FZ High Score säsong 6 – var med från start!

Den stora Switch 2-tråden

Medlem

Nostalgikänslan (hade alla DK Country på SNES och DK på N64) tog över och jag kunde inte hålla mig - fick bli en preorder på Bananza - Vet inte om det fanns så mycket mer att önska från directen, jag blev nöjd!

Glad Midsommar på er alla!

fue
Medlem

Vecka 2 med Switch 2. Merparten har varit speltid med handheld när barnen sover. Nu till min fråga, ett par kollegor till mig sa att deras barn var helt lyriska av Switch 1 Pro Controller, värt att köpa Switch 2 Pro Controller? Vid spel vid dockning?

Hit me up!

Medlem
Switch 2 PRO
Skrivet av fue:

Vecka 2 med Switch 2. Merparten har varit speltid med handheld när barnen sover. Nu till min fråga, ett par kollegor till mig sa att deras barn var helt lyriska av Switch 1 Pro Controller, värt att köpa Switch 2 Pro Controller? Vid spel vid dockning?

Hit me up!

Jag har 2 st 8bitdo Ultimate controllers, är mycket nöjd med dem. De funkar bra, och känns bra. Plus att de också funkar med PC (mm), kan använda den medföljande dongeln i PCn, och bara slå över till 2.4 GHz mode, så funkar de direkt med PCn.
Och blåtand med switch t.ex.

Jag köpte en Switch 2 PRO kontroller nu i veckan. Man har ju hört att den ska vara bra och skön att använda. Men man kan inte riktigt förstå förrän man har den i händerna.
Wow den är och känns grym 👍🏻😊 Rekommenderas!

Medlem
Skrivet av fue:

Hit me up!

Inte svar på din fråga, men kanske intressant ändå. Mina barn, 5 år och 3 år gillar 8bitdos kontroller, både Pro2 och Ultimate 2C.
Betydligt billigare alternativ än en Switch 2 Pro Controller, om du nu inte ville använda barnen som ursäkt för att köpa den kontrollern 😛

I övrigt så kan jag nämna för intresserade att om man vill köpa en 8bitdo Ultimate 2C wireless så är det värt att kontrollera att den funkar till Switch. Tydligen finns det två varianter av deras trådlösa Ultimate 2C 🙃

Medlem
Skrivet av fue:

Hit me up!

PRO Kontrollen till Switch 2 är utan tvekan den skönaste kontroll jag någonsin haft, materialet är fantastiskt, ergonomin underbar och den har enorm batteritid, varm rekommendation.

Medlem
Skrivet av CHRIIM:

Jag har 2 st 8bitdo Ultimate controllers, är mycket nöjd med dem. De funkar bra, och känns bra. Plus att de också funkar med PC (mm), kan använda den medföljande dongeln i PCn, och bara slå över till 2.4 GHz mode, så funkar de direkt med PCn.
Och blåtand med switch t.ex.

Jag köpte en Switch 2 PRO kontroller nu i veckan. Man har ju hört att den ska vara bra och skön att använda. Men man kan inte riktigt förstå förrän man har den i händerna.
Wow den är och känns grym 👍🏻😊 Rekommenderas!

Kanske inte hjälper men Switch Pro Controller funkar också till PC/Android/etc, Steam har jättebra stöd för den. Bara connecta (kabel eller bluetooth) och köra!

Misstänker att detsamma gäller Switch Pro Controller 2, men den har jag inte testat med.

signatur

Where one man falls,
another one stands.

fue
Medlem

Tack för era svar. Billigast ställe att beställa ifrån? Fnac?

Medlem
Skrivet av fue:

Tack för era svar. Billigast ställe att beställa ifrån? Fnac?

Ja, deras €499 är ju svårslaget!

Medlem

Så glad att jag väntade med dessa till Switch 2

Medlem

Ny firmwire ute till Switch 2 som ger fler kompatibla OG Switch-spel som nu kan avnjutas på Switch 2! Och att det nu visas i OS:et om det är spelbart!

Medlem
Skrivet av Herbert:

Kanske inte hjälper men Switch Pro Controller funkar också till PC/Android/etc, Steam har jättebra stöd för den. Bara connecta (kabel eller bluetooth) och köra!

Misstänker att detsamma gäller Switch Pro Controller 2, men den har jag inte testat med.

Yes visst Switch Pro Controller funkar till de enheterna också, men har den en switch/omställningsknapp för 2.4 GHz läge så det är de enda du behöver göra för att koppla den till dongeln? och därmed till t.ex. PCn?

Ville egentligen bara förmedla att jag har varit otroligt nöjd med 8BitDo Kontrollerna, Men att Nintendo Switch 2 pro controllern är i en liga för sig

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/QA05fn22RRo

Ny firmwire ute till Switch 2 som ger fler kompatibla OG Switch-spel som nu kan avnjutas på Switch 2! Och att det nu visas i OS:et om det är spelbart!

Finna i koderna att paper mario ttyd remaken också kommer få en patch, då kan man få 60 fps som på gamecubespelet 👿😈

Medlem

Blir intressant hur vanligt det blir att göra Switch 2 updates. Kommer tredjepartsutvecklare återvända till sina gamla spel och patcha upp dom en sista gång för Switch 2 eller kommer man låta det vara som det är.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Blir intressant hur vanligt det blir att göra Switch 2 updates. Kommer tredjepartsutvecklare återvända till sina gamla spel och patcha upp dom en sista gång för Switch 2 eller kommer man låta det vara som det är.

Tror det beror på om spelen var poppis på Switch 1, att marknadsföra en patch då till Switch 2 så fansen köper en ev patch lär nog kunna bli vanligt. Tänker på spel som Skyrim och Witcher 3, som ju gjorde bra ifrån sig på gamla Switch, där kan de nog sälja på oss uppgraderingar...

Medlem
Skrivet av Majoren:

Tror det beror på om spelen var poppis på Switch 1, att marknadsföra en patch då till Switch 2 så fansen köper en ev patch lär nog kunna bli vanligt. Tänker på spel som Skyrim och Witcher 3, som ju gjorde bra ifrån sig på gamla Switch, där kan de nog sälja på oss uppgraderingar...

Witcher 3 med bättre grafik än Switch-versionen skulle nog sälja, men frågan är om det räcker med en patch där? Skulle nog behövas en helt ny version! Skyrim har ju inte fått Anniversary Edition på Switch så de skulle kunna sälja en sådan uppgradering både till nuvarande ägare och nya spelare Och slänga in mer Zelda-innehåll!

Inaktiv
Medlem

Rapport: Stellar Blade till Switch 2! (ska givetvis tas med nypa salt fram till officiellt utannonserande men ändå)

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://nintendoeverything.com/wp-content/uploads/Stellar-Bla...

Rapport: Stellar Blade till Switch 2! (ska givetvis tas med nypa salt fram till officiellt utannonserande men ändå)

Väldigt bra spel tycker jag, har kört det till ps5 och rekommenderar det varmt om man tycker om Bayonetta/Devil May Cry och Nier Automata.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Väldigt bra spel tycker jag, har kört det till ps5 och rekommenderar det varmt om man tycker om Bayonetta/Devil May Cry och Nier Automata.

Ah, låter som det vore för mig då Hoppas det visar sig stämma!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ah, låter som det vore för mig då Hoppas det visar sig stämma!

Håller tummarna!😊

Medlem
Skrivet av CHRIIM:

Yes visst Switch Pro Controller funkar till de enheterna också, men har den en switch/omställningsknapp för 2.4 GHz läge så det är de enda du behöver göra för att koppla den till dongeln? och därmed till t.ex. PCn?

Ville egentligen bara förmedla att jag har varit otroligt nöjd med 8BitDo Kontrollerna, Men att Nintendo Switch 2 pro controllern är i en liga för sig

Nä alltså den går på bluetooth så bara synca med datorn (om datorn har Bluetooth).

Har själv 8bitdo men deras snes kontroll, perfekt till Nintendo NES/SNES/GBA spelen

signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Kan någon förklara varför det är sån superbig fuzz kring game key cards? Jag tycker inte heller det är optimalt, men att spelen ej finns på skivan (och framförallt behöver matchas day 1 för att ens fungera ok) har väl varit standard hos konkurrenterna i två generationer så varför får Nintendo sån skit för det nu?

Medlem
Skrivet av Spylooo:

Kan någon förklara varför det är sån superbig fuzz kring game key cards? Jag tycker inte heller det är optimalt, men att spelen ej finns på skivan (och framförallt behöver matchas day 1 för att ens fungera ok) har väl varit standard hos konkurrenterna i två generationer så varför får Nintendo sån skit för det nu?

Håller med dig.

Medlem
Skrivet av Spylooo:

Ne!
Köper du fysiskt på PS4 eller PS5 så finns det materialet, dess data på skivan.
Precis som Cyberpunk , dess data finns på kassetten!
Att sälja tomma fodral för att sen behöva ladda hem spel är INTE OKEJ ifall man endast vill spela och faktiskt äga sitt material, fysiskt!
Därav denna fuzz.

Köper du en film fysiskt på skiva så skall du väl inte behöva logga in på SF för att ladda ner filmen på Blurayspelare, eller hur?
Vad händer om internet strular? Vad händer om du tar med dig filmen, spelet till sommarstugan där noll täckning finns och Nintendo/Sony kräver likt vad Microsoft gjorde med Xbox One i början: Måste vara online för att kunna lira dina spel. Även spel som är SINGLE PLAYER OFFLINE! 🤦🏻‍♂️ Det är ju där vi är på väg återigen med denna skitgrej...att sälja fysiska fodral med game key cards som innehåller halva datan, för fullpris är galet!

Fight Night är ett underbart exempel på vad som händer med digitalt, kontra fysiskt!
Jag äger det digitalt och kan spela det på min PS3, men EJ på min forna PS4, för Sony stödjer inte det spelet likt vad Microsoft gör för man kan spela det på nyaste Xbox 🤷‍♂️

Hade jag ägt det på fysiskt, två generationer bak som du nämnde, så skall jag teoretiskt kunna spela det på PS4 och PS5, men icke, för alla glömmer bort att Sony är Sony och har varit herren på täppan till girighet sedan PS4 tiden. Går ej heller att köpa det spelet idag på Sonys PSN så återigen en win för fysisk media.

Det är för jävla bekvämt med digitala tjänster, men Gud i helvete vad vi konsumenter har förlorat på detta i det långa loppet tyvärr...

Det är ju det som grejen med fysiskt och speciellt handhållet som Nintendo ALLTID har satsat på: Plug and play!
Idag kan jag direkt, när jag kommer ut från butiken där jag handlat ett spel till Switch, stoppa in den konsolen och spela direkt, på vägen hem med bussen/tunnelbanan. Eller man köper ett spel på flygplatsen, lycka till och få ner data på flygplanets Wi-Fi 🤷‍♂️
Nej nej, idag vi åka hem först till vårt internet (för Nintendo kanske få för sig att man gör något suspekt ifall man är online på ett "okänt nätverk" och då bricka konsolen, vem vet) för att ladda ner mer data ifall man har köpt ett spel via game key cards. Bull fucking shit!

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Ne!
Köper du fysiskt på PS4 eller PS5 så finns det materialet, dess data på skivan.
Precis som Cyberpunk , dess data finns på kassetten!
Att sälja tomma fodral för att sen behöva ladda hem spel är INTE OKEJ ifall man endast vill spela och faktiskt äga sitt material, fysiskt!
Därav denna fuzz.

Köper du en film fysiskt på skiva så skall du väl inte behöva logga in på SF för att ladda ner filmen på Blurayspelare, eller hur?
Vad händer om internet strular? Vad händer om du tar med dig filmen, spelet till sommarstugan där noll täckning finns och Nintendo/Sony kräver likt vad Microsoft gjorde med Xbox One i början: Måste vara online för att kunna lira dina spel. Även spel som är SINGLE PLAYER OFFLINE! 🤦🏻‍♂️ Det är ju där vi är på väg återigen med denna skitgrej...att sälja tomma fysiska fodral för fullpris är galet!

Fight Night är ett underbart exempel på vad som händer med digitalt, kontra fysiskt!
Jag äger det digitalt och kan spela det på min PS3, men EJ på min forna PS4, för Sony stödjer inte det spelet likt vad Microsoft gör för man kan spela det på nyaste Xbox 🤷‍♂️

Hade jag ägt det på fysiskt, två generationer bak som du nämnde, så skall jag teoretiskt kunna spela det på PS4 och PS5, men icke, för alla glömmer bort att Sony är Sony och har varit herren på täppan till girighet sedan PS4 tiden. Går ej heller att köpa det spelet idag på Sonys PSN så återigen en win för fysisk media.

Det är för jävla bekvämt med digitala tjänster, men Gud i helvete vad vi konsumenter har förlorat på detta i det långa loppet tyvärr...

Det är ju det som grejen med fysiskt och speciellt handhållet som Nintendo ALLTID har satsat på: Plug and play!
Idag kan jag direkt, när jag kommer ut från butiken där jag handlat ett spel till Switch, stoppa in den konsolen och spela direkt, på vägen hem med bussen/tunnelbanan. Eller man köper ett spel på flygplatsen, lycka till och få ner data på flygplanets Wi-Fi 🤷‍♂️
Nej nej, idag vi åka hem först till vårt internet (för Nintendo kanske få för sig att man gör något suspekt ifall man är online på ett "okänt nätverk" och då bricka konsolen, vem vet) för att ladda ner mer data ifall man har köpt ett spel via game key cards. Bull fucking shit!

Asså jag säger inte emot dig om att det är en trist utveckling, men är det inte den utveckling Microsoft och Sony påbörjat för längesen? Varför får Nintendo så sjukt mycket skit när dessa två företag jobbat på samma sätt under en längre tid? Även när spelen finns på skivan så är de ju ofta ospelbara (alltså dåliga) utan patcher som kräver internet.

Fysiskt media kommer försvinna helt, och det är pga oss konsumenter. Kanske inte du, kanske inte jag (jag köper 95% fysiskt), men majoriteten väljer digitalt och procenten bara ökar.

Medlem
Skrivet av Spylooo:

Asså jag säger inte emot dig om att det är en trist utveckling, men är det inte den utveckling Microsoft och Sony påbörjat för längesen? Varför får Nintendo så sjukt mycket skit när dessa två företag jobbat på samma sätt under en längre tid? Även när spelen finns på skivan så är de ju ofta ospelbara (alltså dåliga) utan patcher som kräver internet.

Du kan fortfarande spela dem och ALLA är inte dåliga eller ospelbara.
Vissa vill dessutom spela original Demon Souls INNAN det patchades. Det min vän, är Git Gud på galna nivåer det spelet då.

Anledningen att Nintendo får mest skit som vanligt, är för att folk är haters och okunniga.
Vi andra, du och jag t.ex. vet bättre 😉

Medlem

Sedd på en Facebook-grupp! Är Metroid Prime 4: Beyond nära release? 👀🤯🥹

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Witcher 3 med bättre grafik än Switch-versionen skulle nog sälja, men frågan är om det räcker med en patch där? Skulle nog behövas en helt ny version! Skyrim har ju inte fått Anniversary Edition på Switch så de skulle kunna sälja en sådan uppgradering både till nuvarande ägare och nya spelare Och slänga in mer Zelda-innehåll!

Jo, texturerna i Witcher 3 behöver ju bytas ut, så en port av typ PS4-versionen vore väl rimligt. Skyrim på Switch tycker jag redan är i princip i klass med de andra konsolerna, så där tycker jag inte det känns så nödvändigt med en patch, det räcker väl om bakåtkompabiliteten kortar av laddningstider och stabiliserar framerate.

fue
Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, deras €499 är ju svårslaget!

Menade pro controller redan köpt ni har switch 2 därifrån 😇

Medlem
Skrivet av Spylooo:

Jag tänker att key card spel borde vara billigare eftersom Nintendo kan banna spelet. Om konsolen skulle bli bannad för online ja då fungerar inte key carden heller i den konsolen.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skriv svar