2025 blir urstarkt – med eller utan GTA VI

Robot
2025 blir urstarkt – med eller utan GTA VI

Visst längtar man sig febrig efter Rockstars gangsterdrama. Men – det behövs faktiskt inte i år.

#gta-vi, #krönika, #mario-kart-world, #releaselistan, #spelåret-2025

Releasehästryttare

Om GTA6 INTE släpps i år tror ni att det kommer bli en bra spelhöst?

Redaktör
Skrivet av Devan:

Om GTA6 INTE släpps i år tror ni att det kommer bli en bra spelhöst?

Ja. Mindre spännande, men fortfarande bra.

signatur
Medlem

Lite min tanke också.
Vad händer om GTA VI inte släpps i år?
Krönikan går mycket riktigt in på att 2025 har varit ett riktigt bra spelår hittills och det kommer naturligtvis fortsätta vara ett starkt spelår även om hösten är tom på släpp .
Faran med att konkurrenterna avvaktar är att ett uteblivet GTA VI resulterar i halvfärdiga spel som släpps i panik då utvecklarna/utgivarna egentligen planerat att släppa spelet 2026 för att inte krocka med Rockstars spel (visst, vi är nästan vana med det)
Tror tyvärr att spelhästen långsamt kommer att plöja åkern snarare än galopp med Rockstar.
Men visst kan allt ändras om Valve Shadow droppar Half Life 3 😃

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Sen väntar nya Mafia, Borderlands, Donkey Kong, Metroid Prime, Dune, The Outer Worlds, Ghost of Yotei, och nygamla Metal Gear Solid och Tony Hawk. Med mera.

Visst tas det upp vad som väntar. Och köper man en Switch 2 så finns där starka titlar.
Sen kan man såklart dividera om vad som är en stortitel eller ej.
Men räknar inte med toppbetyg på de där titlarna bortsett från möjligen Yotei (Nintendo titlarna går det säkert bra för)

Medlem

Min backlog räcker till en livstid så min spelhöst är räddad så länge jag känner för att spela något

Medlem

GTA6 står långt ner på min inköpslista, kan köpa till PS6 om några år istället. Finns så mycket annat intressant att spela.

Medlem

För mig känns det här spelåret nästan redan överväldigande och då har jag inte köpt nåt än😬. DS2 och Ghost of Yotei kommer ta evigheters evigheter att slutföra om man vill njuta varje sekund, vilket jag kommer försöka göra <3.

Redaktör
Ponny
Skrivet av gorbatjov:

För mig känns det här spelåret nästan redan överväldigande och då har jag inte köpt nåt än😬. DS2 och Ghost of Yotei kommer ta evigheters evigheter att slutföra om man vill njuta varje sekund, vilket jag kommer försöka göra <3.

Kan verkligen hålla med. Känns som det dyker upp nåt nytt från flanken – Blue Prince, Bionic Bay, etc. – var och varannan vecka som fångar mitt intresse. Backloggen frodas! Tur att 2025-spelen funkar lika bra 2026.

Och ja, Ghost of Yotei ser jag också väääldigt mycket fram emot.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tämligen övertygad om att GTA VI inte släpps i år, men det bekommer mig inte så mycket. Om några timmar kommer vi ha en till illbatting i familjen, så speltiden blir begränsad. Plus att jag har DS2 och MP4 att se framemot.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kan verkligen hålla med. Känns som det dyker upp nåt nytt från flanken – Blue Prince, Bionic Bay, etc. – var och varannan vecka som fångar mitt intresse. Backloggen frodas! Tur att 2025-spelen funkar lika bra 2026.

Och ja, Ghost of Yotei ser jag också väääldigt mycket fram emot.

Som tur är för egen del så är det inte jättemånga indiespel jag fastnat för den senaste tiden men poff säger det väl snart så sitter man där och addar till wishlisten😄.

Försöker dock hitta tillbaka lite till glädjen med spel så jag tar det lite piano och spelar absolut enbart det jag verkligen vill spela och ingenting annat. Det blir ju en aning färre spel då vilket oftast är en fördel. Lätt å bli utbränd :-P.

Medlem

Att skriva att ett mario spel knappast kommer sågas när switch 2 redan är sågat rätt upp o ner är ganska vridet. Men helt klart, spelet i sig lär ju knappas sågas, inte många som lär köpa en switch 2 ju😅

Medlem

Inte kommit ett enda intressant spel än i år. Doom kan vara bra men de finns så löjligt många liknande spel på steam att det inte direkt imponerar längre.

Möjligtvis Oblivion om man vill kalla det nytt då.

Medlem
Skrivet av Codyy:

Att skriva att ett mario spel knappast kommer sågas när switch 2 redan är sågat rätt upp o ner är ganska vridet. Men helt klart, spelet i sig lär ju knappas sågas, inte många som lär köpa en switch 2 ju😅

Är den verkligen det? Förbokningarna pekar mot den största lanseringen av en konsol någonsin. Pris på konsol och spel är ju kritiserat men den gör ju det som de flesta har hoppats på och spelen som kommer till launch är ju inte sämre än andra konsoler Nintendo har släppt (Switch hade inte ett enda bra om man körde BOTW på WiiU).

Vad det gäller GTA VI hoppas jag att många andra släpper sina spel samtidigt då jag inte äger eller tänkt skaffa PS5/Xbox Series.

Redaktör
Skrivet av Codyy:

Det är väl ändå priserna som har sågats, inte konsolen eller spelen. Rörande försäljningen så får vi se när den funnits ute en tid. Men intresset nu verkar vara stort, trots priserna: flera återförsäljare säger till Sweclockers att det är högt tryck.

signatur
Medlem

Borderlands 4 släpps tidigare än planerat, från 23/9 till 12/9. Kan detta betyda att de vet att GTA 6 släpps under okt-nov och att de behöver mer andrum mellan spelen?

https://www.gamespot.com/articles/borderlands-4-release-date-...

Medlem

Det är väl ändå priserna som har sågats, inte konsolen eller spelen. Rörande försäljningen så får vi se när den funnits ute en tid. Men intresset nu verkar vara stort, trots priserna: flera återförsäljare säger till Sweclockers att det är högt tryck.

Game chat har kritiserats en hel del, samt att man inte bett om ett open world Mario kart.

Personligen spelar jag hellre Mario kart 8 än det nya, då fler spelare i ett race inte nödvändigtvis gör det bättre.

Redaktör
Skrivet av Unholydude:

Game chat har kritiserats en hel del, samt att man inte bett om ett open world Mario kart.

Personligen spelar jag hellre Mario kart 8 än det nya, då fler spelare i ett race inte nödvändigtvis gör det bättre.

Vad kritiserade de konsolen och spelet för?

signatur
Medlem

Vad kritiserade de konsolen och spelet för?

Att de äns visade game chat i de skicket som de visades upp, kvalitèn var värdelös och screen sharing är något konsolen inte klarar av. Och det att Nintendo Online är generellt väldigt dåligt när de gäller just att spela online så det är tveksamt att game chat kommer fungera särskilt bra.

Mario Kart World ser ut som ett mobilspel, grafiken ser sämre ut än 8, samt att ingen har bett om ett open world Mario kart där man kan åka runt och utforska världen?

Sen tycker jag personligen att de blir för många spelare i ett race samtidigt, de kommer flyga skal överallt vilket gör de svårt att faktiskt köra istället för att bli stun locked var å varannan sekund.

Redaktör
Skrivet av Unholydude:

Att de äns visade game chat i de skicket som de visades upp, kvalitèn var värdelös och screen sharing är något konsolen inte klarar av. Och det att Nintendo Online är generellt väldigt dåligt när de gäller just att spela online så det är tveksamt att game chat kommer fungera särskilt bra.

Mario Kart World ser ut som ett mobilspel, grafiken ser sämre ut än 8, samt att ingen har bett om ett open world Mario kart där man kan åka runt och utforska världen?

Sen tycker jag personligen att de blir för många spelare i ett race samtidigt, de kommer flyga skal överallt vilket gör de svårt att faktiskt köra istället för att bli stun locked var å varannan sekund.

Game chat ser inget vidare ut, nej. Men nej, Mario Kart World är inte fulare än åttan (jag körde det på Nintendo-visningen i Paris nyligen). Och jag tycker snarare att utvecklaren ska ha beröm för att den testar nåt nytt: Mario Kart 8 var inte direkt nyskapande, och det har redan släppts två gånger. Vänta med kritiken tills spelet är släppt åtminstone.

signatur
Medlem

Tycker året har börjat hur bra som hellst, ser ut att bli ännu ett fantastiskt spelår om man bortser från spelpriserna då.

Medlem

Krönikan behöver uppdateras med anledning av GTA 6. Skriv gärna ut i början i klartext vilka spel du syftar på!

Skrivet av Unholydude:

Tror du blandar ihop dina åsikter med den breda allmänhetens här. Svårt stt sia om försäljningen framåt, men av förhandsbokningarna att döma verkar folk väldigt sugna på Switch 2.

Medlem

Det var längesedan jag inte hade en tvåsiffrig backlog med måste-spela spel. Släpps det fler spel 2025 så innebär det att släpps 2030 (eller senare) i min värld.

Det är mest fenomen som jag köper samma år, exempelvis Helldivers 2, Pal World och Valheim.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Vad händer om GTA6 inte släpps i år? Inget händer vad snackar vi om? Finns massa bra spel som kommer i år. Eller behöver jag bygga en noaks ark för alla tårar som kommer 2025? det larvigaste jag hört i år på FZ.

Medlem

"problemet" med GTAVI för oss PC spelare är ju att det kanske släpps först 2027. Mig kommer de inte mjölka på flera plattformar längre även om de lyckats få mig att gå på det tricket förut..
Tror att fler än mig är trötta på det.
Håller mig nog underhållen med HL3 som släpps lagom till julhandeln för alla palttformar samtidigt. (önsketänkande visst, men det är ju gta6 i maj 2026) för playstation nördar också.

signatur

9070 XT
9800X3D

1
Skriv svar