Rykte: Half-Life 3/Half-Life X är spelbart från start till slut

Medlem
Skrivet av alias:

Nej kanske inte men väl för sin spännade story som man om man vore utan den inte vore HL

Det är en otroligt simpel science fiction direkt taget från valfri film 80/90-talet. Half-Life har främst handlat om teknik men relativt innehållslösa i övrigt. Inget fel med det dock.

Jag menar Doom 3 har i stort sett samma grundstory som Half-Life 1 och den formulan fungerar, lite som ett recept på kalops. Det är inte speciellt spännande men det fungerar alltid.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Det är en otroligt simpel science fiction direkt taget från valfri film 80/90-talet. Half-Life har främst handlat om teknik men relativt innehållslösa i övrigt. Inget fel med det dock.

Jag menar Doom 3 har i stort sett samma grundstory som Half-Life 1 och den formulan fungerar, lite som ett recept på kalops. Det är inte speciellt spännande men det fungerar alltid.

Jag är verkligen ingen expert på hl loren men satan vilken konstig och direkt felaktig generalisering lol

Medlem
Skrivet av B3RRY:

Jag är verkligen ingen expert på hl loren men satan vilken konstig och direkt felaktig generalisering lol

En generisk historia om ett experiment som går fel och utomjordingar som kontrolleras av andra utomjordingar väller in. Mänskligheten tar ut första hotet men drar åt sig uppmärksamheten från ännu fler utomjordingar och de invaderar och tar över planeten. De kvarstående människorna kämpar då för överlevnad.

Medlem

Avtäck spelet gör en Shadow Drop med spelet och släpp den samma dag. Ni får min njure😂

Medlem
Skrivet av Joewson:

En generisk historia om ett experiment som går fel och utomjordingar som kontrolleras av andra utomjordingar väller in. Mänskligheten tar ut första hotet men drar åt sig uppmärksamheten från ännu fler utomjordingar och de invaderar och tar över planeten. De kvarstående människorna kämpar då för överlevnad.

Haha ja. Men vad är inte en generisk historia om man bara drar en 3 rader lång synopsis? Bibeln handlar om en gubbe som säger han är gud och sen blir uppspikad på ett kors. Generisk historia... Ganska innehållslös.

Medlem

jag är nog den enda som tycker setting och story i half-life 2 är riktigt osexigt. Half-Life 1 var magisk av många anledningar, men atmosfären tänder mig mer. Kom tillbaka till en mindre dystopisk värld.

Medlem
Skrivet av alias:

Är så besviken att jag inte kunnat spela HL Alyx men det blir ju helt enkelt så att de stänger ute kanske 90% av HL fanbasen med ett spel endast för VR. Testade någon emulerad version av det men stängde av efter ett par minuter då det absolut inte gav det rättvisa.

Trist att du inte kunnat köra det. Hoppas du får chansen framöver. Du kommer älska skiten.

Medlem
Skrivet av Therant:

Same!
Alyx var helt fantastiskt, kanske det bästa jag upplevt som ett FPS-spel.

Blinda zombien.. Som gammal avtrubbad skräckfilms älskare så kryper jag till korset och erkänner att jag var helt jäkla skräckslagen

Medlem

Orkar inte stå upp och spela VR, trodde jag aldrig skulle vara det men, jag är för lat för VR.

Medlem
Skrivet av nils45:

Orkar inte stå upp och spela VR, trodde jag aldrig skulle vara det men, jag är för lat för VR.

Kör trådlöst med en snurrande pall

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Blinda zombien.. Som gammal avtrubbad skräckfilms älskare så kryper jag till korset och erkänner att jag var helt jäkla skräckslagen

Det var… spännande, minst sagt!
Episoden som utspelade sig i mörkret var fan läskigt också😆

Medlem
Skrivet av Therant:

Det var… spännande, minst sagt!
Episoden som utspelade sig i mörkret var fan läskigt också😆

Jag var rädd hela spelet, en headcrab fick mig att krascha ner i golvet o skada knät, en annan dodgeade jag genom att slå sönder taklampan.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Alyx är nog min bästa spelupplevelse någonsin så jag kommer inte vara svinnöjd om de inte har ett VR läge. Men det skulle vara oerhört förvånande.

Även om Hl3 inte har vr så lär det komma en VR mod senare.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av alias:

De kan ju knappast göra så man inte förstår storyn om man inte spelat Alyx i HL3? Förde Alyx fram storyn från HL2? Eller kändes det helt fristående från HL1+2?

Det blir en ny tidslinje vilket jag tycker är en viktig story. Slutet av Episod 2 ändras.

Half-Life: Alyx (2020)
Spelet utspelar sig fem år före Half-Life 2. Du spelar som Alyx Vance, som tillsammans med sin far Eli är en del av motståndet mot Combine. När Eli tillfångatas inleds en räddningsaktion som leder Alyx djupt in i City 17:s hjärta. Hon upptäcker en mystisk Combine-förvaringsenhet – "The Vault" – som visar sig innehålla G-Man. Efter att ha konfronterat honom erbjuds Alyx en chans att förändra framtiden. Hon accepterar och räddar Eli från att dö – vilket ändrar händelserna i Episode Two. I sista scenen placeras Alyx själv i stasis, vilket antyder att hon nu är G-Mans nya "agent".

Jag hade velat veta varför och hur G-man blir tillfångatagen av Combine. Borde släppas ett till spel som förklarar detta.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Det blir en ny tidslinje vilket jag tycker är en viktig story. Slutet av Episod 2 ändras.

Half-Life: Alyx (2020)
Spelet utspelar sig fem år före Half-Life 2. Du spelar som Alyx Vance, som tillsammans med sin far Eli är en del av motståndet mot Combine. När Eli tillfångatas inleds en räddningsaktion som leder Alyx djupt in i City 17:s hjärta. Hon upptäcker en mystisk Combine-förvaringsenhet – "The Vault" – som visar sig innehålla G-Man. Efter att ha konfronterat honom erbjuds Alyx en chans att förändra framtiden. Hon accepterar och räddar Eli från att dö – vilket ändrar händelserna i Episode Two. I sista scenen placeras Alyx själv i stasis, vilket antyder att hon nu är G-Mans nya "agent".

Jag hade velat veta varför och hur G-man blir tillfångatagen av Combine. Borde släppas ett till spel som förklarar detta.

Det fanns spår tidigare av ytterligare 2 VR-spel som handlade om Barney och den andra om jag inte missminner mig just gman (kan vara nått jag fått för mig)
Men även Half life Alyx som först hette HLVR ändrades också en hel del innan det blev just Alyx.
Från början var det mer av ett "shooting gallery" i VR så när det ändrades kan mycket väl dom 2 andra projekten lagts ner.
Det fanns även små tecken på ett dedikerat VR-spel jämte med HLX som nu är under utveckling men det hörde man bara kort om i nån episod McVicker eller Gabefollower gjorde.

Jag tror som du också skrev att det kommer komma VR-stöd i HLX med tanke på hur lyckat det endå blev när en 3e parts mod studio gjorde half life 2 vr som bygger på en grund Valve var med och utvecklade för typ 10år sen.

Medlem

Allt snack om "Half life 3".... men är det inte Half life 2: Episode 3 vi väntar på?? eller har jag missat något...

Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Allt snack om "Half life 3".... men är det inte Half life 2: Episode 3 vi väntar på?? eller har jag missat något...

Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Ja det stämmer, vi vill ha episode 3 och jag tror det är vad vi kommer få. Alyx är spinoff och lär också fortsätta vid annat tillfälle

123
Skriv svar