Ubisoft uttalar sig om Stop Killing Games
När de lägger ner supporten så är det bara för dem att antingen ge spelet offline-läge eller möjligheten för folk att starta sina egna servrar så man kan få köra vidare det som man vill.
Det är inte så svårt direkt. De väljer bara att fultolka det så gott de kan.
Forumets Mega Drive-expert!
Något stort händer i bakgrunden. Verkar som spel industrin försöker döda detta med lögner, personligen tolkar jag detta som hot.
Är du verkligen en utvecklare? Du ser inte problemet med att släppa binärer som kan dekompileras och användas för att hitta säkerhetshål, buggar och andra saker i kod som företagen säkerligen använder i andra produkter också?
Security by obscurity är en riktigt dålig approach till säkerhet. Om du har det i kodbas som ligger i produktion på ett populärt online-spel, framför allt ett med mikrotransaktioner, så är det bara en tidsfråga innan någon hittar det.
Precis. Häri ligger grundproblemet. Spelbranschen har börjat se spel som "en tjänst", istället för en produkt.
Jag kan fortfarande spela Half-Life från 1998, för det är en produkt som jag en gång betalat för.
Att det öht finns online krav på singleplayer-spel är en styggelse i sig.
Ska man lägga ned ett online spel så se till att dess community själva kan (får) hantera privata servrar o dyl.
De som försvarar detta här i tråden (förvånansvärt många!?) jobbar troligen inom spelbranschen, men de har fel. Både ekonomiskt och moraliskt. Ett företag tjänar rimligen inga pengar på ett spel som stängts ned.
Det kanske även är en generationsfråga? Yngre personer ser det mer som naturligt att digitala produkter är tjänster, istället för just de produkter de är. Men en film som inte längre går att se på Netflix eller en låt som inte längre finns på Spotify upphör inte att vara en produkt för det. De går dessutom att köpa/få tag i på annan plats.
Det finns inget "Stop killing movies or songs" och det borde inte vara så för spel heller.
Om man bortser till att förslaget sannolikt kommer att ge dyrare spel och försvåra mest för de minsta aktörerna, varför skall stop-killing-games-entusiaster tvinga alla andra till det med lagar?
Varför kan alla inte bara få bestämma med plånboken? De som tycker det är okej med spel med onlinekrav får lov att köpa dem och de som inte gillar sådana spel får lov att låta bli.
Om det verkligen är det alla vill ha borde det snart gå ganska fort innan spelbranchen har ställt om. Om den inte ställer om så... kanske "eviga spel" inte är någonting som tillräckligt många vill ha eller bryr sig om.
Själv skulle jag aldrig köpa ett spel som kräver online men jag kan inte komma på varför jag skulle vilja tvinga någon annan till att göra samma som mig.
Om man bortser till att förslaget sannolikt kommer att ge dyrare spel och försvåra mest för de minsta aktörerna, varför skall stop-killing-games-entusiaster tvinga alla andra till det med lagar?
Varför kan alla inte bara få bestämma med plånboken? De som tycker det är okej med spel med onlinekrav får lov att köpa dem och de som inte gillar sådana spel får lov att låta bli.
Om det verkligen är det alla vill ha borde det snart gå ganska fort innan spelbranchen har ställt om. Om den inte ställer om så... kanske "eviga spel" inte är någonting som tillräckligt många vill ha eller bryr sig om.
Själv skulle jag aldrig köpa ett spel som kräver online men jag kan inte komma på varför jag skulle vilja tvinga någon annan till att göra samma som mig.
för att rösta men plånboken funkar inte och har aldrig funkat och är ett dumt argument. folk som är online och bryr sig om sån här är en extreme minoritit jämfört med folk som bara köper spel för att ett nytt CoD kom ut och dom tycker om CoD.
DEI och Woke är en Dogwhistle för bigots och facister