Beyond Good and Evil 20th Anniversary Edition inte avslöjat – råkade släppas

Robot
Beyond Good and Evil 20th Anniversary Edition inte avslöjat – råkade släppas
Geeks Gaming

Kan dom ge mig 2an också som man väntat på i snart 15 år nu sedan dom börja visa upp de. Och ja jag vet att de mer eller mindre är 2 olika spel.

Medlem
Medlem

Lite synd att de missade jubileumet, men kul att det är på väg!

Medlem

Trots skillnaden troligtvis kommer vara liten jämfört med PS3-remastern jag redan har, bortsett från upplösningen 4K vs 720p, så blir det nog ett köp.

Medlem

Tänk att vi antagligen får GTA 6 innan Beyond Good and Evil 2. Men fint att originalet får lite kärlek för nutida generationer åtminstone.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Beyond Good & Evil 2 är fortfarande mitt mest önskade spel.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Good - Släpper spelet som en bomb för att överaska alla
Evil - Tar sedan bort "presenten"
Beyond Good & Evil - Ubisoft!

Medlem

Jag som precis började spela originalet via GOG... LOL


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Testade Beyond Good & Evil via Steam för ett halvår sedan. Got damn så illa det har åldrats men det är ju inte så konstigt då spelet är en relic från 2003. 20 år gör enormt mycket i spelbranschen där grafik, teknik och gameplay känns fruktansvärt åldrat. Kontrollen var verkligen gräslig i spelet. År 2023.

Här skulle behövas en total renovering i form ut av en remake. Lirade aldrig detta kultspel back in the day så jag skulle mer än gärna prova på en modern version som håller i dagens spelklimat.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Testade Beyond Good & Evil via Steam för ett halvår sedan. Got damn så illa det har åldrats men det är ju inte så konstigt då spelet är en relic från 2003. 20 år gör enormt mycket i spelbranschen där grafik, teknik och gameplay känns fruktansvärt åldrat. Kontrollen var verkligen gräslig i spelet. År 2023.

Här skulle behövas en total renovering i form ut av en remake. Lirade aldrig detta kultspel back in the day så jag skulle mer än gärna prova på en modern version som håller i dagens spelklimat.

Vill minnas att kontrollerna kändes rätt styltiga redan när det kom (spelade det på PC och inte Gamecube så kanske var det inte optimalt med tangenbord och mus istället för handkontroll bara)... så ja, en remake vore väldigt trevligt!

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Trots skillnaden troligtvis kommer vara liten jämfört med PS3-remastern jag redan har, bortsett från upplösningen 4K vs 720p, så blir det nog ett köp.

Undrar hur denna kommer stå sig mot ex en upp-skalad emulering av GameCube-versionen

Medlem

Har det till PS2. Ser fortfarande riktigt fint ut med bra kablar men jäklar vad frameraten kan falla ibland 😅 Kontrollen var det inga större problem dock.

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Vill minnas att kontrollerna kändes rätt styltiga redan när det kom (spelade det på PC och inte Gamecube så kanske var det inte optimalt med tangenbord och mus istället för handkontroll bara)... så ja, en remake vore väldigt trevligt!

Kontrollerna och kameran är väldigt styltiga även på konsol. Ett av spelen som skulle behöva en remake faktiskt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kontrollerna och kameran är väldigt styltiga även på konsol. Ett av spelen som skulle behöva en remake faktiskt.

Ah, det var så illa alltså. Får hoppas det är något förbättrat i denna utgåvan då.

1
Skriv svar