Nu är fabriksbyggarspelet Foundry släppt i early access

Robot
Nu är fabriksbyggarspelet Foundry släppt i early access

Factorio möter Minecraft möter Satisfactory.

#Channel-3-entertainment, #Foundry, #Paradox


Medlem

Detta såg rätt kul ut


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Man är alltid skeptisk till DLC-företaget Paradox. När man kan få kvalité och en fulländad upplevelse i andra spel utan att betala 1000-2000 kr så ser jag ingen anledning till att testa detta.

Medlem

Som tidigare nämnt; historien säger detta kostar skjortan. Dock kan det bli väldigt bra produkt.

Tur att det kommer en ny title inom en genre som inte alls känns LAGOM mättat... Eller? Folk är omättade för "byggtitlar i EA"

Medlem

Paradox samt EA.
Nä får ligga i ugnen några månader till så får vi se

Medlem

Som tidigare nämnts i tråden, synd att det är Paradox som är utgivare. Vet vi vad som väntar...

Fortsätter lira "Dyson Sphere Program" istället, en av favoriterna i genren

Medlem

Väntar på Factorios expansion istället 😁

Medlem

Är det bara jag eller råder det hyperinflation på bygg/survival/early access spel?!

Medlem
Skrivet av baxtex:

Är det bara jag eller råder det hyperinflation på bygg/survival/early access spel?!

Vet inte. Är själv inte så insatt i genren. Mennjag har både Factorio och Satisfactory. Men i huvudsak från vänner som tipsat

Medlem

Ser väl lite gulligt ut men tror jag håller mig till Satisfactory, verkar tilltala mig mer.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Är det bara jag eller råder det hyperinflation på bygg/survival/early access spel?!

Något visar sig vara populärt, de görs mer liknande spel. Inget nytt eller för den delen konstigt. Det görs mängder av FPS:er för folk gillar att spela FPS:er, osv.

De finns studior som får för sig att hitta nya vägar och testa nya idéer, men för de flesta så handlar det om att få in pengar; betala löner, tjäna pengar, osv. Och då satsar man på det som folk gillar, mindre startsträcka. Och ibland visar det sig att "kopian" blev så mycket bättre än orignalet, tex Stardew Valley.

Medlem

Factorio for the win


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Lirade lite, känns som Satisfactory med mindre content, den fördelen dom har är att man kan ändra terrängen. givet lite tid i early access så kan detta bli ganska nice.

Medlem

Jag fastnade aldrig riktigt, vet inte om jag jämförde det för mycket med Satisfactory. Men, vem vet med tiden?

1
Skriv svar