Playstation Plus-förstärkningen för juni avtäckt

Robot
Playstation Plus-förstärkningen för juni avtäckt

Premium- och Extra-prenumeranter kan se fram emot AAAA-spelet Skull and Bones.

#Playstation-plus, #nyhetstips

Redaktör
Ponny

Eller: "AAAArgh"-spelet?

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Hmm det enda för mig här är nya AitD - och det ska ju vara sådär, men jag kan testa det "gratis"

Medlem

Hahah, Skull & Bones. Det är som om de vill folk ska avsluta sina prenumerationer.

signatur

I drank what?

Medlem

Another Crab’s Treasure är väl enda som såg intressant ut och där dög tydligen inte vanliga Ps+ utan man ska betala för premium

Medlem

Alone in the Dark har jag varit sugen på länge så det ska bli spännande!

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem

Oh, Bomb Rush Cyberfunk har jag. varit pepp på länge men aldrig slagit till på så ska bli najs att äntligen få testa det Alone in the Dark kommer jag nog också claima bara för att.

Medlem

Med risk för att vara debbie downer, jag testade skulls och var helt ärligt chockerad över hur ointressant det var.

Till saken hör att jag verkligen ville och trodde att det skulle vara bra.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Någon yrar om Civ 8 redan?

Medlem

Var länge sedan jag körde Destiny 2 och är lite sugen igen. Men alla olika paket på spelet gör mig snurrig.
Om jag laddar ner Legacy och The final shape har jag då hela Destiny 2 eller kommer det saknas någon dlc?

signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Var länge sedan jag körde Destiny 2 och är lite sugen igen. Men alla olika paket på spelet gör mig snurrig.

Jag är lite i samma situation.

Jag spelade Destiny 2 i 1-2 månader när det följde med PS Plus (6-7 år sedan?) och hade riktigt roligt - bästa "skjutkänslan" jag upplevt i ett FPS på konsol.

Hur svårt är det att komma in i det nu som "ny" spelare?

Jag är rädd att det har tillkommit 726 eller så nya system och valutor med mera under åren som gått.

Medlem

Fan jag som precis blrjat lira Civ 7 så shadow droppar dom 8an 🤣🤪

signatur

1# FZ Troll

Ambassadör
Xbox

Hjälp en oinsatt lite här!

De fyra första titlarna är spel man får "behålla" a la gamla GwG? Men de fyra sista är spel som läggs till tillfälligt i den roterande katalogen som Game Pass? Har jag förstått rätt?

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hjälp en oinsatt lite här!

De fyra första titlarna är spel man får "behålla" a la gamla GwG? Men de fyra sista är spel som läggs till tillfälligt i den roterande katalogen som Game Pass? Har jag förstått rätt?

Stämmer.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bullen86:

Stämmer.

Stabilt, tack.

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Om jag laddar ner Legacy och The final shape har jag då hela Destiny 2 eller kommer det saknas någon dlc?

Ja, det är ganska rörigt. Men med legacy + final shape får du alla dlc men inte vissa dungeons som de av någon anledning låst till separata köp. Jag skulle vänta med dem i vilket fall för dels har de ett event nu (rite of the nine) där de öppnat två tidigare låsta dungeons (spire of the watcher och ghosts of the deep) och dels för att de framåt inte kommer låsa dungeons. Det finns med andra ord en massa innehåll att spela utan att köpa extra innehåll.

Skrivet av Margy:

Jag är lite i samma situation.

Jag spelade Destiny 2 i 1-2 månader när det följde med PS Plus (6-7 år sedan?) och hade riktigt roligt - bästa "skjutkänslan" jag upplevt i ett FPS på konsol.

Hur svårt är det att komma in i det nu som "ny" spelare?

Jag är rädd att det har tillkommit 726 eller så nya system och valutor med mera under åren som gått.

Tyvärr är new light-delen (spelets första timmar) inte så bra. Mest på grund av att nästan inget förklaras och man dumpas rätt in i en värld med för många val.

Till en början rekommenderar jag att följa guardian ranks-uppdragen upp till nivå fem. Dels ger det dig en tydlig lista att göra och vid nivå fem kan du bygga builds.

Storymässigt kan du spela ikapp vissa delar av storyn via något som kallas timeline - det ger lite kontext till saker som ändrat världens state och som påverkat viktiga npcer.

Ska du sen spela med expansionerna i ordning är det:

Shadowkeep (månen)
Beyond light (Europa)
Witch queen (throne world)
Lightfall (neomuna)
Final shape (traveler)

Lite rörigt. Det är ett bra spel men var medveten om uppförsbacken i början.
Men på plussidan så har bungie faktiskt rensat upp en hel del bland alla valutor. Förr fanns det en valuta per planet. Idag förvandlas de automatiskt till glimmer.

Nya eventet är riktigt bra. Dessutom får alla utrustning på max power level just nu (2020) pga rite of the nine. Så det går att skippa all grind och börja nosa på dungeons och raids nästan direkt.

Medlem
Skrivet av Boloch:

Ja, det är ganska rörigt. Men med legacy + final shape får du alla dlc men inte vissa dungeons som de av någon anledning låst till separata köp. Jag skulle vänta med dem i vilket fall för dels har de ett event nu (rite of the nine) där de öppnat två tidigare låsta dungeons (spire of the watcher och ghosts of the deep) och dels för att de framåt inte kommer låsa dungeons. Det finns med andra ord en massa innehåll att spela utan att köpa extra innehåll.

Tyvärr är new light-delen (spelets första timmar) inte så bra. Mest på grund av att nästan inget förklaras och man dumpas rätt in i en värld med för många val.

Till en början rekommenderar jag att följa guardian ranks-uppdragen upp till nivå fem. Dels ger det dig en tydlig lista att göra och vid nivå fem kan du bygga builds.

Storymässigt kan du spela ikapp vissa delar av storyn via något som kallas timeline - det ger lite kontext till saker som ändrat världens state och som påverkat viktiga npcer.

Ska du sen spela med expansionerna i ordning är det:

Shadowkeep (månen)
Beyond light (Europa)
Witch queen (throne world)
Lightfall (neomuna)
Final shape (traveler)

Lite rörigt. Det är ett bra spel men var medveten om uppförsbacken i början.
Men på plussidan så har bungie faktiskt rensat upp en hel del bland alla valutor. Förr fanns det en valuta per planet. Idag förvandlas de automatiskt till glimmer.

Nya eventet är riktigt bra. Dessutom får alla utrustning på max power level just nu (2020) pga rite of the nine. Så det går att skippa all grind och börja nosa på dungeons och raids nästan direkt.

Tack så mycket för infon! 🙂

signatur

“All thinking people are atheists.”

1
Skriv svar