre. Vi ska var "glada" att dom gör något över huvud taget utanför GTA online och nästa.....

Dom är lite grann som Konami idag.
Då och då mjölkar de sina gamla speltitlar genom att hyra in en extern studio som får fixa nån portning/remaster. Trist med anrika spelföretag som nedvärderar sig själva till att bara bli mjölkande varumärkesinnehavare istället för att skapa nya spel...

Skrivet av Ribcage:

En billig port utan multiplayer sparar de åtminstone pengar på att göra.

Nåja, de är ju i alla fall schyssta nog att ge en känslan av att man köper en riktigt fin kvalitetsprodukt då de tar ut 500 kronor för det. Tycker dock de kunnat ta 749:-

Avstängd
Skrivet av anon_326145:

Man tjänar väl mer pengar på att återsläppa ett spel än vad man gör om kunderna måste köpa det begagnat?
Även att begagnat egentligen är bättre för miljön.

Det jag menade var givetvis att man skulle ha remastrat spelet till PS5, Xbox Series och PC och krängt 20 miljoner ex. Känns som att det var världens enklaste affärsmässiga beslut att ta, men tydligen inte.

Rockstar är inte Rockstar längre. De riktiga rockstjärnorna lämnade efter RDR2 och det kommer att visa sig när GTA VI släpps som ett högst mediokert och "reskinnat" GTA V där humorn tonats ner för att passa den "moderna publiken" vilka det nu ens skulle vara. Skulle dessutom inte bli ett dugg förvånad om det släpps i ett trasigt skick.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/kzoK703ChfI?t=609

På Switch kommer det spelas 720p 30fps handhållet och 1080p 30fps dockat. PS4 kommer vara likadan, men om du spelar på PS4 Pro eller PS5 kommer du kunna köra 4k 30fps.

1440p på Series S och 4K på Series X.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

1440p på Series S och 4K på Series X.

Vad menar du? Spelet är inte ens bekräftat till de konsolerna än. Eller drömmer du bara lite?

Medlem

Känns lite sent att släppa till ps4 nu, borde ju ha gjorts i samband med rdr2 hypen, inte 5år efter...

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Vad menar du? Spelet är inte ens bekräftat till de konsolerna än. Eller drömmer du bara lite?

De har varit tillgängliga hela tiden via BC.

Köpte själv spelet för cirka 80kr 2020 och spelade igenom det på mitt Series X. Att de nu ”släpper om” det på PS och Switch och tar 500(!)kr är ren hyckleri.

Medlem

Kom igen Rockstar.. Ge mig en remake på det här spelet nu och sluta mjölka GTA 5!


signatur
Medlem

Ser ut att vara lite uppfräschade ljus, skuggor och upplösning på Switchen i alla fall jmf. X360-originalet. Ganska ringa förbättringar dock, sånt man nog bara märker om man spelar båda samtidigt sida vid sida.
Hade som sagt varit en bra release detta om priset varit ett par hundralappar lägre..

https://www.youtube.com/watch?v=0DYYsxSNveg&ab_channel=GameXp...

Redaktör
Ponny

Spelade Red Dead 1 för första gången cirka 2020, via just bakåtkompatibiliteten på Xbox. Såg ändå läckert ut. En bugg från Undead Nightmare gav mig dock mardrömmar. Då och då tappade zombierna sina huvuden och började agera som vanliga människor med skjutvapen å allt. Med den den lilla detaljen att de var odödliga. Är väl för mycket begärt att den här buggen är fixad... 😅

Men det om det. Hade i den bästa av världar hoppats på en rejäl remake. Besvik.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Majoren:

Kommer köpa på Switch, ska bli härligt med RDR bärbart.
Rockstars har dock blivit riktigt fula av sig...500 kronor och spelet ser inte ut att ha uppdaterats alls, plus inget multiplayer för undead (eller snarare minus ska man väl säga)

Ja folk som dig köper ju, så självklart gör dom så här🙄

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Vad menar du? Spelet är inte ens bekräftat till de konsolerna än. Eller drömmer du bara lite?

Bakåtkompatibilitet och uppskalad 4K.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Ja folk som dig köper ju, så självklart gör dom så här🙄

Självklart skulle jag väl inte säga att det är, är det ett bra spel jag vill ha så köper jag, även om jag är missnöjd med priset. Brukar aldrig använda mig av bojkott för att försöka få igenom en poäng om att priserna ska ned eller liknande. Muttrar lite surt, hytter med näven, och köper.

123
Skriv svar