Diskutera – Ditt bästa hårdvaruköp?
Oled TV har flera hemma men min första B7 håller riktigt bra ännu. Annars skulle jag säga SSD M2 diskar.
Men måste jag välja något så skulle det vara 77 CX Oled
Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/PG32UCDMZ /
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Finns nog flera, men vill minnas att jag var så jävla nöjd med mitt 9800 PRO
Jag skulle kunna säga min Vic20, C64, Amiga etc. Men eftersom jag har extremt svårt för att vänta på saker så säger jag SSD. Fy helvete vilket lyft för precis allting. Jag var väldigt tidigt ute med SSD när Intel lanserade sina första för konsumenter. Jag var i himmelriket. Folk klagar på senaste generationens konsoler. Men för mig så är tex Series X och PS5 sånt jäkla lyft ny när de kör SSD. Jag må vara störd.. (Och ja, cartridge var svingött)
Är nog mest nöjd med min steam deck OLED 1T. Efter att ha spenderat 10år med datorn i vardagsrummet och tangent och mus i soffan så har jag det senaste halvåret bara startat tower datorn för att synca epic store för att Breakpoint inte ville poppa upp i Heroic launcher=p
Annars så är det nog N64+en extra kontroll o 12 spel (enda som var värt att nämna var 007 och ocarina) för 900kr för att min kompis i mellanstadiet inte spelade på de längre =p att tillägga är att man snart är uppe i 4 decennier.
I have spoken..
i7 6700K.
Har tuffat på starkt sedan 2015 (!) med endast nya GPUer och fler SSDs installerade sedan dess
Startade med 2x 980Ti OC, sitter nu med ett 3080Ti.
Ibland får en bara till en skitstabil kombination som bara håller i sig år efter år ^^
En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.
Mitt första 3dfx Voodoo kort, det var verkligen tekniskt revolutionerande.
Samma för mig, var på väg att posta det när jag såg din post. Tror aldrig jag upplevt något liknande och kommer aldrig få uppleva ett sånt jättekliv tekniskt sett igen.
OLED-TV. Inget har lyft min livskvalitet så mycket som den.
I concur. Köpte ju min 2019 och tycker fortfarande att den är helt maxad. Jag kan inte se vad som kan förbättras. LG C9.
I'm like you, I have no name.
Visst finns det gamla klassiska inköp som var riktigt najs (3DFX V3 3000 inte minst), men jag vill nog nästan mest slå ett slag för första SSDn jag använde som systemdisk - en 128GB Corsair Performance 3. Jösses vilken fart det blev på mycket. Krånglade aldrig så länge jag hade det bygget, och var en klart värd investering.
Ser för övrigt att många springer iväg och tänjer på gränserna för vad hårdvara innebär. 😅
Är en TV eller ett ljudsystem verkligen hårdvara i sammanhanget? Men @Tomas Helenius, "...Tomb Raider på PS1" är väl ändå mjukvara i alla fall?
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Som andra så var jag väldigt nöjd med voodoo 2, men det var jag även med mitt geforce 6800 gt, sedan t ex mitt dsl, min kompakt-sony OCH min dåvarande nokia, jag köpte alla de där tre runt samma tid och de var väldigt bra och jag hade de otroligt länge.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Razer Orbweaver
Den så fantastiskt.
Kan inte rekommendera den nog.
Tyvärr finns det inte så många varianter på marknaden.
Mitt Voodoo kort, köptes på Kistamässan och det var helt bizarrt att gå från 320*240 software till 640*480 i spel.
På andraplats är nog mitt Xonar ljudkort som fortfarande hänger med, det var lite samma känsla som med voodookortet fast för ljud efter att ha kört på moderkortets inbyggda i många år för det "skulle inte vara någon skillnad längre"
Tredjeplats är nog SSD diskar, kan vara bidragande för varför jag aldrig upplevde Vista som segt och speciellt dåligt.
Jag är nöjd över att jag började köpa begagnade datorer och delar. Det är så mycket trevligare! Behöver man inte ha all ny hårdvara precis när den släpps kan man spara så mycket pengar!
Om jag ska välja en specifik grej jag nyligen införskaffat är det ett Playstation 1, plus en del spel.
Eject-, power- och reset-knapparna på konsolen är helt gudomliga att trycka på!
Airpods Pro 2 är nog det bästa köpet på 10 år.
Alla delar får toppbetyg och de har varit otroligt användbara.
Flyger en hel del och brusreduceringen är av hög kvalitet.
Äger ett par Sony XM5 som fram tills nu var bäst i klassen (XM6 släpptes precis) men lämnar dessa hemma om jag inte ska flyga mer än 3 timmar.
Ljudet är bra, spatial audio är coolt, formatet, det lilla fodralet, batteri… Jo, allt är jag supernöjd med.
Kan faktiskt inte se hur denna produkt kan bli märkbart bättre.
Tredjeplats är nog SSD diskar, kan vara bidragande för varför jag aldrig upplevde Vista som segt och speciellt dåligt.
SSD var skaplig jäkla skillnad mot mekaniska när dom kom. Kanske inte det som gett mig mest "wow-effekt" men SSD:n är verkligen ett jättekliv.
Tror jag måste säga Logitech's Momo Racing Wheel dock.
Commodore 1541!
100%! Att gå från leta vart olika spel startade på band (och vilket av banden var det nu igen) till att utgå från ett directory på disk... Ååh, memories.
Enig med tråden i övrigt att 3dfx-eran står ut som 2:a för mig med.
Visst finns det gamla klassiska inköp som var riktigt najs (3DFX V3 3000 inte minst), men jag vill nog nästan mest slå ett slag för första SSDn jag använde som systemdisk - en 128GB Corsair Performance 3. Jösses vilken fart det blev på mycket. Krånglade aldrig så länge jag hade det bygget, och var en klart värd investering.
Ser för övrigt att många springer iväg och tänjer på gränserna för vad hårdvara innebär. 😅
Är en TV eller ett ljudsystem verkligen hårdvara i sammanhanget? Men @Tomas Helenius, "...Tomb Raider på PS1" är väl ändå mjukvara i alla fall?
Upplevelsen av att lira PS1 exemplifierad av unga fröken Croft.
Upplevelsen av att lira PS1 exemplifierad av unga fröken Croft.
Började skriva om att det var något annat som blev hårdvara för många när det begav sig, men vi släpper det (metaforiskt alltså).
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Köp och köp, osäker på om det var en present eller något jag betalade helt (eller delvis) själv. Meeen, min första Amiga 1200 någon gång under 1992 eller 1993. Tveklöst den hårdvara i mitt hem jag spenderat mest tid tillsammans med, den går fortfarande varm såhär en bra bit över 30 år senare.
Är en TV eller ett ljudsystem verkligen hårdvara i sammanhanget?
Räknas inte all hårdvara?
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Finns väl hur mycket som helst egentligen, men det var något speciellt med Nintendo64, Playstation och Dreamcast. Förmodligen för att det var första rundan konsoler jag skaffade för egna pengar – som ung fattiglapp i högstadiet och gymnasiet. Så stora investeringar för mig, men som gav enormt mycket tillbaka.