Dino Crisis 1 och 2 återupplivat av Gog
Aldrig spelat, men köpte dem direkt efter jobbet. Har ju spelat RE i massor. Så detta var ett självklart köp då man dessutom hört mycket gott om dem.
Missa förövrigt inte GOGs nya wishlist som nu heter Dreamlist.
Det var lite som resident evil fast med dinosaurier om jag inte mins fel?
Nästan så man skulle kunna säga att det var ett re-skin på RE. Spelen ar väldigt lika förutom då temat.
"Writer and Fighter"
Helt underbara spel - se till att köpa nu så att vi kan hetsa Capcom att fortsätta serien Lirat igenom 1-3 på emulatorer tidigare - 3an förtjänar helt klart en liten utskällning - men settingen är så jädra bra så tog mig igenom det ändå.
Finns en intressant "dokumentär" om serien - innehåller t.ex. väldigt intressant information om varför 3an blev som det blev. (hint; hade att göra med 9/11)
Det var lite som resident evil fast med dinosaurier om jag inte mins fel?
Ja det stämmer. Riktigt bra spel, både ettan och tvåan. Trean floppade enormt, och tog hela spelserien med sig i graven, så det är riktigt skoj att se de återupplivas av GOG. Hoppas att det blir en succé så att Capcom satsar på ett nytt Dino Crisis, alternativ släpper remakes i klass med de remakes vi fick av Resident Evil.
Häftigt! Dagens bästa nyhet
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Fanns ju redan en tråd om det.
https://www.fz.se/forum/trad/461896-nu-finns-dino-crisis-1-2-...
Forumets Mega Drive-expert!
Här behövs en remake i still med nya RE!
Ahhhhhh vore sjukaste ever! (sjukaste som i nånting bra).