Avtäcks ett nytt Europa Universalis nästa vecka?
Paradox jobbar på ett nytt stort strategispel under kodnamnet ”Caesar”.
#Paradox, #europa-universalis, #project-caesar
Nytt stellaris kanske ?
Men tror på ett nytt eu. Det är det äldsta spelet av de som uppdateras nu. Så det är nog dags.
Jag tänker också så, det senaste är gammalt nu och det känns som den serien borde ligga på tur. Sen även arbetsnamnet antyder ju lite det också.
"Writer and Fighter"
Nytt stellaris kanske ?
Men tror på ett nytt eu. Det är det äldsta spelet av de som uppdateras nu. Så det är nog dags.
Med tanke på hajpen kring kommande Stellaris uppdateringar och DLC så tvivlar jag starkt på att det får en uppföljare inom ett par år.
Jag hoppas verkligen på ett nytt EU, försökte ta mig an EU4 i vintras men det är svårt med så mycket innehåll och ett UI/meny system som inte hängt med alla förändringar som skett under spelets livstid.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
EU5 BABY LETS GO!!!!!!
LETS GO!!!!!!
Skulle verkligen älska ett nytt EU
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Med tanke på hajpen kring kommande Stellaris uppdateringar och DLC så tvivlar jag starkt på att det får en uppföljare inom ett par år.
Jag hoppas verkligen på ett nytt EU, försökte ta mig an EU4 i vintras men det är svårt med så mycket innehåll och ett UI/meny system som inte hängt med alla förändringar som skett under spelets livstid.
Så jävla dyrt också att expandera upp EU4.
Köpte det på release och 2-3 expansioner efter det.
Har väl kommit kanske 15 till nu ?
Samma med Stellaris, där har de dock ändrat hela spelet i patch 2.0 eller 3.0 eller vad det var, typ 6-7 år sedan det hände
LETS GO!!!!!!
det typ 100% confirmed att "Project Ceasar" är EU5. dom vissar upp concept art från det på EU4 Reddit och EU4 Discord hela tiden. om det inte är EU5 så äter jag upp mina kalsonger
det typ 100% confirmed att "Project Ceasar" är EU5. dom vissar upp concept art från det på EU4 Reddit och EU4 Discord hela tiden. om det inte är EU5 så äter jag upp mina kalsonger
Sweet, låter lovande. Hoppas väldigt 😊
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Nytt stellaris kanske ?
Jag tänker också så, det senaste är gammalt nu och det känns som den serien borde ligga på tur. Sen även arbetsnamnet antyder ju lite det också.
LETS GO!!!!!!
Annonserings videon som släpps den 8:e Maj ligger på Europa Universalis YouTube-kanal så det är nog ingen större hemlighet att det är EU5! Finns ett år med dev diaries (tinto talks) om ni vill läsa! Går igenom allt ifrån kartan till handel!
Den här videon summerar någorlunda vad vi vet:
Har alltid älskat EU-spelen, men slutade spela det senaste för några år sedan då det blivit ett DLC-helvete. Jag äger några av de tidigare DLC:erna men det blir liksom för mycket till slut. Bara 4000 kr för alla DLC. Passa på när det är rea så kanske du kommer undan med 2500-3000 kr. Och det är utan basspelet som bara det kostar ca 600 spänn. Nä, Paradox förstör både spelen och förtroendet när de gör så här.
Jag kommer att vara intresserad av EU5, men om det kommer behandlas på samma sätt som EU4 så får man ju ta sig en funderare på om man orkar. Synd att det ens ska behöva vara så.
Har alltid älskat EU-spelen, men slutade spela det senaste för några år sedan då det blivit ett DLC-helvete. Jag äger några av de tidigare DLC:erna men det blir liksom för mycket till slut. Bara 4000 kr för alla DLC. Passa på när det är rea så kanske du kommer undan med 2500-3000 kr. Och det är utan basspelet som bara det kostar ca 600 spänn. Nä, Paradox förstör både spelen och förtroendet när de gör så här.
Jag kommer att vara intresserad av EU5, men om det kommer behandlas på samma sätt som EU4 så får man ju ta sig en funderare på om man orkar. Synd att det ens ska behöva vara så.
Det är bra, håller spelen vid liv och intresset uppe. Och låter dem utveckla och expandera spelen även för de som inte köper några DLC!
Man ja, det är svettigt att komma in som ny spelare inför detta berg av DLC. Dock finns ju prenumerationen (80kr/mån) som ger tillgång till alltsammans. Orkade jag sätta mig in i spelet skulle jag ta det utan att tveka. Men nu blir det nog istället invänta EU5, CK3 får duga sålänge
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Ser hellre att samma spel får DLC för 4000kr över 12 år än ett helt nytt spel vartannat år.