Hitman World of Assassination får DLC med James Bond-tema

Robot
Hitman World of Assassination får DLC med James Bond-tema

Hitman ger James Bond handräckning.

#Hitman, #IO-Interactive

Medlem

Skoj, började lira hitman woa för ett litet tag sedan och har fastnat totalt. Riktigt kul spel. Lite bond-godis är aldrig fel heller.

Skribent
Skrivet av Pzyber:

Skoj, började lira hitman woa för ett litet tag sedan och har fastnat totalt. Riktigt kul spel. Lite bond-godis är aldrig fel heller.

Hitman har ju lite blivit ett så kallat "Live Service"-spel, men på ett bra sätt.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hitman har ju lite blivit ett så kallat "Live Service"-spel, men på ett bra sätt.

Jag tycker att det är förjävligt och förstör ett annars kul spel.
Har inget emot att de löpande släpper mer innehåll.
Det jag stör mig är att de dikterar när och hur jag ska spela ett singleplayer spel med FOMO tidbegränsat innehåll och artificiella begränsingar.

Nu tvingar de en att spela spelet i Juni om man vill uppleva Bond uppdraget. Jag vill spela det i September.
De tillåter att man endast kan spela det uppdraget en gång. Jag har inget problem att det endast räknas en gång för upplåsningar och leaderboards men jag tycker att jag ska kunna spela det igen för skojs skull.

Sen är hela upplåsningssystemet riktigt frustrerande jämfört med tidigare spel. Vill jag exempelvis spela uppdrag 5 med ett Sniper Rifle så måste jag nöta uppdrag 3 för att kunna låsa upp det. I tidigare spel så hade jag som spelare större valmöjligheter i vad jag låste upp och när. I de första spelen så kunde jag dessutom låsa upp allt med fusk om jag så ville. Progessions systemet hade ett visst syfte i början av första trilogi spelet när det var episoder men nu när det är släppt i sin helhet är det uselt.

En annan dålig del med live service är always online kravet som fanns tidigare och att det finns separata online och offline sparningarna. Riktigt frustreande att inte kunna fortsätta på sin sparning bara för att PSN låg nere exempelvis.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Håller med, de har hittat den perfekta balansen

1
Skriv svar