Phil Spencer har 5,5 veckas Game Pass-speltid i år

Medlem

469h borderlands 3. 461h diablo 4 och 190h remnant 2 . Top 5% på dom flesta kategorierna vågade inte titta total tid mm,o jag som tycker att jag knappt spelar nåt 🙈

KoP
Medlem
Skrivet av lonian:

Personligen gissar jag att någon annan spelar på hans konto också. Har han barn?

2 döttrar som går på college så den teorin faller.

Snubben gillar gaming helt enkelt. Det är väl inte en så svår tablett att svälja (vilket vissa foliehattar här verkar tro)? 🙂

Medlem

Till foliehattarna som inte tror att han verkligen spelar

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Var inte så märkvärdigt, har själv runt 1200 timmar runt om alla platformar och jag tycker inte jag spelar så värst mycket.

Jag skulle säga att över 3h per dag i snitt helt klart räknas som att spela mycket

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jag skulle säga att över 3h per dag i snitt helt klart räknas som att spela mycket

Han spelar FÖR MYCKET!!!

Medlem
Skrivet av blackidus:

Till foliehattarna som inte tror att han verkligen spelar

https://youtube.com/shorts/qHjeJ5jgJls?si=VXiY1UWPEmo9GHuv

Herregud 😂😂Det du länkade till var bara en massa short videos om alla andra möjliga människor som spelar. Jag bläddrade igenom flera videos men hittade ingen bevis ALLS i denna länk om att phill spencer spelar.

Medlem

Svårt att ha respekt internt utan att göra som Phil. Kan tänka mig att han säkert har avsatt arbetstid för att spela då han och bolaget anser att de tjänar på det i långa loppet. Både hur man motiverar personal eller hänger med i trender men också just sånt här.

Medlem
Skrivet av Guld:

Herregud 😂😂Det du länkade till var bara en massa short videos om alla andra möjliga människor som spelar. Jag bläddrade igenom flera videos men hittade ingen bevis ALLS i denna länk om att phill spencer spelar.

Jag länkade till 1-short sen vet inte jag varför du ska bläddra igenom flera 😂😂. Det ska vara en video från Luke Stephens som pratar om ämnet, sen vilka videos du får efter det om du scrollar vidare är ju enbart anpassat för dig och vad du annars tittar på på tuben.

Och som sagt i den videon, achievements som den spelaren fick matchade ihop med Phils xbox profil. Och han svarade och tackade för prylarna på twitter. Hittade en artikel om det också nu.
https://gamerant.com/xbox-fallout-76-gamer-phil-spencer-encou...

Medlem

Skumt att de inte gjort något enkelt sätt att faktiskt dela sin recap på likt andra tjänster...

Hur som helst, 343 timmar, 21 olika spel och 198 achievements genom GamePass. Man hade missat väldigt mycket utan den tjänsten


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Jag länkade till 1-short sen vet inte jag varför du ska bläddra igenom flera 😂😂. Det ska vara en video från Luke Stephens som pratar om ämnet, sen vilka videos du får efter det om du scrollar vidare är ju enbart anpassat för dig och vad du annars tittar på på tuben.

Och som sagt i den videon, achievements som den spelaren fick matchade ihop med Phils xbox profil. Och han svarade och tackade för prylarna på twitter. Hittade en artikel om det också nu.
https://gamerant.com/xbox-fallout-76-gamer-phil-spencer-encou...

Ok jag såg det sen. Var lite för snabb bara att börja bläddra så jag missade det 👍

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Konspirationerna är många 😁

För att inte tala om konspirationsteorierna! 😉


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Han får ju betalt för att spela så....

Medlem

Ha!
Those are rookie numbers.
hade 1377h och 125 testade spel.
Mest spelat va 1. Gunfire Reborn 2. Valheim 3. Lego Starwars.
Spelar en hel del med barnen och det syntes då juli va mest spelade månaden....
semester och dåligt väder påverkar mycket.

Är dock ganska säker på att det är nått fel gällande spelade timmar, för det kan faan inte stämma.

Medlem

Han får ju lön för att spela så..

Medlem
Skrivet av Priapsi:

För att inte tala om konspirationsteorierna! 😉

Teori, är ju fakta! De är ibland oss och ute efter oss 😁

Medlem
Skrivet av Priapsi:

För att inte tala om konspirationsteorierna! 😉

Pfft, att ni ens tror att att Phil Spencer existerar...


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

I och med att xboxet räknar spelad tid på spel trots att man inte spelar, när de ligger som quick resume, så ger jag inte mycket för dessa listor. Många av spelen jag har står det rejält många fler timmar än vad jag faktiskt spelat.

Tex mw3 som hade 15h spelad tid dagen efter jag köpt det när jag bara spelade en 30min - 1h innan jag gick och la mig.

Medlem
Skrivet av nmbrg:

I och med att xboxet räknar spelad tid på spel trots att man inte spelar, när de ligger som quick resume, så ger jag inte mycket för dessa listor. Många av spelen jag har står det rejält många fler timmar än vad jag faktiskt spelat.

Tex mw3 som hade 15h spelad tid dagen efter jag köpt det när jag bara spelade en 30min - 1h innan jag gick och la mig.

Så quick resume fortsätter räkna som att man spelar fast man inte gör det?
Men gör det verkligen det?
Då är det ju dåligt 👎

Medlem
Skrivet av Guld:

Så quick resume fortsätter räkna som att man spelar fast man inte gör det?
Men gör det verkligen det?
Då är det ju dåligt 👎

Kan inte svara på om det är vanligt eller inte. Men det gör det för mig i alla fall. På flera av spelen jag har eller haft.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av joedanger:

Undrar hur många timmar han har på Playstation 5 senaste åren. Han lär knappast velat missa de bra spelen som släppts där.

Han spelar mycket på Switch också.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skrivet av robbis:

Vilket inte alls är speciellt mycket. Knappt 3 timmar om dagen.

Tre timmar om dagen är EXTREMT mycket för vuxna människor som har ett jobb och familj att se efter. Lägg till på det om du jobbar som högt uppsatt chef gissar jag att tiden över till att spela är näst intill obefintlig (sen tror jag som andra i tråden att det antingen är personal som spelat, eller kanske hans barn)

Medlem
Skrivet av Svampbob Trekant:

Tre timmar om dagen är EXTREMT mycket för vuxna människor som har ett jobb och familj att se efter. Lägg till på det om du jobbar som högt uppsatt chef gissar jag att tiden över till att spela är näst intill obefintlig (sen tror jag som andra i tråden att det antingen är personal som spelat, eller kanske hans barn)

Äsch, jobbar mer än heltid, har 2 barn men när dom somnat är det gaming som gäller. Har fru som spelar oxå så för mig är 3 timmar inget problem.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Äsch, jobbar mer än heltid, har 2 barn men när dom somnat är det gaming som gäller. Har fru som spelar oxå så för mig är 3 timmar inget problem.

Utan att på något sätt försöka vara otrevlig mot dig så tror jag att Spencer har lite fler sociala åtaganden utöver jobbet än du. Du vet, klippa band, hålla på med välgörenhet och allt annat trams amerikanska företagsledare håller på med. 😉


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Utan att på något sätt försöka vara otrevlig mot dig så tror jag att Spencer har lite fler sociala åtaganden utöver jobbet än du. Du vet, klippa band, hålla på med välgörenhet och allt annat trams amerikanska företagsledare håller på med. 😉

Äsch sociala åtaganden är tråkigt. Vill inte umgås med människor. Hatar människor


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Han spelar mycket på Switch också.

Säkert men tänker att "kriget" främst förs mot Playstation.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av joedanger:

Säkert men tänker att "kriget" främst förs mot Playstation.

Jo, men Spencer har varit öppen med att han spelar på alla format eftersom han identifierar sig som gamer, oaktat sitt jobb.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av joedanger:

Säkert men tänker att "kriget" främst förs mot Playstation.

Nej.
Han ser att kriget är mot Google, Apple och Amazon.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jo, men Spencer har varit öppen med att han spelar på alla format eftersom han identifierar sig som gamer, oaktat sitt jobb.

Jag skulle vilja påstå att han mer eller mindre begått tjänstefel om han inte spelat på alla konsoler.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av nmbrg:

Jag skulle vilja påstå att han mer eller mindre begått tjänstefel om han inte spelat på alla konsoler.

Absolut. Men att säga det öppet har ju varit tabu i flera decennier av konsolkrig. Reggie Fils-Aime skulle aldrig under sin aktiva tid ha öst beröm över Halo eller God of War, tror t.o.m. han undvek att nämna Xbox och PlayStation vid namn. Först efter sin avgång var han öppen med hur mycket han gillar Halo.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Nej.
Han ser att kriget är mot Google, Apple och Amazon.

Kanske Microsofts sikte är mot de stora men Xbox största konkurrent lär va playstation.

123
Skriv svar