Stora Anime-tråden

Medlem
Skrivet av Jonkan:

Liknar Initial D väldigt mycket.

Det är en Initial D spinoff.

Releasehästryttare

Undead Girl Murder Farce 9/10

En riktigt bra monster/mysterie anime, hoppas det kommer fler säsonger av denna!

Medlem

Måste slå ett slag för Sousou no Frieren

Väldigt mysig serie!

https://www.youtube.com/watch?v=Iwr1aLEDpe4

Typ blandning mellan Flying Witch och bitvis Grimgar: Ashes and Illusions


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Releasehästryttare
Skrivet av Dinskugga:

Måste slå ett slag för Sousou no Frieren

Väldigt mysig serie!

https://www.youtube.com/watch?v=Iwr1aLEDpe4

Typ blandning mellan Flying Witch och bitvis Grimgar: Ashes and Illusions

Tack, får ge den en titt när alla avsnitt kommit ut.

-

När jag va barn såg jag Sailor moon på tv, men sen dess har jag enbart testat en magical girl anime, tyckte den va inget vidare så såg bara några avsnitt och gav upp.

Nu kommer en som ser riktigt kul ut så får ge genen en till chans!

Hiiragi Utena is a normal magical-girl-loving middle school girl—or at least she was, but then some talking mascot showed up out of the blue and cast a spell on her. Now's her chance to join her beloved magical girls as...a villain. This shy magical-girl fan transforms into a sadistic dominatrix.

Releasehästryttare

En vecka kvar nu!

Medlem
Skrivet av Devan:

Kommer inte spana in någon trailer för att undvika spoilers, men det ska definitivt bunkras snacks och kanske en öl eller två för att avnjuta det här sista avsnittet som ska vara 1h26m långt.

Har sagt det förr och säger det igen, jag tycker avslutningen kunde skötts bättre, det blev lite för utdraget och serien tappade momentum. Men men, jag hoppas avslutningen inte blir helt katastrof. Ge mig ett mörkt och melankoliskt avslut snarare än något överlyckligt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare
Skrivet av Fezk:

Kommer inte spana in någon trailer för att undvika spoilers, men det ska definitivt bunkras snacks och kanske en öl eller två för att avnjuta det här sista avsnittet som ska vara 1h26m långt.

Har sagt det förr och säger det igen, jag tycker avslutningen kunde skötts bättre, det blev lite för utdraget och serien tappade momentum. Men men, jag hoppas avslutningen inte blir helt katastrof. Ge mig ett mörkt och melankoliskt avslut snarare än något överlyckligt.

100%

Skulle förvåna mig om det blir ett lyckligt slut och de flesta som är kvar inte dör.

Nu på onsdag kommer ju också ett special avsnitt av reincarnated as a slime, inte riktigt samma hype för det dock

Releasehästryttare
Skrivet av Jonkan:

Liknar Initial D väldigt mycket.

Skrivet av Mcgreag:

Det är en Initial D spinoff.

Mm, sett 5e avsnittet nu och man vänjer sig vid hur de ser ut, det är en frisk fläkt att de kör lite annorlunda artstil än vanlig anime

Medlem
Skrivet av Devan:

Najs! Tack för tipset, hade nog missat annars 👌

Releasehästryttare

Nån annan här som sett Blue exorcist?

Började kolla på den då jag såg att det skall komma en 3e säsong nästa år, blev positivt överraskad av den, känns som de lånat en del från Hellsing, engelska dubben är väldigt ostig dock

Skrivet av Kalliban:

Najs! Tack för tipset, hade nog missat annars 👌

12 timmar kvar! Lets go!

Medlem
Skrivet av Devan:

Nån annan här som sett Blue exorcist?

Började kolla på den då jag såg att det skall komma en 3e säsong nästa år, blev positivt överraskad av den, känns som de lånat en del från Hellsing, engelska dubben är väldigt ostig dock

https://i.ebayimg.com/images/g/XvIAAOSwbgNgJS72/s-l1600.jpg

12 timmar kvar! Lets go!

Det är därför man aldrig någonsin kollar anime dubbat(eller något annat heller för den delen). ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare
Skrivet av Fezk:

Det är därför man aldrig någonsin kollar anime dubbat(eller något annat heller för den delen). ^^

Det va mest lathet att jag inte ändrade till japanska! Får se S2-3 som de va tilltänkta ;P

Medlem
Skrivet av Devan:

https://i.pinimg.com/originals/75/5a/66/755a662fcc15959d73cd7...

Det va mest lathet att jag inte ändrade till japanska! Får se S2-3 som de va tilltänkta ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Devan:

12 timmar kvar! Lets go!

När släpps det på Crunchyroll? Någon som har koll?

Blue Exorcist är grym ja!

Releasehästryttare

Tydligen så gjordes det en Attack on Titan koncert i Stockholm man missade -.-

15.15 är bäst!

Gillar att alla är snyggt klädda i svart och så sitter trummisen i vit t-shirt

Releasehästryttare
Skrivet av Jimmandx:

När släpps det på Crunchyroll? Någon som har koll?

Blue Exorcist är grym ja!

Ute nu!

https://www.crunchyroll.com/watch/GWDU8ED5Q/attack-on-titan-f...

Enjoy!

Medlem

Lite sen till festen, men OP-live action har verkligen sina stunder. Såg nästan allt på en gång! Skådespelet är väl lite sub-par på vissa platser och Luffys dumhet gör sig inte så bra i verkligheten, men mycket annat som var top notch! Ser fram emot säsong 2!

Releasehästryttare

Hur har ingen här rekommenderat denna serien än? 3 avsnitt in och tycker den är sjukt bra!

(Redo of healer)

Denna serien får verkligen revenge planerna i Sheild hero (säsong 1) att se extremt tama ut!
(en liten varning bara att denna serien är VÄLDIGT sadistisk)

Medlem

Nahe, dags att hoppa in i sista avsnittet av Attack on Titan då, ses på andra sidan! Spana igenom en recap på tuben och kolla dom sista 20 minuterna på näst sista avsnittet för att fräscha upp minnet lite, ska bli jäkla intressant hur dom knyter ihop allt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag tycker AoT ändå fick ett ganska bra avslut.

Hade jag hoppats på något mörkare, någon mer twist? Ja. Men det var ändå ett tillräckligt bra avslut för att knyta ihop allt, Kunde varit bättre, men också mycket sämre.

Överlag är Attack on Titan helt klart en av dom bättre animes som gjorts enligt mig nu när den äntligen fått ett avslut, framförallt med alla twists som sker och mystiken i början när man inte vet något. Många "holy shit"-moment.

Snyggt animerad, välskrivna karaktärer, episk, story som engagerar och grym musik.

Missa inte denna serie!

Inte att glömma alla grymma openings:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tror jag ger upp på Spy x Family nu. 😐
På senaste avsnittet satt jag verkligen å gapade i säkert 1 minut när credits började rulla...
Episoderna hinner ju inte ens börja innan det plötsligt tar slut!
Det absolut bästa med serien är intro resp outro som är supercharmiga och jag bara önskar att övriga innehållet skulle varit i samma stil med lite fart å fläkt...

Efter den bittra eftersmaken skulle jag bara "snabbkolla" ifall Frieren Beyond Journey's End var något att hänga i gran - och blev bortblåst i vanlig ordning när man bara vill "kolla upp nåt". 😅

Snacka om mästerligt tempo och berättande. Ojojoj, så fin den är!

Releasehästryttare
Skrivet av Razken:

Tror jag ger upp på Spy x Family nu. 😐
På senaste avsnittet satt jag verkligen å gapade i säkert 1 minut när credits började rulla...
Episoderna hinner ju inte ens börja innan det plötsligt tar slut!
Det absolut bästa med serien är intro resp outro som är supercharmiga och jag bara önskar att övriga innehållet skulle varit i samma stil med lite fart å fläkt...

Efter den bittra eftersmaken skulle jag bara "snabbkolla" ifall Frieren Beyond Journey's End var något att hänga i gran - och blev bortblåst i vanlig ordning när man bara vill "kolla upp nåt". 😅

Snacka om mästerligt tempo och berättande. Ojojoj, så fin den är!

Kommer snart en spy x film:

Medlem

Jujutsu Kaisen är en för jäkla trevlig serie. Mycket också tack vare Mappa som är helt galet bra på animering, förmodligen den bästa studion just nu skulle jag säga.

Jujutsu Kaisen började som en standard Shonen-serie, men utvecklades till något mer än så ju längre den går.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

Redo of healer 7/10

Fantastisk i början men håller inte fullt ut hela vägen, skulle behövt fler säsonger!

Medlem

Saxat från (mig själv) discord;

Alltså wow. Avsnitt 40 (2:16 ”Thunderclap) av Jujutsu Kaisen kan vara bland det bästa i anime-väg jag någonsin sett. Helt golvad av säsong 2 och den helt enorma kvalité den håller.
Mappa alltså, vilken studio herrejävlar.

Medlem
Skrivet av Devan:

Redo of healer 7/10

Fantastisk i början men håller inte fullt ut hela vägen, skulle behövt fler säsonger!

https://64.media.tumblr.com/289b56619236dca4d108e376d86aeb5d/...

https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/ajV3oop_460s.jpg

Gick in "helt blind" och endast baserat på GIF'en! 😂 Och... wow! (Eeeheeemm!!!)
Blev hyfsat besviken när jag såg att den var från 2021 och inte hade fler än 1 säsong.

Releasehästryttare
Skrivet av Razken:

Gick in "helt blind" och endast baserat på GIF'en! 😂 Och... wow! (Eeeheeemm!!!)
Blev hyfsat besviken när jag såg att den var från 2021 och inte hade fler än 1 säsong.

Förhoppningsvis så rättar de sitt misstag och gör fler säsonger (:

Releasehästryttare

Let's imagine that you have a game in which you care for a character. But could you imagine one day getting into that game yourself?

https://store.steampowered.com/app/2527500/MiSide/

Releasehästryttare

Såg första avsnittet av Dark gathering, brutalt värre!

Nån som kollar serien veckovis som vet om den håller lika hög kvalitet efter avsnitt 1?

Medlem
Skrivet av Devan:

Såg första avsnittet av Dark gathering, brutalt värre!

https://m.media-amazon.com/images/S/pv-target-images/6decc66b...

Nån som kollar serien veckovis som vet om den håller lika hög kvalitet efter avsnitt 1?

Tror jag såg upp till avsnitt 4-5, och på punkten brutalt var det väl likvärdigt så långt jag såg. Men har för mycket annat att kolla så den ligger på paus.

Edit:
Vill man ha brutalt så kan man kolla in Hametsu no Oukoku också.

Skriv svar