EA medger: FC 25 och Dragon Age: The Veilguard "underpresterade"
Åh nej, alla de där elaka gamers som de hatar ville inte köpa deras propagandaspel.
Vem såg den komma? Inte EA...
Men däremot majoriteten av gamers såg det komma. Börjar nästan tro att de som jobbar på Bioware är sossar, för de var naiva och såg det inte komma.
I drank what?
"Engagerat 1.5M" motsvarande 12M sålda av föregångaren kan inte vara annat en rejäl flopp.
Absolut. Det kommer dröja ett väldigt bra tag innan EA kommer satsa på ett stort Dragon Age igen.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Det vi behöver är helt enkelt dyrare spel - AAA räcker inte längre, och AAAA är det minsta man kan begära. AAAAA borde vara den nya standarden. /s
Inte konstigt att spel underpresterar när de bokstavligen kostar hundratals miljoner dollar att utveckla, det andas verkligen IT-bubblan runt millennieskiftet där det hälldes absurda mängder pengar på precis allt. Inte direkt allt som levererade i paritet med mängden pengar som investerades, för att uttrycka det milt.
Men visst, kör en GTA VI-"lösning" på det och höj bara priserna med hundra procent eller så. Det är säkert rätt väg framåt det. Också /s
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Åh nej, alla de där elaka gamers som de hatar ville inte köpa deras propagandaspel.
Vem såg den komma? Inte EA...
Men däremot majoriteten av gamers såg det komma. Börjar nästan tro att de som jobbar på Bioware är sossar, för de var naiva och såg det inte komma.
Det viktiga för EA är inte att sälja spel, utan att vara aktivister och visa vilka fina människor de är på årsstämman så aktieägarna ger deras godkännande.
Skönt att höra att FC 25 underpresterade. De kan kanske få dem att jobba med spelet mer innan Fifa presenterar en ny konkurrent som återställer pressen på EA.
Jag tycker att EAFC 25 är riktigt bra gameplaymässigt. Med inställningarna på simulation så är det nästan i klass med PES bästa inkarnationer. Hur det är online och FUT vet jag dock inte och det är väl där EA satsar mest och hoppas håva in pengar på mikrotransaktioner.
Jag tycker att EAFC 25 är riktigt bra gameplaymässigt. Med inställningarna på simulation så är det nästan i klass med PES bästa inlarnationer. Hur det är online och FUT vet jag dock inte och det är väl där EA satsar mest och hoppas håva in pengar på mikrotransaktioner.
Det är ett otroligt bra spel, sålänge man inte kör någorlunda seriöst i FUT. För där är det katastrof tyvärr.
Kan ni inte bara stana på gamereactor istället
Gamers?
Det är väldigt intressant hur det direkt skriks woke och propaganda när DA: veilguard är ett ämne. Jag undrar hur många av dessa ensamma pojkarna faktiskt har spelat Dragon age. Inte bara den senaste utan nåt av spelen i serien. Men man känner ju sig inkluderad om man står bredvid andra och skriker, kom ihåg att de inte är riktiga vänner även om det känns så.
Personligen tror jag att problemet med det senaste DA spelet är en mättnad på gamla IPs och inquisitionflytten av spelmekaniken från crpg till arpg.
Många spelbolag borde försöka satsa på nya ip,inte lägga år och miljarder på samma sak om och om igen. Trioliger är max, det gäller inte bara spel utan också film och litteratur.
Jag hoppas på en framtid där spelbolagen chansar på fler spel med kortare speltid/tightare scope för att sedan lägga de stora pengarna på uppföljare till det spel som slår bäst.
Jag tycker att EAFC 25 är riktigt bra gameplaymässigt. Med inställningarna på simulation så är det nästan i klass med PES bästa inlarnationer. Hur det är online och FUT vet jag dock inte och det är väl där EA satsar mest och hoppas håva in pengar på mikrotransaktioner.
Du har säkert rätt i det du säger. Jag känner väl bara att det är för många saker som återanvänds i presentationen hela tiden. Man kan inte ändra sporten men man kan ändra publik, målgester, förhandlingar osv. Jag spelar ju mest BAP och det läget brukar ju få minst kärlek.
Det är väldigt intressant hur det direkt skriks woke och propaganda när DA: veilguard är ett ämne. Jag undrar hur många av dessa ensamma pojkarna faktiskt har spelat Dragon age. Inte bara den senaste utan nåt av spelen i serien. Men man känner ju sig inkluderad om man står bredvid andra och skriker, kom ihåg att de inte är riktiga vänner även om det känns så.
Personligen tror jag att problemet med det senaste DA spelet är en mättnad på gamla IPs och inquisitionflytten av spelmekaniken från crpg till arpg.
Många spelbolag borde försöka satsa på nya ip,inte lägga år och miljarder på samma sak om och om igen. Trioliger är max, det gäller inte bara spel utan också film och litteratur.
Jag hoppas på en framtid där spelbolagen chansar på fler spel med kortare speltid/tightare scope för att sedan lägga de stora pengarna på uppföljare till det spel som slår bäst.
Jag har spelat samtliga utom Veilguard. I Veilguards fall räckte det jag såg gameplay videos och läste om mekaniker. 1an har jag spelat om 5 ggr. 2an var en dålig copy/paste på dungeons. Inquisition var ingen höjdare heller, men spelade genom den.
I drank what?
Jag har spelat samtliga utom Veilguard. I Veilguards fall räckte det jag såg gameplay videos och läste om mekaniker. 1an har jag spelat om 5 ggr. 2an var en dålig copy/paste på dungeons. Inquisition var ingen höjdare heller, men spelade genom den.
Men dåså! Då vet du ju att jämställdhet och personers rätt att vara sig själva inte är något nytt för spelserien. Det och att mörda horder av Dark Spawn.
Ja, någon gång måste väl även Fifa-folket bli mätta på att köpa samma sak varje år?
Det föds nya fotbollsfans varje dag. Lär va samma tjat om FIFA spelen på skolgården idag som för 20 år sedan när jag gick grundskolan. Och bland fotbollskillarna var det viktigt att ha senaste upplagan så att lagen stämde.
Jag brukar ibland länka den här fantastiska siten när det kommer på tal (jag är tjatig med den här frasen) att korrelation och kausalitet inte är samma sak:
Spurious Correlations - finns många fantastiska exempel där.
Att spel X som säljer dåligt innehåller element som kan definieras som "woke" betyder inte nödvändigtvis att det är specifikt dessa element som är en direkt orsak till de dåliga försäljningssiffrorna - hur gärna en del än pusslar ihop korrelationen till kausalitet. Kan de vara en del av resultatet? Visst. Precis som alla andra delar av spelet och dess utveckling också.
Jag brukar ibland länka den här fantastiska siten när det kommer på tal (jag är tjatig med den här frasen) att korrelation och kausalitet inte är samma sak:
Spurious Correlations - finns många fantastiska exempel där.
Att spel X som säljer dåligt innehåller element som kan definieras som "woke" betyder inte nödvändigtvis att det är specifikt dessa element som är en direkt orsak till de dåliga försäljningssiffrorna - hur gärna en del än pusslar ihop korrelationen till kausalitet. Kan de vara en del av resultatet? Visst. Precis som alla andra delar av spelet och dess utveckling också.
Den där sajten är underbar och väldigt pedagoisk
Den visar också hur svaga vissa "sanningar" är egentligen. Som du säger, det är ofta en kombination av olika faktorer som spelar in när en film/spel/bok/meme ska slå igenom. Men dagens klimat på internet har blivit "de som skriker högst är de som har rätt". Men så har det ju faktiskt aldrig varit.
Den där sajten är underbar och väldigt pedagoisk
Den visar också hur svaga vissa "sanningar" är egentligen. Som du säger, det är ofta en kombination av olika faktorer som spelar in när en film/spel/bok/meme ska slå igenom. Men dagens klimat på internet har blivit "de som skriker högst är de som har rätt". Men så har det ju faktiskt aldrig varit.
Älskar att de infört jäkla AI-"förklaringar" på korrelationerna också, en del blir totalt sanslöst bra. 😅
Älskar att de infört jäkla AI-"förklaringar" på korrelationerna också, en del blir totalt sanslöst bra. 😅
Nästan läskigt hur verklig "A.I paper" är dock Tur att de skriver "Reminder: This paper is AI-generated. Not real!" annars kan det bli en sanning att mexikanska anticimex dödar kackerlackor med lightsabers
Dragon Age, som är en av de största RPG-spelen vi har växt upp där många menar Dragon Age Origins är en av de främsta. Jag har spelat Veilguard, var mage och största problemet är writingen. Det är tutorial writing där varje partymedlem måste informera Rook om vad som händer som att man vore efterbliven.
Du kan inte vara elak som i tidigare Bioware-spel, framförallt inte mot Tash som är elefanten i rummet som är non binary. Isabella från DA2 "råka" placera Tash i fel kön, och Isabellas egna straff då var att göra armhövningar.
De finns gott om forcerad signalpolitik, där game director av spelet vill få in sina budskap i spelet. Att då förneka att det finns DEI, och woke element är lite lustigt då det är precis vad det är.
Veilguard misslyckades pga writingen, dramat med Tash är non-binary ochn forcerad DEI politik. För egen del var det primärt writingen som är genomusel, medan de positiva var hårfysiken, grafiken generellt och rätt buggfritt spel.
Att inte kunna se överlappet mellan taffligt inkorporerade woke-element och sämre slutprodukter tycker jag är fascinerande nu när det finns så många exempel.
Det är ingen som påstår att woke-element är en garant för en misslyckad produkt. Resten av spelet kan vara såpass bra att det ändå funkar. Däremot om vi ritar ett venndiagram så syns ett tydligt överlapp.
Ni kan föreställa er vilken organisation som helst. Om 99% av alla inom organisationen gör allting rätt, då kommer det troligtvis gå väldigt bra även om den sista 1% ägnar sig åt trams. Men om det bara är 90% av organisationen som ägnar sig åt vettiga saker, då har du en markant effektförlust. Det är lika sant som vilken naturlag som helst. Om vi tar The Veilguard som exempel. Vi snackar här om ett "high fantasy" där inlevelsen dödas totalt för att en karaktär i spelet har "felkönant" en annan, och tvingas göra armhävningar som straff. Ordet "non-binary" bör inte förekomma i ett sådant sammanhang under några som helst omständigheter. Den tid som lagts på att klämma in dessa forcerade budskap, är tid som inte lagts på att göra ett bättre spel. Har man en analytisk förmåga så är detta mycket enkelt att förstå.