Black Myth: Wukong-regissör tycks besviken över Game Awards-miss
Wukong är ju i princip ett repetativt hack n slash som passar bäst i mobilformat snarare än på pc eller konsol. Det är bra för vad det är, men det är ju inte GOTY direkt.
Kul en stund men inget man kör från början till slut pga den engagerande storyn.
Jag tror kinesen hade vilda fantasier i sin hjärna som blev krossade när verkligheten kom ikapp helt enkelt.

The more I practice, the luckier I get.
Vem fan skriver tacktal 2 år i förväg? 😂
Vadå har inte alla ett kompendium med alla tal man kan tänkas framföra ? :')
Ibland får man känslan att detta spel är en del av någon kinesisk propagandakampanj där studion fått i uppdrag att skapa ett spel som kan "slå" spelen från väst (och Japan).
Sanslösa siffror på Steam vid release (mest från Kina) och vinner Golden Joystick där vem som helst kan rösta.
Det är lite som med en del kinesiska idrottare där allt utom ett mästerskapsguld med sig hem till Kina är ett misslyckande och en skam för nationen.
Speciellt med citatet:
Vissa säger att ett team som aldrig gjort ett singleplayer-spel tidigare lyckades med något otroligt och att detta är en osannolik händelse som är svår att upprepa i framtiden. Jag vill säga att det här inte är en slump. Det är resultatet av kinesisk kultur, kinesisk talang, Kinas företagsklimat, den kinesiska spelindustrin och mötet med spelare över hela världen.
Det var verkligen ingen som ifrågasatte någon av de punkterna du lyfter?
Fö. Så tror jag majoriteten vet, men majoriteten bryr sig inte heller om vad som händer i Kina.
Jag svarade på två kommentarer om varför Wu Kong är så stort då båda dessa personer har svårt att fatta varför?
Pula på kondomen innan dejten och sen gnälla att man inte fick ligga... jojo.
Tack, jag skrattade högt åt detta.
Mytomanen Alanah Pearce ser en upprörd Asiat och antar att det är en person från Wukong teamet och snackar skit om det online. Feng Ji skriver ett skämt som politiska "speljournalist" aktivister (INTE FZ) drar igenom google translate som gör att det förlorar sin mening och dessa "speljournalister" får det att låta som om att han är bitter och arg för att han inte vann GOTY och fortsätter smutskastningskampanjen mot Wukong för att det inte innehåller tillräckligt med mångfald och kvinnor i spelet.
Har läst runt lite och detta låter ytterst märkligt. Ett missförstånd? Vendetta? Försök till smutskampanj? Jag vet inte, märkligt är det iallafall.
"And the "I wrote the acceptance speech two years ago" with context read more like he's thanking players for the confidence and making a joke that "I had even more confidence than you guys cuz LOOK I wrote a speech that I didnt even get to use 😭😭😭" (he used those exact emojis so it read more like a lighthearted joke) At the end, he wrapped it up with the philosophy behind Black Myth Wukong, and hope that it influenced people in a positive way that the world is beautiful and worth fighting for. (1/2)"
https://x.com/ordinarymizu/status/1868364532579537021
"It’s obvious that she mistook someone else. Since I was with the Game Science team the entire time during those days including the TGA night, no one cried over this. In fact, I didn’t even see anyone crying at the event. I have no idea why she said so."
https://x.com/Snowcharles/status/1868941562610434168
Grabbarna ser inte jätteledsna ut, vad jag kan se iallafall.
The more I practice, the luckier I get.
Du bara inte förstår spelet helt enkelt.
Jag tycker mig ändå förstå spelet och tycker att det var bra, samtidigt är det ju inte precis något revolutionerande heller. Det må vara den största 3D plattformaren från Sony men som en skämtsam Youtube video visade så har det mesta gjorts i princip på samma sätt tidigare (diverse Mario titlar t.ex)
Nu spelar det inte mig någon roll vem som vann, men jag förstår samtidigt att många tycker annorlunda då Black Myth sålt nästa 10gånger så mycket som Astrobot.
Sedan att juryn som står för 90% av rösterna (d.v.s. att spelar röster i princip in spelar roll överhuvudtaget) bestod denna gång av minst 2 av de speljournalistsidorna (IGN och Eurogamer) som smutskastade spelet i sina recensioner till att börja med fick ju inte folk att misstro skälet till resultatet mindre heller.
Mytomanen Alanah Pearce ser en upprörd Asiat och antar att det är en person från Wukong teamet och snackar skit om det online. Feng Ji skriver ett skämt som politiska "speljournalist" aktivister drar igenom google translate som gör att det förlorar sin mening och dessa "speljournalister" får det att låta som om att han är bitter och arg för att han inte vann GOTY och fortsätter smutskastningskampanjen mot Wukong för att det inte innehåller tillräckligt med mångfald och kvinnor i spelet.
Nu har vi (FZ) inte hoppat på nån ”smutskastningskampanj”.
Skriver klart och tydligt att det är maskinöversättning och att betydelse kan ha gått förlorad. Tar höjd för detta i text och rubrik.
Däremot är nyheten uppdaterad med mothugg till Pearce.
En Bamseponny av folket
Nu har vi (FZ) inte hoppat på nån ”smutskastningskampanj”.
Skriver klart och tydligt att det är maskinöversättning och att betydelse kan ha gått förlorad. Tar höjd för detta i text och rubrik.
Däremot är nyheten uppdaterad med mothugg till Pearce.
Jag har inte påstått att FZ var involverad i smutskastningskampanjen mot Wukong men om det var så det uppfattades, var det inte avsiktligt. Jag har inte hunnit läsa uppdateringen fören nu och tack för den rättelsen.
Jahapp det visade sig vara åter igen felaktiga översättningar och falska påståenden som ligger bakom. Att påstå att fz inte har hällt olja på elden är ju också magstarkt med tanke på att de flesta kommentarer precis i denna tråd har ju svalt det hela med hull och hår.
Översättningen i sig är väl inte fel, utan det är tolkningen som ifrågasätts. Mitt intryck är att de flesta som kan språket säger typ att "Det går att tolka åt båda håll."
Med det sagt så är mitt intryck av att ha jobbat lite mot Kinesiska företag att det finns en inte alltid helt rättvisande självbild och även kravbild.
Det blir ofta att "Det här är populärt i Kina, så det måste vara populärt i resten av världen".
Det blir lite en situation där oavsett vad som faktiskt avsågs med inlägget så finns det en tolkning som stämmer bra överens med den bild av kinesiska företag många västerlänningar har och det är den tolkningen många gör. Inte för att det är clickbaitigt i sig, utan snarare för att den tolkningen bekräftar den bild vi redan har. (Confirmation Bias...)
Heja Blåvitt
Jag har inte påstått att FZ var involverad i smutskastningskampanjen mot Wukong men om det var så det uppfattades, var det inte avsiktligt. Jag har inte hunnit läsa uppdateringen fören nu och tack för den rättelsen.
Sorry! Då var det jag som tolkade fel.
En Bamseponny av folket
Sorry! Då var det jag som tolkade fel.
Det är lugnt. Ibland skenar mina tankar iväg och formuleringarna blir en aning klantiga och ärligt talat mer så när det gäller fröken Pearce. Har en del negativ historia med den ödlan.
Källkritik verka inte över huvud taget existera inom journalistik längre.. Det här var nog årets clickbait från FZ. Svagt.
Källkritik handlar alltid om vem som betalar mest, inget annat.
Spelet var bra men inte mer än så. Det är tack vare deras ambition som spelet ändå lyckades ta hem några priser alls.
Skeptiker som rannsakar det folk accepterar
Jag svarade på två kommentarer om varför Wu Kong är så stort då båda dessa personer har svårt att fatta varför?
Haha ja jag har svårt att fatta varför, tur att du förklarar sanningen. Skrev inte jag att det var ett bra spel och att smaken är som baken också???