Den stora Switch 2-tråden
Varför äger ni inte de konsoler som ni köper? 😃
Ingen aning, berätta varför vi inte äger våra konsoler.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Fick precis leveransbesked från Retrospelsbutiken. Nu är det nära. Hoppas DHL levererar, bokstavligt talat.
Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW
Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''
Fick precis leveransbesked från Retrospelsbutiken. Nu är det nära. Hoppas DHL levererar, bokstavligt talat.
Spännande och grattis, inväntar info från Komplett men det står på min sida att den är i lager och att en är reserverad för mig.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Webhallen skickade min redan igår tack och lov, varit sur i veckor för att jag trodde jag skulle vara tvungen att vänta till nästa vecka på den iom att fredag är röd dag..
Arff
Min är inte skickad än från webhallen. Står fortf bara som mottagen. Beställde 4 april. Hoppas verkligen de skickar den idag.
Samma här. Inte skickats än.
*Io Sono Interista*
Beror förstås på var man bor men bara den skickas iväg någon gång under dagen så borde det vara lugnt. Många företag skickar väl iväg sina ordrar på eftermiddagarna.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Kan folk sluta spamma tråden om leverans besked hit och dit 👋
Akta dig för importtråden, kikar du in kommer ditt blodtryck stiga till alarmerande nivåer med risk för efterföljande hjärtattack.
Tycker personligen det är kul med all hype. Alla är pepp och vill ha sin konsol, inga konstigheter
Akta dig för importtråden, kikar du in kommer ditt blodtryck stiga till alarmerande nivåer med risk för efterföljande hjärtattack.
Tycker personligen det är kul med all hype. Alla är pepp och vill ha sin konsol, inga konstigheter
Hahaha, jag är lite avis på alla som får sin nya konsol snart, själv kommer jag köpa den i Spanien nästa månad.
Ingen aning, berätta varför vi inte äger våra konsoler.
Troligvis för det har kommit fram till att en del redan har maskinen men den fungerar inte då den behöver en day1 aktivering.
Man brukar aldrig få saker på release av retrospelbutiken/spelbutiken.
Webhallen skickade min konsol 13:46.
Nu är det helt upp till Postnord 😬.
Men jag brukar alltid få hem saker från webhallen dagen efter. Det känns som Postnord kan vara skitbra i vissa regioner och helt värdelös i andra.
Troligvis för det har kommit fram till att en del redan har maskinen men den fungerar inte då den behöver en day1 aktivering.
Men det gällde ju bara switch 1 spelen. Switch 2 spelen ska funka direkt.
Men det gällde ju bara switch 1 spelen. Switch 2 spelen ska funka direkt.
Switch 1-spel (alltså bc) och minneskort fungerar tydligen inte heller utan day one patchen. Men Switch 2-spel fungerar direkt ur kartong. Så att det skulle vara en tegelsten fram tills imorgon har visat sig inte stämma.
Switch 1-spel (alltså bc) och minneskort fungerar tydligen inte heller utan day one patchen. Men Switch 2-spel fungerar direkt ur kartong. Så att det skulle vara en tegelsten fram tills imorgon har visat sig inte stämma.
Synd man får Mario kart i kod bara, det var under Xbox 360 tiden det ändrades
Men jag brukar alltid få hem saker från webhallen dagen efter. Det känns som Postnord kan vara skitbra i vissa regioner och helt värdelös i andra.
Tack för ångesten. 😅
Skickades på förmiddagen så det kanske finns hopp. Nintendo borde helt klart släppt Switch 2 idag istället för imorgon.
Synd man får Mario kart i kod bara, det var under Xbox 360 tiden det ändrades
Ja, det var tider när det faktiskt följde med spel i konsolbundles och inte bara en kod. Det har ändå blivit bättre nu när de kör vidare på våra spelkonton och NSO så förhoppningsvis följer spelen med längre än förut då det oftast var nytt för varje konsolgeneration.
Hade missat att No Mans Sky kommer till Switch 2 men:
"Introducing...the Nintendo Switch 2 Edition. Free to existing Switch players.
It's always so exciting to get our hands on a new platform and the Switch 2 Edition for No Man's Sky is a huge leap forward. We're rendering significantly more than before at a much higher resolution and at an increased frame rate. We've upped texture density across the board. Cross-save, cross-play, gyro controls, touch screen and MULTIPLAYER are all there from day one, along with 9 years of updates.
And with the accompanying BEACON update, available today across all platforms, we're overhauling settlements and adding those to Switch 2 too, something that just wasn't possible before.
Full patch notes available here"
Såg nu att paketet skickas från Varberg, alltså 2 timmar till Vargön som är slutstation. Måste ju kunna vara i tid, annars är det rekord i snigelfart. 😅
Har du erfarenhet av spel som skall släppas på release? Såg nu att mitt Cyberpunk inte skickats, men kanske lika bra då det kan ”distrahera” mig. Sen finns ju alltid Elgiganten, dock något dyrare i kostnad.
Såg nu att paketet skickas från Varberg, alltså 2 timmar till Vargön som är slutstation. Måste ju kunna vara i tid, annars är det rekord i snigelfart. 😅
Har du erfarenhet av spel som skall släppas på release? Såg nu att mitt Cyberpunk inte skickats, men kanske lika bra då det kan ”distrahera” mig. Sen finns ju alltid Elgiganten, dock något dyrare i kostnad.
Har alltid fått spelen på release när jag bokat hos webhallen, Code Vein fick jag till och med dagen innan. Dock aldrig någon konsol, då Nintendo hade stämt alla företag rätt in i konkurs om det hade hänt med en Nintendo konsol.
Spelbutiken brukar ta 3-5 dagar leverans
För mig har det alltid varit ojämnt med spelbutiken. Ibland missar de releasedatum och ibland får jag leveransen för tidigt, före releasedatum. Så det jämnar ut sig lite kan man säga. Men jag undrar om det inte beror på Postnord, DHL eller vem som nu levererar. Butikerna kan inte göra så mycket när de väl lämnat över till transportföretaget.
Är det någon med förhandsbokning från Webhallen som har fått mail om att ordern är redo att hämtas upp från den 5:e?
Jag har en bokning i Göteborg så kommer nog få mail ikväll om att den kan hämtas ut då det är en av städerna med nattöppet. Annars kommer det nog efter 19 då de stänger så du vet att den kan hämtas ut imorgon.
Inte mina bilder, hämtat från en Facebook-grupp men ändå kul att se!