Playstation Portal har redan sålt slut
Jag är inte alls intresserad av den här produkten men fy satan vad jag avskyr skalpers..
Önskar det fanns något system som gjorde att de inte kan köpa på sig en massa enheter.
Min gamingstream => https://kick.com/Mr_Strange
Andra socials/länkar => https://linktr.ee/Mr_Strange
Skrämmande hur dumma kunder har blivit, att de ens är villiga att betala ockerpriser för en sådan struntprodukt. Tänk att betala med än vad en Vita kostade, men samtidigt få bara en bråkdel av funktionerna, särskilt då Vitan även stödde remote play med PS4:an, så man kan ju inte påstå att Vita/Portal jämförelsen handlar om äpplen och päron.
Skrämmande hur dumma kunder har blivit, att de ens är villiga att betala ockerpriser för en sådan struntprodukt. Tänk att betala med än vad en Vita kostade, men samtidigt få bara en bråkdel av funktionerna, särskilt då Vitan även stödde remote play med PS4:an, så man kan ju inte påstå att Vita/Portal jämförelsen handlar om äpplen och päron.
Lika dumma som när folk köper dyra Sonos högtalare eller iPhones osv eller folk som köper mikrotransanktioner. Handlar ofta inte om priset. Känner man att de är värt det så köper man.
Köp en steam deck 64LCD så länge det går, riktigt billig nu och ca 70 euro mer än denna, samt ja, du kan remota till en PS4/5 utan problem, lite trixigare att komma igång men inte svårt och behövs bara göras en gång. ( https://gamerant.com/how-to-remote-play-ps5-games-steam-deck-... ) om du vill komma undan ännu billigare så finns det kontroller kits till de flesta mobiler där ute, de bra kostar förvisso runt 1500 och sedan använd ios/androida appen.
Båda alternativen är så mycket bättre en denna om du frågar mig, då denna enbart kan göra en sak och inte precis så mycket bättre än de andra.
En produkt som ingen fråga efter, som alla vill ha?
Mer värt och köpa en Steamdeck än detta, som mest verkar som onödigt e-waste.
Fast en Steamdeck kostar mer än dubbelt så mycket, kanske till och med tre gånger så mycket, samtidigt som Steamdeck har lägre upplösning, mindre skärm, lägre fps, ostabilare spel och mindre handkontroller. Det beror på vad man är ute efter
Lika dumma som när folk köper dyra Sonos högtalare eller iPhones osv eller folk som köper mikrotransanktioner. Handlar ofta inte om priset. Känner man att de är värt det så köper man.
Fast bra och dyra produkter är fortfarande bra. PS Portal är på sin höjd ”meh”, även om den varit rejält mycket billigare.
Fast en Steamdeck kostar mer än dubbelt så mycket, kanske till och med tre gånger så mycket, samtidigt som Steamdeck har lägre upplösning, mindre skärm, lägre fps, ostabilare spel och mindre handkontroller. Det beror på vad man är ute efter
Ursäkta, mer än dubbelt så mycket? "Sony lanserade sin nya bärbara streaming enhet Playstation Portal...". Så du tänker streama från vad i så fall. Du behöver en Playstation 5 för att kunna använda Playstation Portal, för att ha något att streama till.
"PlayStation Portal™ Remote Player gives you access to the games on your PS5 over your home Wi-Fi1, letting you jump right into gaming without needing to play on a TV."
En funktion som inte fungerade så bra med PS Remote Play eller vad det nu hette när Calle på FZ provade det för några år sedan.
Så man får först lägga ut 6000 - 8000 på en Playstation 5, och sen köpa Playstation Portal som kostar vad 3000?
Har sett på lite recensioner som visar att maskinen otroligt nog fungerar bra. Jag är väldigt mkt anti spelstreaming men denna maskinen skulle jag nog kunna köpa till sommarstugan istället för att konka med mig rymdskeppet. Priset på 3k tycker jag däremot borde varit 2k
För 3000 så hade man förväntat sig att den minst hade kunnat ha en webbläsare så att man skulle kunna se på Netflix eller HBO
Ursäkta, mer än dubbelt så mycket? "Sony lanserade sin nya bärbara streaming enhet Playstation Portal...". Så du tänker streama från vad i så fall. Du behöver en Playstation 5 för att kunna använda Playstation Portal, för att ha något att streama till.
"PlayStation Portal™ Remote Player gives you access to the games on your PS5 over your home Wi-Fi1, letting you jump right into gaming without needing to play on a TV."
En funktion som inte fungerade så bra med PS Remote Play eller vad det nu hette när Calle på FZ provade det för några år sedan.
Så man får först lägga ut 6000 - 8000 på en Playstation 5, och sen köpa Playstation Portal som kostar vad 3000?
Har man inte en PS5 så kostar den 499usd + Portal 199usd vilket blir 698usd. En SteamDeck kostar 679usd, alltså i stort sett samma pris (19 dollars skillnad). Värdet är enormt mycket högre på en stationär PS5+portal jämfört med en enda SteamDeck.
Har sett på lite recensioner som visar att maskinen otroligt nog fungerar bra. Jag är väldigt mkt anti spelstreaming men denna maskinen skulle jag nog kunna köpa till sommarstugan istället för att konka med mig rymdskeppet. Priset på 3k tycker jag däremot borde varit 2k
Fast är inte PS Portal endast streaming över wifi så du behöver väl ändå ha med rymdskeppet?
Även om det är möjligt att köra från din PS5:a på hemmanätet från t.ex sommarstugan så måste väl ändå PS5:a vara igång hemma om det inte går att starta remote d.v.s.
Annats är väl PS5:an som en Xbox i det att efter tillräckligt lång tid idle så stänger den av sig själv?
Tror inte den går att remota över internet, så nu får du släpa rymdskepp och en till device. Ovärt
1# FZ Troll
Har man inte en PS5 så kostar den 499usd + Portal 199usd vilket blir 698usd. En SteamDeck kostar 679usd, alltså i stort sett samma pris (19 dollars skillnad). Värdet är enormt mycket högre på en stationär PS5+portal jämfört med en enda SteamDeck.
Nja, enormt mycket högre värde skulle jag inte säga, men om du tycker det så. Köper hellre en SteamDeck, enligt din uträckning, för 19 dollar mindre som är mycket mer flexibel, och enligt mig, har bättre möjligheter till att spela bättre spel. Men, valet är fritt.
Tror inte den går att remota över internet, så nu får du släpa rymdskepp och en till device. Ovärt
Om det funkar som att streama med Sony mobilerna så går det remota över internet. Men du ska ha bra uppkoppling på båda sidor och som sagt så måste PS5an vara igång där hemma.
"Writer and Fighter"
Scalpers är riktig ohyra måste jag säga.
Finns det inget de kan göra för att komma åt dem? Typa man för köpa max en av en produkt osv.
Måste väl ändå vara som så att Scalpers köper upp så mkt i ett svep?!
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Så är det ju faktiskt.. i USA.
Fast är inte PS Portal endast streaming över wifi så du behöver väl ändå ha med rymdskeppet?
Även om det är möjligt att köra från din PS5:a på hemmanätet från t.ex sommarstugan så måste väl ändå PS5:a vara igång hemma om det inte går att starta remote d.v.s.
Annats är väl PS5:an som en Xbox i det att efter tillräckligt lång tid idle så stänger den av sig själv?
Inget jag har märkt av på min PS5a iaf. har nog haft den i rest mode iaf i 2 veckor så en trip till stugan borde den klara.
PS5 bör endast vara i sovläge (rest mode). Konsolen behöver alltså inte stå fullt igång och surra i hemmet (när du startar din portal så kommer konsolen att starta i hemmet).
Och du kan spela över internet, du är inte begränsad till ditt hem, tex med mobilen som hotspot eller över fiber. Minst 5Mbps, rekommenderat 15Mbps
Fast bra och dyra produkter är fortfarande bra. PS Portal är på sin höjd ”meh”, även om den varit rejält mycket billigare.
Fortfarande ockerpriser! Apple är väl ockerprisernas gudfader. PS Portal gör exakt vad den är skapt för. Sen att den är dyr är ju en annan sak.
Fast nu är väl produkten riktad mot folk som redan har en PS5. Köper man PS5+Portal enbart för att spela handhållet, ja då är man nog lite dum i huvudet om jag får utrycka mig milt🤣
Är det många som gillar att spela bärbart när de är hemma?
Ja, vi som har barn har inte alltid tillgång till TVn. (Ja visst, man kan flytta PS5 till annan TV. Men palla.) Dock har jag bara spelat remote play på platta/mobil och tror inte jag kommer köpa PS Portal om den inte prissänks.