Efter Randy Pitchfords pengautspel – Borderlands 4 kostar 70 dollar, inte 80

Robot
Efter Randy Pitchfords pengautspel – Borderlands 4 kostar 70 dollar, inte 80

Svenska PS Store-priset: 899 kronor.

#borderlands-4

Attans! Hade hoppats på att få den där premium-känslan som bara 80 dollar kan ge. Oh well, där rök hypen för det här spelet.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Attans! Hade hoppats på att få den där premium-känslan som bara 80 dollar kan ge. Oh well, där rök hypen för det här spelet.

Blir att bojkotta!

Nej men skämt åtsido så är ju detta lysande nyheter. Borderlands har alltid varit ett PC spel för mig så 70 euro istället för 80 är ju klart bättre. Har ännu inte skippat något Borderlands så det blir definitivt ett köp.

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

Blir till att testa på GamePass, köpte Tiny Tinas wonderland som jag blev besviken på, orkade inte gå igenom det så vågar inte köpa något mer Borderlands, speciellt inte för saftig prislapp,

Medlem

900 spänn. hur fan kan det bli så dyrt i svergie när det är digitalt. fattar inte hur dom tänker här i svergie

Medlem

Jag är tyvärr inte intresserad vid 69,99 EUR heller.
Kanske vid 50% om det är speltorka.

Medlem

Så... Spelet kostar inte 80 dollar, men 94 dollar... Yikes!!!

signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Skrivet av Mithos-SWE:

Så... Spelet kostar inte 80 dollar, men 94 dollar... Yikes!!!

(premium-känslan återvänder)

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Det finns en "deluxe-utgåva" med lite typiskt micro-transactions-krimskrams för 100 dollar+

Medlem

69.99 på steam, ps5 som e dyrt as usual

Testpilot

Fortfarande 20$ för dyrt. Släpp det för 49,99$ och se hur försäljningen går i taket. Alternativt då kraftig rabatt på flerpack eller gratis friend pass.

Släpps det för 70$ kommer det recenseras som ett 70$ spel och där kommer det (tro jag) sågas av främst spelarna, men även recensenter, för att det är same old same old med säkerligen rätt daterad humor. Petar de ut det för 50$ tror jag recensionerna och spelarna kommer vara mer förlåtande med några felsteg i desgin, den daterade humorn och ge spelet bättre betyg eftersom det är en annan förväntning på ett spel som kostar 50$ jämfört med 70$.

Geeks Gaming

Borderlands 1/2 var hett när det kom då det tillförde lite nytt till genren i form av cool ny stil, vågad (nåja) humor, överdrivna bombastiskt charmiga karaktärer.

Nu sådär 13-16 år senare går det inte bara göra en uppföljare (igen) utan jag tror man måste gå tillbaka till rötterna mer.
Tror dock inte Randy har tänkt så långt utan det är nog mer plånboken som tagit besluten

Svenska priset på Xbox Store är också 899kr. Om/när det släpps till Switch 2 skulle jag tippa på att det blir samma pris även där. Svettigt värre.

Medlem

Förstår inte hur de tänker med den prissättningen. Sälj spelet för ~$50 istället och se hur många fler som faktiskt inte bara köper utan förmodligen behåller (!) spelet. Ju dyrare initialinvestering ju mer sannolikt är det att folk lämnar tillbaka det.

Älskar Borderlands så jag lär (tyvärr) falla till föga, men ett så högt pris är feltänk.

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tja, hade ju inte köpt det för 100:- heller, ettan var kul tvåan orkade jag inte ens halvvägs in i. Så, randy kan behålla sitt spel.

Medlem

Det här med att köpa collectors editions av spel där själva spelet i sig inte ens ingår är så himla trasigt.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Moderator
Skrivet av Sarato:

Det här med att köpa collectors editions av spel där själva spelet i sig inte ens ingår är så himla trasigt.

Bland det dummaste helt ärligt. Inte nog med att en CE är dyr, men spelet följer fan inte med så då måste man punga ut extra för det också.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bland det dummaste helt ärligt. Inte nog med att en CE är dyr, men spelet följer fan inte med så då måste man punga ut extra för det också.

Jag minns också att collectors editions var kända med att spelen kom i plåtlåda med som gjorde att det kändes mer premium att ha det i samlingen.
Vilka var det som började med de där tokigheterna?
Minns att jag reagerade på det för första gången iochmed Red Dead Redemption 2.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem

"AAA" - spel har blivit AAALLT för dyrt.. När man ser på vad som kan levereras till en 500kr (Clair Obscur: Expedition 33
som ett exempel) så känns det som att det framöver kommer vara indie/AA spel för mig. Något AAA kommer nog slinka in i samlingen, efter patchar och diverse reor (eller som med RE9 & MGS remaken, en förbokning. Men då känns det som att jag kan slutprodukten då dessa är ett par av mina absoluta favoriter). Saknar den gamla goda tiden då är förbokning brukade ge något extra fint, inte bara skins. Eller när du faktiskt köpte färdiga produkter vid release. Aaaah, den tiden <3

Medlem

ja personligen för mig så köper jag det som vanligt när det är någon rea för minimum 50% mindre pris =D

Medlem

"Det kostar mer" snarare "vi sänker mer pengar i skiten för att vi kan"-

Sen att man höjer priset så färre kan/ vill köpa det istället för att man sänker så att flera vill/kan... den kurvan är ju inte direkt linjär utan lite mindre pris = mycket fler som köper.
Tanke-experiement;
Pris $90 USD 1 million köper. "vinst" av priset är 50% ~ 45$ x 1 mille ~ 45 mille vinst
Pris $55 USD 10 miljoner köper. "vinst" av priset är 18% ~ 10$ x 10 mille ~100 mille vinst.

Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

"Det kostar mer" snarare "vi sänker mer pengar i skiten för att vi kan"-

Sen att man höjer priset så färre kan/ vill köpa det istället för att man sänker så att flera vill/kan... den kurvan är ju inte direkt linjär utan lite mindre pris = mycket fler som köper.
Tanke-experiement;
Pris $90 USD 1 million köper. "vinst" av priset är 50% ~ 45$ x 1 mille ~ 45 mille vinst
Pris $55 USD 10 miljoner köper. "vinst" av priset är 18% ~ 10$ x 10 mille ~100 mille vinst.

Nu blir det att 1 Mille köper det för 90$ och 9 miljoner väntar tills det kostar 55$. Tror Take2 har bra koll på hur de ska prissätta för ett maximera vinsten.

Medlem
Skrivet av Thane:

Nu blir det att 1 Mille köper det för 90$ och 9 miljoner väntar tills det kostar 55$. Tror Take2 har bra koll på hur de ska prissätta för ett maximera vinsten.

Tror mer 250,000 köper på $90. 2 mille på $60 efter några år och resten köper på $20 black friday om 5 år.

Det har blivit en trend att sänka flera hundratals miljoner dollar i ett spel, höja priserna så ingen vill köpa det, gå med brakförlust och stänga studion.

"maximera vinsten" igenom att visa att man skiter i kunderna funkar bara en viss tid.

1
Skriv svar