EverQuest 2 får nytt spelläge

Inaktiv
EverQuest 2 får nytt spelläge

Någon som vet hur stor spelarbasen är?

Medlem

Kul för de som spelar, men om folk hade velat spela wow så hade dom spelat wow, menar alla apar efter wow hela tiden


signatur

P.L.U.R

Medlem

Skulle jag börja med MMO igen så skulle det bli EQ2, alternativt Vanguard. EQ2 är nog det mest omfattande och fängslande MMO:t hittills, synd bara att det inte fick den uppmärksamheten som World of warcraft fick för då skulle nog spelvärlden ha sett annorlunda ut idag och det till det bättre. World of warcraft kom ju bara 3 månader efter EQ2 och är i mina ögon bara en blek kopia.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Skulle jag börja med MMO igen så skulle det bli EQ2, alternativt Vanguard. EQ2 är nog det mest omfattande och fängslande MMO:t hittills, synd bara att det inte fick den uppmärksamheten som World of warcraft fick för då skulle nog spelvärlden ha sett annorlunda ut idag och det till det bättre. World of warcraft kom ju bara 3 månader efter EQ2 och är i mina ögon bara en blek kopia.

Ja smaken är som baken.. delad.

Måste tyvärr säga raka motsatsen, Everquest 2 suger riktigt hård apballe.

Det är en grind från minut ett, men till skillnad från WoW så är vissa quests 25 steps långa ( 25 steg som ska klaras av innan du får questrewarden )

Motorn e kass, finns ingen dator som kan köra de spelet i max på allt o även om det hade gått så är spelet fult med max på allt. Provade en gång o blev skrattfärdig.

Så nä.. folk känner till Everquest 2.. det är bara det att spelet är en evig grind där allt tar 10 gånger längre tid än WoW där du inte har någon pvp att nämna förrens eventuellt nu, och det blir en fruktansvärt obalanserad pvp eftersom alla klasser är PvE designade så vissa klasser kommer inte kunna göra ett skit i pvp medans andra klasser så som wizards kommer äga.

Tiv

Medlem

Ser faktiskt riktigt toppen ut


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tivook:

Du har verkligen ingen aning om vad du pratar om märker jag. Raidat i många år nu, gjort de flesta quester och du pratar som som du kört upp en char till lvl 10 och struntat i resten.
Klart det är grind, det är ett MMO. Men resten har du fel i...

Det är också som du säger. Smaken är delad.

Medlem

Varför är spelutvecklare så fruktansvärt dåliga på att göra pvp videos? Aldrig testat EQ2 men jag tror verkligen inte pvpandet går ut på att två spelare med svärd/sköld står blixtstilla och bankar på varandra medans de har varsin healer som står och håller dom vid liv. Inte konstigt att folk får en snedvriden syn på MMO´s

1
Skriv svar