Den mest överskattade filmregissören.

Medlem
Skrivet av Urbanusling:

James Cameron är ett geni ju.
Han har inte bara regisserat Terminator, Aliens och Titanic utan skrivit dem också, samt designat mycket i dem.

Men det är sant att det var länge sedan han gjorde en väldigt bra film.

Det är precis det jag menar. Överskattad är kanske inte riktigt rätt ord då men definitivt en "has-been". Jag tycker att de sex filmerna han regisserade 1984-1997 är utmärkta allihop men det är ändå "bara" sex filmer och han har inte gjort någon mer bra film på 26 år nu.

Skrivet av Sur Apan:

Hur många lyckas med den mängden grym film?

Du menar hela 6 st bra filmer? Tja...

Tim Burton som så många gärna klanka på: Batman och Batman återkomsten, Edward Scissorhands, Ed Wood, Sleepy Hollow och tidigare nämnda Big Eyes

David Fincher: Seven, The Game, Fight Club, Zodiac, The Social Network, Mank

Akira Kurosawa: De sju samurajerna, Yojimbo, Demonernas port, Att leva, Dodeskaden, Akira Kurosawas drömmar

Steven Spielberg: Hajen, E.T, valfri Indiana Jones av de tre första, Jurassic Park, Rädda menige Ryan, Catch Me If You Can

Robert Zemeckis: Tillbaka till framtiden, Vem satte dit Roger Rabbit, Döden klär henne, Forrest Gump, Cast Away, Flight

Ridley Scott: Alien, Blade Runner, Thelma & Louise, Gladiator, American Gangster, The Martian

Där har du i alla fall sex andra regissörer som lyckats få till minst sex bra filmer vardera. Så det är inte så ovanligt.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Det är precis det jag menar. Överskattad är kanske inte riktigt rätt ord då men definitivt en "has-been". Jag tycker att de sex filmerna han regisserade 1984-1997 är utmärkta allihop men det är ändå "bara" sex filmer och han har inte gjort någon mer bra film på 26 år nu.

Du menar hela 6 st bra filmer? Tja...

Tim Burton som så många gärna klanka på: Batman och Batman återkomsten, Edward Scissorhands, Ed Wood, Sleepy Hollow och tidigare nämnda Big Eyes

David Fincher: Seven, The Game, Fight Club, Zodiac, The Social Network, Mank

Akira Kurosawa: De sju samurajerna, Yojimbo, Demonernas port, Att leva, Dodeskaden, Akira Kurosawas drömmar

Steven Spielberg: Hajen, E.T, valfri Indiana Jones av de tre första, Jurassic Park, Rädda menige Ryan, Catch Me If You Can

Robert Zemeckis: Tillbaka till framtiden, Vem satte dit Roger Rabbit, Döden klär henne, Forrest Gump, Cast Away, Flight

Ridley Scott: Alien, Blade Runner, Thelma & Louise, Gladiator, American Gangster, The Martian

Där har du i alla fall sex andra regissörer som lyckats få till minst sex bra filmer vardera. Så det är inte så ovanligt.

Precis och det sällskapet är? Så tack för att du stärker min poäng.

Och nej jag menar inte bra filmer det finns det gott om mer åt hållet banbrytande.

Att tänka varför en del för hållas är att det är bara pengar som räknas och där ser listorna helt olika ut mot ”bästa” film.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Hans Big Eyes var rätt så bra och inte direkt gotisk.

https://colegiopuertosol.net/wp/wp-content/uploads/bigeyesdvd...

Big Fish då! 😍❤️


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Precis och det sällskapet är? Så tack för att du stärker min poäng.

För det första: Jag kan lista fler om du vill. För det andra: Jag menar inte att Cameron inte gjort bra filmer. Terminator 2 är förmodligen min egen favoritfilm av dem alla i actiongenren och jag tillhör skolan som föredrar Aliens framför Alien. Att jag dock ändå finner honom överskattad beror på att han trots allt endast regisserat 6 st bra filmer av totalt 9 (av de där andra regissörerna jag listat kan jag förresten nämna fler än 6 st bra filmer de gjort, inte Cameron), att med undantag för Titanic så har alla hans filmer varit i sci-fi/action-genren så det är inte direkt någon vidare bredd där (jämfört t ex med de sex filmerna jag listade som Ridely Scott regisserat) samt att han faktiskt inte gjort någon mer bra film sedan 1997, på 26 år nu! Och att det enda som han har gjort inom spelfilm de senaste 26 åren, och det enda som han har planerat hela det här årtiondet ut, är ytliga Avatar.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

För det första: Jag kan lista fler om du vill. För det andra: Jag menar inte att Cameron inte gjort bra filmer. Terminator 2 är förmodligen min egen favoritfilm av dem alla i actiongenren och jag tillhör skolan som föredrar Aliens framför Alien. Att jag dock ändå finner honom överskattad beror på att han trots allt endast regisserat 6 st bra filmer (av de där andra regissörerna jag listat kan jag nämna fler än 6 st bra filmer de gjort, inte Cameron), att med undantag för Titanic så har alla hans filmer varit i sci-fi/action-genren så det är inte direkt någon vidare bredd där (jämfört t ex med de sex filmerna jag listade som Ridely Scott regisserat) samt att han faktiskt inte gjort någon mer bra film sedan 1997, på 26 år nu! Och att det enda som han har gjort inom spelfilm de senaste 26 åren, och det enda som han har planerat hela det här årtiondet ut, är ytliga Avatar.

Jag köper det du säger men att bara rabbla upp top 20 mainstream regissörer genom tiderna vilket mest visar var han står även om jag bara gillar tre fyra stycken av hans filmer och då är Piranha 2 en av dem.

Att han får hållas är väl för att 2 av de 3 filmer som tjänat mest pengar genom tiderna kommer från herr Cameron. Som jag skrev innan bra film och mest pengar hör sällan ihop precis som i spel branschen.

Nog tråkat från mig om det här.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

James Cameron, utan tvekan. Mannen har regisserat exakt sex stycken bra filmer, mycket bra förvisso men ändock endast sex stycken och den senaste av dem från 1997, för mer än ett kvarts sekel sedan:

1984 The Terminator
1986 Aliens
1989 The Abyss
1991 Terminator 2
1994 True Lies
1997 Titanic

Förutom Titanic är alla dessa dessutom i sci-fi/actiongenren. Ingen vidare bredd alltså. Innan dessa hade han regisserat endast en annan film; Piranha II, 1982, och efter dessa har han bara gjort Avatar som är bara yta och han har heller inget annat än ännu mer Avatar planerat fram till 30-talet. Wow liksom. Vilken höjdare.

Så han har gjort åtta filmer varav sex av dem är ultra-klassiker, och du tycker att han är överskattad? There's no pleasing everyone...

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Så han har gjort åtta filmer varav sex av dem är ultra-klassiker, och du tycker att han är överskattad? There's no pleasing everyone...

Vet inte om jag skulle kalla True Lies för en "ultra-klassiker" direkt, snarare en godkänd actionfilm bara, men whatever. Gå tillbaka och läs vad jag faktiskt skrev förresten. Mannen har ju för bövelen inte gjort någon bra film de senaste 26 åren! Jag kunde uppskatta Cameron som en av vår tids största regissörer år 1997. Och jag gjorde det då också. Men nu är jag inte så säker på det längre. För det har ju inte hänt någonting sedan dess. Det enda han har gjort de senaste 26 åren (förutom dokumentärer) är Avatar som är bland den dummaste, ytligaste och ja, mest överskattade smörjan jag någonsin skådat. Kan han inte göra bättre än så numera så har hans tid varit.

Var James Cameron överskattad år 1997? Absolut inte. Är James Cameron överskattad år 2023? Absolut. Han har inte gjort särskilt många filmer överhuvudtaget (det sade stopp 1997), han han gjort extremt få filmer de senaste 26 åren och ALLT han gjort under hela den här tiden sedan 1997 har varit skit. Hur länge ska han ha fripass för årtionden gamla meriter?

KoP
Medlem

Benämner man Cameron, Spielberg och Scott som överskattade måste man vara ute och cykla. Dessa regissörer har ju levererat stordåd.

Varje regissörer har väl någon gång levererat en eller två snedsteg under sin verksamma tid men det bör ju inte automatisk nedgradera dem till överskattade för den sakens skull.

Man kan eventuellt göra påståendet att dom idag inte är lika aktuella som dom var en gång i tiden. Men överskattade.. nej.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Håller med, men anses inte han lite som en one hit wonder? Inget sen Sixth Sense har väl ansetts varit speciellt bra? Som bäst kanske "ok".

Det är nog inte en allmän uppfattning, men jag har alltid gillat The Village. Jävligt bra stämning.

Även den nyare Split var ganska bra vill jag minnas.

Skribent
Skrivet av BloodFarmer:

Det är nog inte en allmän uppfattning, men jag har alltid gillat The Village. Jävligt bra stämning.

Även den nyare Split var ganska bra vill jag minnas.

Jag tycker The Village är en av de bättre filmerna han gjort.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tycker The Village är en av de bättre filmerna han gjort.

Gillar också den, speciellt slutet! Men så gillar jag Old också som många verkar ogilla. Split var också bra men annars är han väldigt "hit or miss" tyvärr så vet aldrig vad en får när en ser hans filmer. Men det är väl lite utav spänningen också!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gertzy:

Gillar också den, speciellt slutet! Men så gillar jag Old också som många verkar ogilla. Split var också bra men annars är han väldigt "hit or miss" tyvärr så vet aldrig vad en får när en ser hans filmer. Men det är väl lite utav spänningen också!

Ja! Jag minns när jag såg The Happening på bio, hur taggad jag var på förhand efter att ha sett någon fin trailer. Det är nog den sämsta bioupplevelsen jag har haft. Riktigt, riktigt svag film.

Samtidigt har han som sagt gjort några bra också. Men om han är överskattad vette katten, den allmänna uppfattningen är väl just att han är lite av ett wild card.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Ja! Jag minns när jag såg The Happening på bio, hur taggad jag var på förhand efter att ha sett någon fin trailer. Det är nog den sämsta bioupplevelsen jag har haft. Riktigt, riktigt svag film.

Samtidigt har han som sagt gjort några bra också. Men om han är överskattad vette katten, den allmänna uppfattningen är väl just att han är lite av ett wild card.

Haha, nä den var ju patetiskt dålig! Nä svårt att bara förneka honom helt heller, han gör ju bra saker emellanåt, så wild card är nog bättre benämning för honom helt klart. Jokern i leken som vi aldrig vet vad det ger för resultat i.

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Gillar också den, speciellt slutet! Men så gillar jag Old också som många verkar ogilla. Split var också bra men annars är han väldigt "hit or miss" tyvärr så vet aldrig vad en får när en ser hans filmer. Men det är väl lite utav spänningen också!

Jag ska se Old inatt när jag jobbar


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag ska se Old inatt när jag jobbar

Det passar den nog bra för, lågmäld mysteriefilm som ändå har bra tempo utan att bli överdriven med jumpscares eller något. Kanske ingen omvälvande twist som i Sixt Sense eller Village men ändå bra slut imo! Såg förövrigt hans senaste på bio, Knock on the Door eller vad den hette, vilket var okej men gillade den inte lika mycket. Men den var ändå spännande och fick en sitta gissandes mest hela tiden ändå in i mållinjen (även om jag hade gjort slutet annorlunda)!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Håller med, men anses inte han lite som en one hit wonder? Inget sen Sixth Sense har väl ansetts varit speciellt bra? Som bäst kanske "ok".

Iofs är Signs en grym film.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

M. Night Shyamalan en intressant film från -99 sedan nej tack.

Både ja och nej.
Har lite av en förkärlek till hans filmer och serier (Servant) .
Gillar premisserna som byggs upp. Men sedan håller det inte hela vägen.
Enligt mig så gäller det även på sjätte sinnet.
Den var fantastisk i början men slutade mediokert på sin höjd.
I många fall när det gäller hans filmer så är det likadant. Men i många fall spårar det ut totalt på ett negativt sätt.
🤔 Man kanske bara skulle se börjar av hans filmer?
Skämt å sido så finns där enligt mig många bra ideer som inte håller hela vägen. Det blir för mig underhållande att se då man någonstans hoppas att det ska gå hela vägen.
För mig personligen (kanske viktigt att påpeka?)
är Unbreakable det bästa han gjort.
Inte för att det är en fantastisk film i sig utan för att det är en kul premiss som håller i det universum som han bygger upp.
Såg den på bio när det begav sig.
Lämnade salongen otroligt besviken och tyckte att filmen var skräp.
Såg om den. Visste vad jag gav mig in på och fick mig en tankeställare. Det var så bra genomfört även om det var ostigt

Medlem
Skrivet av ZakAntreaz:

Både ja och nej.
Har lite av en förkärlek till hans filmer och serier (Servant) .

Ajuste, Servant är ju riktigt bra! Ska börja se fjärde säsongen snart som jag måste ta igen men de första är i alla fall riktigt bra och mystiskt som jag gillar!

Medlem

Neil Breen 🤭

Tror också att människor inom en snar framtid ser annorlunda på Nolans Batman-filmer också, att de kanske inte var så bra. Mest att de som kom innan var ännu sämre!


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

M. Night Shyamalan en intressant film från -99 sedan nej tack.

Signs är ändå en klart godkänd rulle, så där håller jag inte med riktigt. Fast 2/20(?) är väl kanske inte ett topp-CV heller


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av quadratis:

trots att alien och blade runner ingår i min top 10 lista av bästa filmer nånsin, så måste jag säga ridley scott. hans senaste bra (eller åtminstone underhållande) film var väl gladiator, som släpptes för snart 24 år sedan.

edit: regissörer jag förutspår helt obefogat kommer nämnas i den här tråden av folk som bara måste stå ut från mängden: quentin tarantino, wes anderson, steven speilberg, ingmar bergman.

Skrivet av Sur Apan:

Hur många lyckas med den mängden grym film? Känns inte som han är överskattad snarare att han levererar. De flesta är väl överlyckliga med en klassiker möjligtvis 2.

Sedan tycker jag inte om han nyare filmer heller men bara Aliens ochT2 sätter en så hög ribba som få om någon nått den nivån av action film.

Skrivet av FarbrorBarbr0:

Såna här trådar blir i mångt och mycket ett vilt nedsablande av alla mer eller mindre framgångsrika regissörer - oftast baserat på personlig smak. Vad är egentligen kriteriet för att vara överskattad? Vad är man skattad över? Vem bestämmer det? Det blir lite meningslöst att slänga ur sig att en regissör som Ingmar Bergman är överskattad för att man tycker att hans filmer är tråkiga. Att hävda att Bergman är bäst på spänningspackad actionfilm, det vore kanske att överskatta honom, men det finns väl ingen som gör det heller.

Ogillar generellt ordet "överskattad". Jag tycker att man kan överskatta betydelsen, förmågan eller nytänkandet av och hos en regissör, men att bara påstå att någon är överskattad blir så luddigt.

Skrivet av Arcadia:

Så han har gjort åtta filmer varav sex av dem är ultra-klassiker, och du tycker att han är överskattad? There's no pleasing everyone...

Skrivet av KoP:

Benämner man Cameron, Spielberg och Scott som överskattade måste man vara ute och cykla. Dessa regissörer har ju levererat stordåd.

Varje regissörer har väl någon gång levererat en eller två snedsteg under sin verksamma tid men det bör ju inte automatisk nedgradera dem till överskattade för den sakens skull.

Man kan eventuellt göra påståendet att dom idag inte är lika aktuella som dom var en gång i tiden. Men överskattade.. nej.

Att säga att någon är ute och cyklar när de benämner något som överskattat (eller underskattat, för den delen) visar en oförståelse för ordet.

"Överskatta = bedöma som viktigare eller bättre än vad som faktiskt är fallet" - att bedöma och värdera kulturella verk är tämligen subjektivt, så om *du* tycker att regissör X eller verk Y är överskattade av någon/några andra har du inte per definition fel, då den skattningen blir i allra högsta grad relativ. Sen hur relevant det är (som @FarbrorBarbr0 är inne på)... ptja, hur relevanta är recensioner och omdömen? Någonstans blir ju smak och tyckande en del av det, och är man inte intresserad av att höra/läsa så måste man inte.

Personligen tycker jag superhjältefilmer (eller -böcker, -serier och -spel, oavsett om det är Marvel, DC eller så gott som allt annat) är överskattade - får krupp bara jag tänker på dem och hur pretentiösa de så gott som alltid är, nästan oavsett hur de väljer att presentera sig själva. Undantaget Deadpool möjligtvis, som bara trollar. Om det är regissörernas "fel" vet jag inte. Kommer bara att tänka på Joss Whedon och James Gunn, och i deras alster har jag i alla fall inte sett något som jag tyckte var något att hänga i granen.

Skrivet av Soulless:

Håller med, trådar likt denna är bara till för folk att få gnälla över nått/någon som andra tycker om. Som nån skrev, att få vara lite annorlunda.

Trådar som inriktar sig på vad folk ogillar istället för gillar är helt meningslösa.

Man kan väl få ut något av sådant också? Intressant att få fram synvinklar och åsikter som kanske inte överensstämmer med den breda massan så länge de framförs någorlunda vettigt? Har inte sett någon som uttrycker sig totalt kass i tråden, sen är det en hel del (som i citaten ovan) som inte verkar förstå det där med att smaken är som baken, och således är även skattning, bedömning och värdering av kulturella verk individuellt. Om man inte tycker det är intressant att höra om folk som tycker olika så är det fritt fram att varken läsa eller posta i tråden, och är det någon som uttrycker sig som en total rövhatt går det lika bra att anmäla inlägget/inläggen som det annars också gör.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Min top 3.

  1. Christopher Nolan, gillar inte någon av hans filmer.

  2. Zack Snyder, som tidigare nämnts.

  3. Quentin Tarantino, Pulp Fiction är fantastisk men allt efter Kill Bill har varit besvikelser.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

James Cameron, utan tvekan. Mannen har regisserat exakt sex stycken bra filmer, mycket bra förvisso men ändock endast sex stycken och den senaste av dem från 1997, för mer än ett kvarts sekel sedan:

1984 The Terminator
1986 Aliens
1989 The Abyss
1991 Terminator 2
1994 True Lies
1997 Titanic

Förutom Titanic är alla dessa dessutom i sci-fi/actiongenren. Ingen vidare bredd alltså. Innan dessa hade han regisserat endast en annan film; Piranha II, 1982, och efter dessa har han bara gjort Avatar som är bara yta och han har heller inget annat än ännu mer Avatar planerat fram till 30-talet. Wow liksom. Vilken höjdare.

Jag tycker att du har fel men respekterar din åsikt. Aliens och Terminator 2 är några av de bästa filmerna någonsin och James Cameron är ett geni. Kom ihåg att han har skapat allt som man ser i hans filmer. Lätt GOAT för mig.

Mr. Abrams och Rian Johnson, finns inga ord.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd

Definitivt Steven Spielberg. Steven Spielberg har ofta återkommande teman, använder sig av liknande stilistiska element i många av sina filmer. Spielberg tenderar att skapa filmer som är framgångsrika kommersiellt men saknar konstnärligt djup och inte så nyskapande. Spielberg är ofta för sentimental i sina filmer, visar brist på konstnärlig mognad. Creepy sob:


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Däremot tycker jag Michael Bay är underskattad.
Han är hatad.
Men han är extremt tekniskt duktig.
Synd bara att han väljer att göra mestadels skit.

Avstängd
Skrivet av Ronzem:

Däremot tycker jag Michael Bay är underskattad.
Han är hatad.
Men han är extremt tekniskt duktig.
Synd bara att han väljer att göra mestadels skit.

Ambulance är typisk skitfilm från Michael Bay. Michael Bays filmer är ofta bra visuellt, saknar de oftast substans och har klyschigt berättande.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Skribent
Skrivet av Mortyman:

Det är precis det jag menar. Överskattad är kanske inte riktigt rätt ord då men definitivt en "has-been". Jag tycker att de sex filmerna han regisserade 1984-1997 är utmärkta allihop men det är ändå "bara" sex filmer och han har inte gjort någon mer bra film på 26 år nu.

Jag tänker väl att han också är mer en "has-been" då han inte gjort så mycket senaste 20 åren. Tycker inte man blir överskattad för att man i princip slutar göra film. Han verkar ju för det mesta göra annat nu som hålla på med raketer, utforska haven med ubåtar och what not.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Får nog säga Christopher Nolan men ska nämnas att jag inte sett Oppenheimer ännu så den är inte inräknad i bedömningen.

Det känns som att han är nästan ensam om att regissera påkostade storfilmer och samtidigt försöka sig på något annorlunda. Jag tycker att han höjs lite väl till skyarna, kanske mycket pga brist på innovation och originalitet hos andra jämförbara regissörer i Hollywood.

Det är onödigt mycket (enligt mig) förklarande dialog i filmerna och jag tycker alltid att det är synd att han inte löper linan ut och låter tittarna helt och hållet själva pussla ihop vad som händer - tänker då på Inception, Interstellar och Tenet.

Jag antar att det är gjort på det viset för att det ska vara lättbegripligt och att man kanske inte kan riskera för mycket i sådana påkostade produktioner som hans, men jag tycker att filmerna vore ännu bättre om saker och ting inte var så uppenbart uttalade. Då hade de känts ännu mer hänförande och överraskningsmomenten och tvisterna hade blivit mer effektfulla.
Sedan tycker jag att karaktärerna i hans filmer i många fall inte får mig att känna någonting eller bry mig men det är väl en smaksak.

Jag gillar fortfarande nästan alla hans filmer och visuellt är det inte många som slår honom på fingrarna

Skribent
Skrivet av Knalle:

Får nog säga Christopher Nolan men ska nämnas att jag inte sett Oppenheimer ännu så den är inte inräknad i bedömningen.

Det känns som att han är nästan ensam om att regissera påkostade storfilmer och samtidigt försöka sig på något annorlunda. Jag tycker att han höjs lite väl till skyarna, kanske mycket pga brist på innovation och originalitet hos andra jämförbara regissörer i Hollywood.

Det är onödigt mycket (enligt mig) förklarande dialog i filmerna och jag tycker alltid att det är synd att han inte löper linan ut och låter tittarna helt och hållet själva pussla ihop vad som händer - tänker då på Inception, Interstellar och Tenet.

Jag antar att det är gjort på det viset för att det ska vara lättbegripligt och att man kanske inte kan riskera för mycket i sådana påkostade produktioner som hans, men jag tycker att filmerna vore ännu bättre om saker och ting inte var så uppenbart uttalade. Då hade de känts ännu mer hänförande och överraskningsmomenten och tvisterna hade blivit mer effektfulla.
Sedan tycker jag att karaktärerna i hans filmer i många fall inte får mig att känna någonting eller bry mig men det är väl en smaksak.

Jag gillar fortfarande nästan alla hans filmer och visuellt är det inte många som slår honom på fingrarna

Jag gillar Nolans filmer, men kan hålla med i mycket du säger. Jag tror dock mycket är vad du varit inne på redan, problemet ligger nog i den amerikanska filmindustrin och den amerikanska publiken. Allt där måste ju skrivas på näsan, god forbid att man måste tänka och pussla ihop saker själv. Att lämna något i slutet att fundera på är ju ett big jävla no-no och ha ett slut som inte är ett happy ending det får man ju inte heller ha. Har t.ex. hört sjukt mycket gnäll på slutet i Inception med snurran och att det lämnades lite öppet om den skulle ramla eller inte. Tror du blir ganska motarbetad av kostymerna där om du har något nytt och "konstigt".


signatur

"Writer and Fighter"

123
Skriv svar