Medlem
Skrivet av Balunan:

PS5 Pro finns just nu att köpa på Amazon.se för 9 800 kr.

https://amzn.eu/d/54AcBqk

Vad sjukt, 700 kr billigare än alla andra? Ska man boka om?

EDIT: Ser dessutom att det är en prisgaranti. Blir lite nyfiken om Sony kör någon fult move nu mot scalpers och sänker priset?

Medlem
Skrivet av Samus:

EDIT: Ser dessutom att det är en prisgaranti. Blir lite nyfiken om Sony kör någon fult move nu mot scalpers och sänker priset?

Låter ju absolut smart, du får ju i stort sett över till ett helt spel för mellanskillnaden så varför inte?

Medlem
Skrivet av Balunan:

Absolut värt att köpa för 700kr billigare, har nyss beställt, kommer att avbeställa från Elgiganten! aldrig haff problem med Amazon eller deras support!

Enda nackdel är att Amazon levererar den 14e nov, ej 7e nov när själva PS5 PRO släpps!

Medlem
Skrivet av bestone:

Absolut värt att köpa för 700kr billigare, har nyss beställt, kommer att avbeställa från Elgiganten! aldrig haff problem med Amazon eller deras support!

Enda nackdel är att Amazon levererar den 14e nov, ej 7e nov när själva PS5 PRO släpps!

Det är ju dock gratis leverans, betalar du lite kan du nog få på release Och har du Prime kanske du får gratis ändå? Edit: prövade lägga den i kundkorgen och det verkar som alla leveransalternativ är från den 14:e och ej tidigare (av någon anledning). Så du sparar en hundring för varje dag då måste vänta alltså Du får avgöra vad som är viktigast, pengarna du kan spara eller att ha den dag ett.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det är ju dock gratis leverans, betalar du lite kan du nog få på release Och har du Prime kanske du får gratis ändå? Edit: prövade lägga den i kundkorgen och det verkar som alla leveransalternativ är från den 14:e och ej tidigare (av någon anledning). Så du sparar en hundring för varje dag då måste vänta alltså Du får avgöra vad som är viktigast, pengarna du kan spara eller att ha den dag ett.

Jag helst vill spara 700kr alternativ ett nytt gratis spel genom att vänta 1 extra vecka, tycker också att Amazon kan förmodligen ändra leverans före 14e nov, får se.

Skrivet av Gertzy:

Låter ju absolut smart, du får ju i stort sett över till ett helt spel för mellanskillnaden så varför inte?

Eller en halv skivläsare.

signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av bestone:

Jag helst vill spara 700kr alternativ ett nytt gratis spel genom att vänta 1 extra vecka, tycker också att Amazon kan förmodligen ändra leverans före 14e nov, får se.

Jo, det är ändå bara en vecka och sen kanske den skickas någon dag tidigare ändå blir nog inte så jobbig väntan

Skrivet av Sphere Of No-Form:

Eller en halv skivläsare.

Ja, ska en köpa till en sådan är det ju ändå rätt bra bit på vägen! Får hoppas de kör paketerbjudanden så en kanske kan spara ännu mer framöver!

Medlem
Skrivet av Balunan:

Sweet!

Mycket bra. Må alla scalpers brinna i helvetet. Trodde inte priset skulle sänkas förrän till sommaren som tidigast. Hoppas övriga återförsäljare snarast också sänker priset.

Medlem
Skrivet av Samus:

Inte så troligt. Det är snarare så att Amazon har egen import och köper direkt från Sony. De behöver alltså inte betala mellanskillnaden till Nordisk film.

Medlem

Kan Elgigantens prismatchning användas emot Amazon?
På grund av presentkort genom jobbet så är jag lite låst till Elgiganten😓

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Kan Elgigantens prismatchning användas emot Amazon?
På grund av presentkort genom jobbet så är jag lite låst till Elgiganten😓

De har i regel som krav att butiken även finns fysiskt, tyvärr.

Testpilot

Hur är det med betalning på Amazon? Inte lust att betala redan nu, men det går inte att välja faktura som jag ser det.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Hur är det med betalning på Amazon? Inte lust att betala redan nu, men det går inte att välja faktura som jag ser det.

Vill minnas att pengarna dras när varan skickas/finns i lager. Kan ha fel i detta dock.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Pengarna dras ett par dagar innan utskick/lev. Står även hos dem i FAQ och om du googlar samma mening.

Så du har tid att ångra dig mm.

Medlem
Skrivet av Balunan:

De har i regel som krav att butiken även finns fysiskt, tyvärr.

Verkar inte stämma Elgiganten Prismatch

Efter googling så är ända referensen jag kan hitta är att den måste säljas och skickas från Amazon.

Varan ska dock finnas i lager hos dem som dem matchar emot, så det kan falla på det😓
Kanske kan avboka och köpa den när den väl har släppts istället.

Jag får väl ringa på måndag och också hoppas att de följer efter Amazon när de börjar förlora sina bokningar. Väldigt många bör väl boka om till Amazon istället, de har ju tid på sig att se prisskillnaden också.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Verkar inte stämma Elgiganten Prismatch

När man googlar så är ända referensen jag kan hitta är att den måste säljas och skickas från Amazon.

Varan ska dock finnas i lager hos dem som dem matchar emot, så det kan falla på det😓
Kanske kan avboka och köpa den när den väl har släppts istället.

Jag får väl ringa på måndag och också hoppas att fler hoppar efter Amazon när de förlorar sina bokningar. Väldigt många bör väl boka om på Amazon istället, de har ju tid på sig att se prisskillnaden också.

Då har de eventuellt ändrat det, jag har nyttjat prismatchningen i butik flera gånger och då har de i kassan först frågat och dessutom velat bekräfta att butiken även finns fysiskt. Men trevligt om de har ändrat det då. 😊

Senast var ändå kanske typ 3-4 år sedan, och då blev jag först nekad då hon först inte hittade adressen till Spel & Sånts butik. 😅

Tillägg; Googlade nu, och det var mycket riktigt ett krav tidigare men de verkar ha tagit bort det nu som du har märkt. 👍🏻

”Vi lämnar 30 dagar prisgaranti från köptillfället. Skulle du mot förmodan hitta en produkt billigare, betalar vi tillbaka mellanskillnaden. Förutsättningen är att produkten är av samma märke samt har motsvarande specifikationer och kan köpas på lika villkor. Prisgarantin gäller mot lokala butikskonkurrenter och inte mot aktörer på Internet. Glöm inte att ta med kvittot.”

Medlem

Nu är de slut på Amazon.se!

Medlem
Skrivet av Balunan:

Nu är de slut på Amazon.se!

Var nog många som bokade om efter att ha sett hur mycket de kan spara!

Medlem

Jag skulle inte haft en men under 10k var tydligen tillräckligt för att jag skulle förboka iallafall.
Får se om man behåller förbokningen eller ej.

Medlem

Jag inväntar recension samt speltester innan köp. 👍 jag sitter visserligen med en tv på 42 tum vid ett datorbord så jag kommer troligen märka lite skillnad med en PRO

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Jag inväntar recension samt speltester innan köp. 👍 jag sitter visserligen med en tv på 42 tum vid ett datorbord så jag kommer troligen märka lite skillnad med en PRO

Jag kanske missförstår vad du menar här, men sitter du nära en 42" skärm så borde du väl märka rätt stor skillnad med en pro?

Jag var inne på samma spår tills i lördags, men sedan så fick det bli en beställning.
Tänkte övergå till PC men med tanke på smidigheten och att jag är investerad i ekosystemet så får det bli en pro.
Jag tänker att det blir lite som att köpa ett nytt grafikkort och att PSVR2 också kommer må bra av mer prestanda.
Kanske köper en optimerad PC också på BF, mellandagarna eller i februari ändå.

PSVR2, Playstation Pulse Elite och sedan lite exklusiva spel samt inköpta spel som håller mig kvar.

Medlem

Verkar finnas tillgänglig för förbokning igen hos amazon.

Amazon - PS5 Pro

EDIT: slut igen

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Amazon - PS5 Pro

Snabbt det gick upp igen.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Amazon - PS5 Pro

Elgiganten prismatchar tydligen inte enligt deras chat.

Eftersom att Amazon inte skriver ut EAN eller tillverkarens artikelnummer på produktsidan.

Deras chat är lagom jobbig, där de ville att specifikationerna skulle stå på sidan, men att det tog en bra stund att få fram att dem egentligen menade EAN och/eller tillverkarens artikelnummer.
Att kartongen visar CFI-7021 räckte inte heller, då dem ville ha det i texten under.

Får hoppas att Power eller någon annan sida sänker sitt pris för att matchar, då deras produktsida innehåller detta.
Tillexempel NetOnNet verkar inte heller ange dessa uppgifter.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Elgiganten prismatchar tydligen inte enligt deras chat.

Eftersom att Amazon inte skriver ut EAN eller tillverkarens artikelnummer på produktsidan.

Deras chat är lagom jobbig, där de ville att specifikationerna skulle stå på sidan, men att det tog en bra stund att få fram att dem egentligen menade EAN och/eller tillverkarens artikelnummer.
Att kartongen visar CFI-7021 räckte inte heller, då dem ville ha det i texten under.

Får hoppas att Power eller någon annan sida sänker sitt pris för att matchar, då deras produktsida innehåller detta.
Tillexempel NetOnNet verkar inte heller ange dessa uppgifter.

Töntigt, jag beklagar.

Medlem

Förmodligen har Amazon egen import och rundar mellanhänder som generalagenten i Sverige/Norden, skulle Elgiganten prismatcha så kanske det innebär att dom måste sälja med förlust eller nästan ingen vinst alls.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Är då glad att jag kör på Amazon, 700 kr är inte lite pengar (ironiskt med tanke på PS5 priset kanske ja).

Medlem
Skrivet av Shadee:

Tror de drar pengarna när de skickar

Medlem
Skrivet av Samus:

Är då glad att jag kör på Amazon, 700 kr är inte lite pengar (ironiskt med tanke på PS5 priset kanske ja).

Mm, jag har redan fem ps5-kontroller så kommer nog sälja den medföljande.
Då har man ju i stort sett tagit hem kostnaden helt för skivläsaren när man köper för 700kr lägre via amazon.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Amazon - PS5 Pro

Såg nu att de även erbjuder inbyte, kan tydligen få 3340 för min PS5a antagligen mer om jag hade haft "Slim"-modellen

Skriv svar