Final Fantasy-serien har nu sålt över 200 miljoner kopior

Robot
Final Fantasy-serien har nu sålt över 200 miljoner kopior

Ett spel som var tänkt att bli Squares sista är nu en av världens bästa spelserier.

#Final-Fantasy, #Square-Enix

Inaktiv

Synd att de övergav turbaserade strider.

Medlem
Skrivet av anon_13498:

Turordningsbaserade strider hör hemma på 80-talet och i mobiltelefoner.

Medlem

synd bara att Final Fantasy 16 sög skit mycket och förstörde allt som gör Final Fantasy till Final Fantasy

signatur

DEI och Woke är en Dogwhistle för bigots och facister

Medlem

Spelade nyss igenom FF16.
Det var ett spel som BORDE varit bra.
Det var vackert. Storyn var helt okej.
Men 1. Det saknades lite special sauce.
Striderna var helt okej, men nådde aldrig stora höjder.
Karaktärerna var helt okej... men nådde aldrig stora höjder.

Sen 2. För stort. Och mycket av det som fanns var så jäkla blodfattigt. Så många quests var helt menlösa. "Gå dit. Suprise! Det fanns banditer där. Banditerna dör. Quest reward."
Hade varit bättre med mindre quests och grejer men högre kvalitet.

Överlag så är det ju ett problem med JRPGs att man inte får göra val. Kändes verkligen här. De kunde lärt sig en del av t.ex. Witcher 3. Ge oss några olika möjligheter. Åtminstone för enkla quests.

Det ska dock sägas att jag inte ångrar mitt köp.
Det fanns delar jag verkligen gillade, och när det bjöd på spektakel så var det ...tja... spektalulärt. Men jag konmer aldrig spela om det.

Anyways. Min poäng är att spelet blev överlastat. Och kanske på fel grejer. Så givetvos svindyrt. Men ändå inte bra. Och kräver ju Squares vanliga "25 miljoner dålda annars är det en flopp".

FF spelet har ju varit mastodonter sen SNES eran. Men de verkar inte riktigt ha förmågan att ro det i hamn längre.... good not great. Men med en budget som kräver oändliga sålda enheter.

(Även om FF7 remaken var 5/5 för mig.)

Medlem
Skrivet av kebbe:

Turordningsbaserade strider hör hemma på 80-talet och i mobiltelefoner.

Därför som Atlus som fortfarande kör på det utklassar dem?

SE försöker övertyga FPS folk att spela deras spel och tappar konstant i försäljning medan Atlus går från klarhet till klarhet.

Medlem

Rebirth har konstigt nog sålt över SE förväntningar på pc

Medlem

Skulle va intressant och se fördelningen mellan pc och ps5 på rebirth med tanke på hur dåligt det sålde till ps5.

Vem vet kanske dom släpper sista till pc lite tidigare =p

Skrivet av anon_13498:

Gjorde dom väll inte? Iallafall i ff7 remake så kunde man köra turbaserst när jag körde det på ps4

Medlem
Skrivet av norrby89:

Vem vet kanske dom släpper sista till pc lite tidigare =p

Dom har ju redan gått ut och sagt att det inte blir fler exklusiviteter.

För egen del förblir det på Playstation jag kör Final Fantasy, det är platformen det känns bäst på.

Medlem
Skrivet av maD_Doc:

Dom har ju redan gått ut och sagt att det inte blir fler exklusiviteter.

För egen del förblir det på Playstation jag kör Final Fantasy, det är platformen det känns bäst på.

Well inga nya nej, men samtidigt så har nya ff7 spelen varit planerade länge så räknar inte direkt att dom omfattas av det.

Samt känns bäst på playstation? Är ingen direkt skillnad juuh, bara koppla in kontrollern och koppa datorn till tvn och njuta av den högre fpsen och bättre grafiken (så länge man har en tillräckligt bra dator)

1
Skriv svar