Mount & Blade 2 utannonserar vikingaexpansionen War Sails

Robot
Mount & Blade 2 utannonserar vikingaexpansionen War Sails
Medlem

Det här kommer bli så jäkla fränt!

Medlem

Fantastiskt! Spelet är riktigt bra numera, definitivt en värdig uppföljare till Ettan och Warband.

Medlem

Mycket trevligt att spelet får lite mer kärlek! Får bli en genomspelning som en riktigt äventyrslysten nordbo som färdas till sjöss från det kalla norr ner till det varma söder och kanske ännu längre öst. Blir fint!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av RolftheBarber:

Fantastiskt! Spelet är riktigt bra numera, definitivt en värdig uppföljare till Ettan och Warband.

Det kanske är dags att bege sig in i det, nu då? Har många timmar i Warband, men Bannerlord spelade jag bara under EA-perioden och då var det alldeles för kantigt för mitt tycke (fanns ju knappt några moddar heller, vilket jag vet att det finns desto fler av nu).

Medlem

Kanske dags att dra igång det igen, var ett tag sen man spelade! Alltid haft kul med Mount and Blade men har aldrig varit särskilt duktig på det.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Åh, snart dags för en ny kampanj snart då! Pepp!

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem

När ett spel får massa DLCs så minskar mitt intresse för att köpa spelet. The Witcher 3 t.ex. har fått väldigt bra kritik och så även dess tillägg. Detta gör att det blir ett gigantiskt åtagande att spela spelet så mitt intresse minskar. Kanske ologiskt men så funkar jag.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Det kanske är dags att bege sig in i det, nu då? Har många timmar i Warband, men Bannerlord spelade jag bara under EA-perioden och då var det alldeles för kantigt för mitt tycke (fanns ju knappt några moddar heller, vilket jag vet att det finns desto fler av nu).

Grundspelet är något bättre numera IMHO än under EA.

Medlem

Tycker fortfarande grundspelet känns ofärdigt

Medlem
Skrivet av pazu:

När ett spel får massa DLCs så minskar mitt intresse för att köpa spelet. The Witcher 3 t.ex. har fått väldigt bra kritik och så även dess tillägg. Detta gör att det blir ett gigantiskt åtagande att spela spelet så mitt intresse minskar. Kanske ologiskt men så funkar jag.

En expansion tre år efter release är väl inte så mycket dock?

Medlem
Skrivet av Ftmch:

En expansion tre år efter release är väl inte så mycket dock?

Blandade ihop detta med Kingdom Come: Deliverance II.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Samma här, körde hela 500 timmar under Early access men landade som många andra i att det var en enorm besvikelse och missed opportunity.

Sen dess har jag längtat efter en uppföljare till Viking Conquest (som borde tagit ca hälften av mina 600 timmar med Warband), men nu känner jag mig besviken igen!

Det fanns flera indikationer på att nån mindre studio skulle göra en "ny Viking Conquest", dvs en kommersiell expansion till Bannerlord som utspelar sig i ett medeltida Storbritannien invaderat av vikingar. Men War Sails verkar ju inte vara det. Det här verkar ju bara lägga till en ö i norra Calradia men att man i övrigt måste fortsatt utstå Bannerlords svagheter.

Jag tvivlar på att Bannerlord idag är väsentligt bättre än det var i slutet av Early access.

signatur

Memento Mori

1
Skriv svar