Resident Evil 9 dröjer då Capcom vill återuppfinna serien, påstås det
Asså, remakefyran är svinbra så för min del hade de gärna fått ge mig mer av det gameplayet men med ny story, karaktärer och lokationer. Det kanske blir exakt det i de remakes av Code Veronica och Zero som det snackas om nu men det vore najs med lite "nytt" tredjepersons-RE imo.
H-How can she slap, kupo!?
Asså, remakefyran är svinbra
Jag hoppas att de lagar DLC:n snart. HDR fungerar inte vidare bra på re4 DLC:n och det känns rätt trist och platt att spela utan HDR.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Låter vettigt. Jag älskade sjuan, men tyckte att åttan var redigt medioker bortsett från ett par delar.
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2, Sonos Sub Mini.
VR: Meta Quest Pro
Det enda DuskGolem nånsin "läckt" som visat sig stämma har väl typ bara varit dataminade grejer från demokod, och liknande? Snubben har ju bevisligen haft fel många gånger också och ett sånt vagt uttalande som detta säger ju i princip ingenting. Minns när han trollade runt på Neogaf för länge sen, still going strong apparently 😂
edit: antyder han ens att han vet nåt, eller spekulerar han bara fritt på X...?
Capcom har gjort det mesta rätt de senaste åren och har således ett skyhögt förtroende från fansen. Låt dem försöka, säger jag. Få andra studior har lika tydligt visat att det är när de vågar tänka nytt som det uppstår magi.
Resident Evil har varit ganska ointressant för min del sen RE6 (vilket var ett enormt magplask)
RE7 och RE8 kunde ha varit kul om det inte hade varit ett FPS.
6an är det enda jag inte spelat ur originalserien.
Tycker dom kunde kört 9an med som fps, 7-9 borde ju vara en komplett trilogi.
Det största problemet spelen har är ju att det börjar på topp, sen går utför, sista delen av varje spel brukar vara flopp-områden, där spänningen bytts ut till ren action.
Skulle gärna vilja ha en fortsättning på 8an och 9an i samma stil som dom och även i VR. Hintas ju om att det blir mer efter Village, typ storyline fortsätter med Rosemary som protagonist det hade ju varit as grymt. Eller var det jag som läste in för mycket i DLCn? Oavsett känner jag mig lixom inte klar med nuvarande story och upplägg. Sen efter det får dom gärna göra om spelserien till 10an om dom vil.
Läste en cool idé härisist om att serien borde gå tillbaka till Raccoon City, att de behöver utforska resterna efter tredje delen. Finna ett hemligt labb som missats. Väl där finner de en hel del galna mutationer och zombies som utvecklats sen sist. Finns potential där!
Lägg ner Resident Evil gör en ny story. Gör zombie spel lite mer seriös. Kanske som en zombie film ifrån 60 talet fast i färg. Lite mer fmv videos med skådespelare. Zombies med muterad hjärna som blir supersmarta och styrs av en AI direktkopplad ifrån capcom. Förstörbara väggar. Kan hoppa in i någonannans spel som zombie. Gör ett "gta online" du ska barikadera och bygga bas i racon city tilsammans med andra. Man måste våga experimentera mera för att hitta nya fungerande moment.