Vi som ska importera Switch 2
Inte skummare än att Amazon tillämpar moms enligt landet varan skickas till. Momsen är högre i Sverige än i Tyskland.
Jo men priset ökar ju med 600kr INNAN moms. De 600 kronorna specas ingenstans. Möjligt det är kemikalieskatt och kasettavgift, än om jag inte tror de är så höga.
Paketen vägs vid olika terminaler på väg till dig. Anmäl det till butiken och dom borde kunna kontakta leverantören för att se var paketet ändrat vikt längs transportkedjan.
Ja, kontaktade en svajig kundtjänst i amazon.fr direkt.
Ja, kontaktade en svajig kundtjänst i amazon.fr direkt.
Hahaha lycka till, pratar du med ngn som heter Harshit? Han fick det hett om öronen från mig tidigare idag, sen ngn manager som hette Shivam (typ något sånt)
Nice! Som en fellow Västerbottning, vilken väg har ditt paket tagit? Mitt lämnade Arlanda närmare 12 idag, har ditt behandlats tidigare. Än så eller tagit en annan väg?
Då åker nog våra paket tillsammans! Mitt paket med destination Umeå lämnade också Arlanda vid 11.50 idag 🙂
Inte skummare än att Amazon tillämpar moms enligt landet varan skickas till. Momsen är högre i Sverige än i Tyskland.
Kollade du ens bilden? Är från Amazon SE, vad det är för priser eller moms på den tyska sidan har inget med det att göra.
Vart i Landet bor du? för jag verkar inte vara med på "tåget".
Luleå. Så kan vara så att det skickas med flyg upp till terminalen som finns här uppe från just Köpenhamn.
Airmee levererade precis ett trasigt paket. Ifrågasatte förstås det och han bad mig öppna det medan han väntade. Paketet innehöll lite krims krans till pool. Fyfan va grinig man blir. Första gången jag beställt nått som blivit stulet.
Ska man behöva köpa i butik ändå?
Fyfan så jävla surt, varit med om samma sak, var en smartwatch, tog tyvärr hem paketet, men lyckades iaf få tillbaka pengarna, men bra mycket lättare om man gör det direkt på plats!
Hoppas!!!! Nintendo är smarta där, så de har koll, så de kan bricka konsolen.
Hoppas det löser sig smidigt för dig.
Luleå. Så kan vara så att det skickas med flyg upp till terminalen som finns här uppe från just Köpenhamn.
Låter rimligt faktiskt.
Någon mer från Polska klubben som är kvar i Köpenhamn?
På väg från Köpenhamn.
Har din inte lämnat Köpenhamn än?
Jag är också i polska klubben och mitt paket lämnade just Malmö kl 21:02, efter att just ha kommit dit från Köpenhamn.
Min är också kvar i Köpenhamn. Bor i Mjölby så hoppas den körs hit under natten/morgondagen
Här har du en. Hanterad 16:32, sen inget mer.
Bor själv i Västra Götaland, närheten av Borås.
Mitt är kvar också. Ska åka till Jönköping först innan vidare söder ut så det är nog troligen därför paketet inte lämnat än vad vet jag.
bor också strax utanför Borås så lär va en geografisk grej i guess.
Låter rimligt faktiskt.
Står fortfarande väntad leverans imorgon för mig. Enda chansen för dem att klara det är med flyg Fast det stod ju leverans på release dagen för oss alla när Nintendo skickade Så Jag tar allt med ett flak salt just nu.
På väg från Köpenhamn.
<Uppladdad bildlänk>
Har din inte lämnat Köpenhamn än?
Stämmer. känner mig som i filmen Platoon när Willem Dafoe blir lämnad.
Min är också kvar i Köpenhamn. Bor i Mjölby så hoppas den körs hit under natten/morgondagen
bor också strax utanför Borås så lär va en geografisk grej i guess.
Ska era också till axamo (Jönköping)?
Om jag får killgissa så tror jag den går via Göteborg sen Borås.
Hmm hur ser man det, kontakta DHL? Men jag antar att den åker dit. Det mesta från Postnord brukar gå via Jönköping i alla fall.
Uppdatering nu, 21:08 lämnade den Köpenhamn
Vet inte vad han hette men Harskit är ett riktigt bra namn. Verkar som om jag kommer ersättas iaf.
Ja allt annat vore sjukt, om du inte får full ersättning. Harshit.
Undrar om dom lägger sniglar i mitt paket efter mina rants
Jo men priset ökar ju med 600kr INNAN moms. De 600 kronorna specas ingenstans. Möjligt det är kemikalieskatt och kasettavgift, än om jag inte tror de är så höga.
Bergsala ska ha sin del av kakan.
Då åker nog våra paket tillsammans! Mitt paket med destination Umeå lämnade också Arlanda vid 11.50 idag 🙂
Snyggt, borde vara framme när som helst nu tycker man, om inte annat får man dela sorgen med nåt om bilen kör fast eller så 🙂
Bergsala ska ha sin del av kakan.
Jo men då ska det ju räknas in i grundpriset. En svensk butik som listar priser och sen gör massa påslag just vid utcheckning är långt ifrån seriös.
Fnac-gänget, vi är nöjda va ☺️
Kul att ni gillar Fnac 🤙 de har alltid funkat för mig också 😊