Delta Force: Black Hawk Down 2025
Spelat en hel del Black Hawk Down med en kompis (så vi kör bara duo) och AI:n är ju horribelt dålig, det man stör sig mest på. Man ser ju klart att NPCs spawnar framför en på öppen gata lite då och då. Som sagt miljöerna och vapnen med ljud och känsla är bra nog, men allt annat lämnar en del att önska. Om än det är svårt så det blir kul till viss del, men det är inte ens i närheten av vad man förväntar sig.
>>> 5800x - 6650 XT (i väntan på 9070/9070 XT) @ 1440p, 32GB 3600mhz, 2 TB M.2, 1TB SSD <<<
orsaken varför 2 klienter körs sammtidigt är för av någon anlednings så är MP delen gjord i UE4 och co op delen i UE5.
sedan har tyvärr spelet någon sorts idenitens kris med tanke på att den försöker vara escape from tarkov och battlefield I MP och co op delen försöker den vara en krigsfilm.
Notera att det han menar är att campaign delen är skit inte hela Delta Force. Att säga totalt sågat är överdrift. Multiplayer delen samt operation delen är riktigt djävla bra för ett f2p. Men ja campaign är ren skit.
Alla får tycka vad de vill.
Men faktum är att den här recensionen som tråden hör till har gett betyget ETTA vilket är totalsågning hur du än vrider och vänder på det.
Om du har en annan åsikt om spelet så skriv gärna en egen recension här på FZ, jag lovar att läsa med stort intresse. 😊
Med risk för att bli lite politisk, men ifall det är någonting jag är trött på nu så är det glorifierande av amerikansk militär och krigsmakt. Fortnite i all ära, det är inte FPS det är fel på, bara romantiseringen av USA's militära insatser, eller "speciella operationer", om man så vill...i både film och spel.
Jävlar vad förvirrad jag blir nu. Har sett t.ex Lirik spela Delta Force: Hawk Ops och då såg det bra ut för de som väntar på ett nytt BF. Men det var ju MP iofs.
Ja, MP-delen är spelbar. Nu är detta ju också MP i form av Co-op i och för sig men detta är den så kallade "kampanjen".
"Writer and Fighter"
Med risk för att bli lite politisk, men ifall det är någonting jag är trött på nu så är det glorifierande av amerikansk militär och krigsmakt. Fortnite i all ära, det är inte FPS det är fel på, bara romantiseringen av USA's militära insatser, eller "speciella operationer", om man så vill...i både film och spel.
Det här är ju dock i mångt och mycket en remake på ett ~20 år gammalt spel som primärt rör en incident som inträffade i början av 90-talet. Så särskilt aktuellt är det inte.
Men sen är det å andra sidan förståeligt och okej att känna så. Personligen har jag blivit mycket mer allergisk till allt sovjet-/rysk-relaterat i spel sedan 2022, och det innefattar även sådant som skapats och utspelas tidigare.
Finns ju som tur är en hel del alternativ i spelvärlden som inte innefattar så mycket glorifiering av våra kära stormakter, så man kan ju kika på dessa om man får avsmak av det här.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Ännu ett UE5-spel som är uruselt optimerat... Kan ingen programmera längre, eller vad är det som är problemet?
Ue5 är nog problemet
Alla får tycka vad de vill.
Men faktum är att den här recensionen som tråden hör till har gett betyget ETTA vilket är totalsågning hur du än vrider och vänder på det.
Om du har en annan åsikt om spelet så skriv gärna en egen recension här på FZ, jag lovar att läsa med stort intresse. 😊
Men om du faktiskt bemödar dig med att läsa vad recensionen säger och även bekräftat i tråden av den som skrivit recensionen så pratar han exklusivt om BHD kampanjen och inte hela DF spelet.
Det här är ju dock i mångt och mycket en remake på ett ~20 år gammalt spel som primärt rör en incident som inträffade i början av 90-talet. Så särskilt aktuellt är det inte.
Men sen är det å andra sidan förståeligt och okej att känna så. Personligen har jag blivit mycket mer allergisk till allt sovjet-/rysk-relaterat i spel sedan 2022, och det innefattar även sådant som skapats och utspelas tidigare.
Finns ju som tur är en hel del alternativ i spelvärlden som inte innefattar så mycket glorifiering av våra kära stormakter, så man kan ju kika på dessa om man får avsmak av det här.
Det är en sann tröst...nu för tiden vill man ju bara fly nyhetsflödet, även ifall det är näst intill omöjligt. Bättre att försöka överleva ännu en dag i Green Hells täta djungler
Men om du faktiskt bemödar dig med att läsa vad recensionen säger och även bekräftat i tråden av den som skrivit recensionen så pratar han exklusivt om BHD kampanjen och inte hela DF spelet.
Exakt min poäng. Den här tråden handlar om det som står i recensionen och det som jag kommenterat handlar också om det som står i recensionen.
Det är en sann tröst...nu för tiden vill man ju bara fly nyhetsflödet, även ifall det är näst intill omöjligt. Bättre att försöka överleva ännu en dag i Green Hells täta djungler
Ska inte dra detta till något politiskt och jag håller med dig delvis om just glorifieringen av amerikansk militär etc. Dock så kan jag tycka att BHD-incidenten mer visar på ett jävla stort fail från USAs sida där de underskattade situationen grovt. De tänkte de skulle göra en lätt operation, flyga in med helikoptrarna och övermäktig militärkraft, göra uppdraget och sen vara hemma till middagen. Nu gick det inte så och det blev en katastrof. Jag har både sett boken och filmen mer som en synvinkel från mannarna på marken som försöker överleva och tackla en situation de inte alls vara beredda på. Visst förekommer det patriotism, men jag tycker ändå det reflekterar mer relationen stridskamrater emellan än det stora politiska eller glorifiering av amerikansk militär.
Sen håller jag med, nyhetsflödet idag är inte speciellt roligt så man kanske vill spela något som inte är så nära verkligheten och fly vardagen lite.
"Writer and Fighter"
...
Dock så kan jag tycka att BHD-incidenten mer visar på ett jävla stort fail från USAs sida där de underskattade situationen grovt. De tänkte de skulle göra en lätt operation, flyga in med helikoptrarna och övermäktig militärkraft, göra uppdraget och sen vara hemma till middagen...
Haha, tankarna går ju direkt till hur det verkar som att Ryssland hade tänkt sig sin "speciella operation"...bara tralla in i Kiev så är det klart. Osäker på ifall jag sett filmen BHD eller inte, men spelet har jag inte spelat iaf. Det var mer ett generellt "bleh" på hur de porträtterats i majoriteten av film, media, kultur. Nvm, fel forum för en diskussion som jag verkligen behöver få ur mig.