Vi som ska importera Switch 2
efter ytterliggare en rant till amazon.fr supporten prata jag mig till €30 gift card. knappt värt nästan timmen jag prata med dom. dom "spottar" verkligen på deras kunder. vet att det är inte support-personernas fel o dom får så mkt skit . men vem annars kan man som kund ragea på.
Aldrig.
Mer.
Preorder.
Amazon.
Hoppas detta når ut till någon iaf, då har jag gjort skillnad . desto mindre pengar dom får desto bättre. (old man yelling at clouds)
Har Amazon någonstans garanterat leverans på releasedagen? Jag förstår liksom inte vad du ska ha rätt till kompensation för. Vi är ju många som inte fått den i tid direkt från Nintendo, men de garanterade heller aldrig att de skulle klara det. Jag kan gnälla hur mycket jag vill om det men att jag gnäller ger inte riktigt mig rätt till kompensation från Nintendo. 330 kr i goodwill-ersättning är väl rätt generöst tycker jag.
Nice! Som en fellow Västerbottning, vilken väg har ditt paket tagit? Mitt lämnade Arlanda närmare 12 idag, har ditt behandlats tidigare. Än så eller tagit en annan väg?
Enligt sändningsinformationen på dhl så uppdaterades det aldrig att den kommit till Alvik eller Umeå för den del :). Men verkar som mitt paket var i Sverige redan i Torsdags. :
9:e juni
12:50 (UTC +02:00)
Väntas på att bli hämtat av mottagaren
ARLANDA - SWEDEN
1 Piece -- XXXXsädningsnummer
---
11:58
Försändelsen är ute med kurir för leverans
ARLANDA - SWEDEN
--
07:37
Har anlänt till DHL:s leveransterminal
ARLANDA - SWEDEN
ARLANDA - SWEDEN
--
5e juni 2025
09:23 (UTC +02:00)
Försändelsen har lämnat DHL:s terminal
ARLANDA - SWEDEN
ARLANDA - SWEDEN
--
08:43
Hanterad i ARLANDA - SWEDEN
ARLANDA - SWEDEN
--
05:08
Försändelsen har lämnat DHL:s terminal
BRUSSELS - BELGIUM
BRUSSELS - BELGIUM
--
osv...
Började i Poznan - Poland
Har Amazon någonstans garanterat leverans på releasedagen? Jag förstår liksom inte vad du ska ha rätt till kompensation för. Vi är ju många som inte fått den i tid direkt från Nintendo, men de garanterade heller aldrig att de skulle klara det. Jag kan gnälla hur mycket jag vill om det men att jag gnäller ger inte riktigt mig rätt till kompensation från Nintendo. 330 kr i goodwill-ersättning är väl rätt generöst tycker jag.
det handlar inte om leverans vid release-dagen. det handlar om att dom inte respekterar kö-systemet och vilken ordning man placera ordern i. Folk som beställde långt efter mig har redan fått sina ordrar (i sverige) medan dom bara öste ut deras konsoller och struntade i vilken ordning man lade ordern på. Det är det jag gnällde på dom för. Någon tekniker , eller vem dom nu är, borde se över deras pre-order system grovt. aldrig varit med om något liknande från en annan affär
<Uppladdad bildlänk>
Hämtade precis ut min konsol från lokal pickup point. Alltså. Fin artwork inuti leveranskartongen så det kan jag köpa, men hade det skadat att slänga i lite mer papper eller bubbelplast så den stackars switch2 lådan sluppit åka runt därinne som en pingisboll?
Hoppas alla ni som väntar får era konsoler snart!
Men herregud vilken torftig packning... hoppas att konsolen klarade resan
Hur går det för Köpenhamnsgänget?
Min är ute för leverans i detta nu 😃
Min anlände till ombud vid 15, plockades upp av mina förväntansfulla händer runt 16.00! Sitter och överför data från första Switchen i detta nu. Snart åker vi kamrater!!
det handlar inte om leverans vid release-dagen. det handlar om att dom inte respekterar kö-systemet och vilken ordning man placera ordern i. Folk som beställde långt efter mig har redan fått sina ordrar (i sverige) medan dom bara öste ut deras konsoller och struntade i vilken ordning man lade ordern på. Det är det jag gnällde på dom för. Någon tekniker , eller vem dom nu är, borde se över deras pre-order system grovt. aldrig varit med om något liknande från en annan affär
Precis det. Bra att du fick kompensation även om det borde vara mer än så. Själv börjar undra om jag inte ska avboka allt och skicka tillbaka kontrollern och minneskortet.
Min anlände till ombud vid 15, plockades upp av mina förväntansfulla händer runt 16.00! Sitter och överför data från första Switchen i detta nu. Snart åker vi kamrater!!
Härligt!
En annan inväntar nattning av klåfingrig tvååring innan det dras igång 😅
Nu har min kommit fram från FNAC, beställde 20e april. Gick supersmidigt och kan rekommendera FNAC!
Valde du hemleverans eller pick up point? jag tänkte lägga en beställning från FNAC nu.
efter ytterliggare en rant till amazon.fr supporten prata jag mig till €30 gift card. knappt värt nästan timmen jag prata med dom. dom "spottar" verkligen på deras kunder. vet att det är inte support-personernas fel o dom får så mkt skit . men vem annars kan man som kund ragea på.
Aldrig.
Mer.
Preorder.
Amazon.
Hoppas detta når ut till någon iaf, då har jag gjort skillnad . desto mindre pengar dom får desto bättre. (old man yelling at clouds)
Ironiskt nog tycker jag Amazon varit en av de bästa sett till service och hjälp. Trots att jag ogillar företaget.
Du verkar helt klart arg vilket synts i varje inlägg du postat sedan utskicken började
Min kommer först på Torsdag ser det ut som.
Fick telefonsamtal med en tjej på klarnas support och hon kunde ju då lista ut att det måste vara så att det är en övre gräns i deras system på utlandsbetalningar online. så beloppet är för stort för switchen. (465 euro).
attans. får väl skippa då. tänkte bara ha den i garderoben tills det kommer homebrew ändå så-
Om man går in på amazon.se och beställer switch 2 så lägger de på nån skum avgift.
Valde du hemleverans eller pick up point? jag tänkte lägga en beställning från FNAC nu.
Valde nog hemleverans på FNAC, sedan när det kom till Sverige var det Postnord som tog över och då valde jag leverans till ombud för att det skulle gå lite snabbare.
Om man går in på amazon.se och beställer switch 2 så lägger de på nån skum avgift.
Brukar inte du betala skatt?
Hoppet lever. Team polski lämnar Köpenhamn och danelandet bakom sig!
https://i.imgur.com/lKTMSH6.png
(Skrev den här i fel tråd tidigare)
Vart i Landet bor du? för jag verkar inte vara med på "tåget".
Kom igen. Vad är det med dryga kommentarer. Kolla på bilden igen. Det är varans pris, sen en avgift (var kom den ifrån) på det och slutligen skatt på allt. Dyrare än priset de har satt den till innan man lägger den i varukorgen.
Total before VAT är högre än varans pris. Nåt fult är det ju som händer.
Vad i... de läger ju på 610kr från ingenstans innan momsen. Väldigt konstigt., undrar hur många stackare som har råkat ut för den "avgiften?"
Vad i... de läger ju på 610kr från ingenstans innan momsen. Väldigt konstigt., undrar hur många stackare som har råkat ut för den "avgiften?"
Inte skummare än att Amazon tillämpar moms enligt landet varan skickas till. Momsen är högre i Sverige än i Tyskland.
Airmee levererade precis ett trasigt paket. Ifrågasatte förstås det och han bad mig öppna det medan han väntade. Paketet innehöll lite krims krans till pool. Fyfan va grinig man blir. Första gången jag beställt nått som blivit stulet.
Ska man behöva köpa i butik ändå?
Paketen vägs vid olika terminaler på väg till dig. Anmäl det till butiken och dom borde kunna kontakta leverantören för att se var paketet ändrat vikt längs transportkedjan.
Airmee levererade precis ett trasigt paket. Ifrågasatte förstås det och han bad mig öppna det medan han väntade. Paketet innehöll lite krims krans till pool. Fyfan va grinig man blir. Första gången jag beställt nått som blivit stulet.
Ska man behöva köpa i butik ändå?
Var ifrån beställde du?
Var ifrån beställde du?
Amazon.fr